printlogo


کد خبر: 224813تاریخ: 1399/7/5 00:00
اخبار

فرمول یک جلوی حمایت از سیاهان آمریکا را می‌گیرد؟
احتمال دارد برگزار‌کنندگان رقابت‌های فرمول یک مانع ادامه فعالیت‌های ضدنژادپرستانه و به نوعی ضدترامپی قهرمان جهان شوند. این احتمال وقتی قوت می‌گیرد که بدانیم «برنی اکلستون» رئیس انگلیسی پیشین این مسابقات رابطه نزدیکی با دولت راست‌گرای بریتانیا به عنوان متحد اصلی ترامپ دارد و در عین حال سابقه خرابی در مخالفت با مبارزات ضدنژادپرستی قهرمانان این رشته داشته است. از طرف دیگر اسپانسرهای ایتالیایی فرمول یک نیز در سال‌های اخیر از رابطه خوبی با شرکای آمریکایی و دولت واشنگتن بهره می‌برند. 
«لوئیس همیلتون» راننده تیره‌پوست انگلیسی که اخیرا ششمین قهرمانی‌اش را در بالاترین سطح رقابت‌های اتومبیلرانی جهان (فرمول یک) به دست آورده است، مانند ماه‌های گذشته همچنان قصد دارد به همبستگی خود با جنبش «جان سیاهان مهم است» ادامه دهد؛ جنبشی که در اعتراض به رفتار جنایتکارانه و نژادپرستانه پلیس آمریکا در قبال رنگین‌پوستان در سراسر ایالات متحده و جهان گسترش یافته است. 
همیلتون هفته پیش در جریان مسجل کردن قهرمانی‌اش در دور ایتالیا با حرکتی نمادین روی سکو و همچنین کنفرانس مطبوعاتی نشان داد سرسختانه در پی حمایت از همنوعان تحت ستم آمریکایی‌اش است. او یک تیشرت بر تن کرده بود که روی آن خواستار دستگیری پلیس‌های آمریکا به خاطر تیراندازی‌های مرگبار شده بود. 
قهرمان ۶ دوره فرمول یک سپس در جریان دور سوچی (روسیه) از تلاش مسؤولان مسابقات برای جلوگیری از ابراز همبستگی‌اش با جنبش سیاهان پرده برداشت و گفت: «من کاری کردم که هرگز در فرمول یک اتفاق نیفتاده بود و بدیهی است آنها جلوی این حرکت را می‌گیرند. من حتی یک لحظه از کاری که کردم پشیمان نیستم. مردم در این باره صحبت می‌کنند که ورزش مکانی برای سیاست نیست اما این یک مساله حقوق بشری بوده و به نظر من این چیزی است که باید بر آن فشار بیاوریم».
همیلتون یادآور شد: «من نمی‌دانم آنها آخر هفته چه کاری انجام می‌دهند اما قوانین زیادی در طول سال‌ها برای من نوشته شده و این قوانین مرا متوقف نکرده است. کاری که من انجام خواهم داد ادامه کار با فرمول یک برای اطمینان از درست بودن پیام است».
2 ماه پیش بود که بحث و جدل میان همیلتون با اکلستون، هموطن 89 ساله‌اش و رئیس پیشین فرمول یک خبرساز شد و پیرمرد انگلیسی وقتی توسط راننده جوان به حمایت از امثال ترامپ متهم شد، در اظهارنظری افراد سیاه‌پوست نژادپرست را بیشتر از سفیدپوستان نژادپرست خوانده بود!
***
تقدیر فدراسیون جهانی از فدراسیون کاراته ایران
آنتونیو اسپیونز، رئیس فدراسیون جهانی کاراته با ارسال پیامی به فدراسیون ایران از برگزاری مسابقات ساحلی و وبینار آموزشی در کشورمان قدردانی کرد. در این پیام اسپیونز از سیدحسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته ایران به خاطر تلاش سخت‌کوشانه بویژه برای برگزاری نخستین دوره مسابقات کاتای ساحلی به مدت 4 روز در اصفهان با حضور 462 کاتاکار زن و مرد تقدیر کرده است. همچنین نخستین وبینار آموزشی کومیته با حضور و تدریس 4 تن از قهرمانان کاراته جهان به نام‌های ذبیح‌الله پورشیب، سجاد گنج‌زاده، بهمن عسگری و امیر مهدی‌زاده طی 4 جلسه برگزار شد. 
***
چهارمین جام فصل بایرن‌مونیخ
بایرن مونیخ در ادامه نوار قهرمانی‌هایش در فصل 21-2020 چهارمین جام را هم بالا برد. شاگردان هانسی فلیک که 7 تنها ماه پیش به نظر می‌رسید تنها یک فصل عادی دیگر را با سرمربی جدیدشان در پیش داشته باشند، پس از فتح بوندس لیگا، دی‌اف‌بی پوکال (جام حذفی آلمان) و لیگ قهرمانان، موفق شدند سوپر جام اروپا را هم ببرند. آنها جمعه شب در فینال بوداپست به ‌رغم عقب افتادن مقابل سویا، قهرمان لیگ اروپا در نیمه اول، موفق شدند در وقت‌های اضافه با گل مدافع اسپانیایی خود خاوی مارتینز به پیروزی ۱-2 دست یابند.  بایرن با این پیروزی همچنین رکورد رئال مادرید در فصل 15-2014 را که توانسته بود در 22 بازی خود در همه رقابت‌ها به شکل متوالی پیروز شود شکست. 

Page Generated in 0/0057 sec