printlogo


کد خبر: 224822تاریخ: 1399/7/5 00:00
طلاب جهادی برای کمک به کادر درمان قم در موج سوم کرونا راهی بیمارستان‌ها شدند
جهاد خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی‌

قم چند روز است درگیر موج سوم کرونا شده است و به تبع آن بیمارستان‌های استان و کادر زحمتکش درمان را درگیر خود کرده است. در این شرایط طلاب و نیروهای جهادی همچون موج اول و دوم کرونا باز پای کار آمده‌اند و به کمک کادر درمان شتافته‌اند. حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی، مدیر گروه تبلیغی- جهادی رشد و مسؤول کمیته اعزام به بیمارستان ستاد حوزوی بحران با اشاره به حضور طلاب جهادی در بیمارستان‌ها در موج سوم کرونا، اظهار کرد: کمیته حوزوی اعزام به بیمارستان هم‌اکنون در حال فعالیت در بیمارستان‌های شهر مقدس قم است و طلاب جهادگر همچون موج اول و دوم که به کمک کادر درمان آمدند، در موج سوم این بیماری منحوس نیز با همت بیشتری آماده یاری‌رسانی به بیماران هستند. وی ادامه داد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام‌شده در بیمارستان فرقانی، طلاب جهادگر در ۳ شیفت به خدمت می‌پردازند. مسؤول کمیته اعزام به بیمارستان ستاد حوزوی بحران، اظهار کرد: همچنین در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی حضور طلاب جهادی در بیمارستان کامکار و شهید بهشتی هستیم. حجت‌الاسلام خوئینی تاکید کرد: به‌رغم شروع سال تحصیلی حوزه و مشغله‌های مختلف طلاب، حدود ۳۰۰ طلبه خواهر و برادر جهت فعالیت جهادی در بیمارستان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند. وی به امکان حضور نیروهای جهادی غیرطلبه در بیمارستان هم اشاره کرد و به ایسنا گفت: افراد غیرطلبه که تمایل دارند در این عملیات همراه طلاب، فعالیت جهادی کنند و در بیمارستان حضور داشته باشند، لازم است نام و نام‌خانوادگی، کد ملی، نام پدر و شماره همراه خود را به شماره 09196636680 پیامک کنند تا با آنها تماس گرفته شود. مدیر گروه تبلیغی- جهادی رشد ادامه داد: اگر این دوستان قبلا تجربه حضور در بیمارستان را دارند و آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند نیاز به آموزش مجدد نیست ولی در صورتی که تازه به این جمع می‌پیوندند باید آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینند تا امکان حضور در بیمارستان را داشته باشند. گفتنی است فعالیت مختلف طلاب جهادی در بیمارستان‌ها مخصوصا به عنوان همراه بیمار در روحیه‌بخشی به بیماران کرونایی تاثیر بسزایی داشته و به سپری کردن دوره درمان و تسریع در بهبود بیماری این بیماران کمک کرده است. بنا به این گزارش، طلاب جهادی در حالی آمادگی خود را برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستا‌ن‌ها اعلام کرده‌اند که محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفته است: در حال حاضر حال خیلی از بستری‌شدگان کرونایی وخیم است.
 
* توزیع 4 هزار بسته معیشتی در هفته دفاع‌مقدس
علاوه بر خدمات‌رسانی جهادی طلاب در قم، همچنین مدیر حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان قم نیز گفت: به مناسبت هفته دفاع‌مقدس ۴ هزار بسته معیشتی به نیابت از شهدای استان قم بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع خواهد شد. 
سیدعلی سیدمیرزایی با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی استان قم با رویکرد خدمت به مردم در راستای محرومیت‌زدایی اقدام به توزیع ۴ هزار بسته معیشتی در این هفته کرده است، اظهار کرد: این بسته‌ها به نیابت از شهدای استان قم با همکاری خیرین و جمعی از گروه‌های جهادی به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از بیماری کرونا در سطح استان اهدا می‌شود. 
وی ادامه داد: در عرصه سلامت و بهداشت نیز ۳ ایستگاه سلامت با حضور پزشک عمومی و پزشک طب سنتی برپا شده که اقدامات تشخیصی و درمانی از جمله غربالگری با تست فشار خون و قند خون و انجام مشاوره در نقاط هدف به همت تیم‌های پزشکی- درمانی بسیج جامعه پزشکی و گروه‌های جهادی محله‌محور در حال انجام است. مدیر حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به اینکه عرصه دیگر فعالیت گروه‌های جهادی در زمینه محرومیت‌زدایی است، گفت: با توجه به قرار گرفتن در ماه صفر، گروه‌های جهادی طبخ و توزیع ۴ هزار پرس غذای گرم را در دستور کار قرار دادند که این غذاها نیز در سطح استان بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

Page Generated in 0/0090 sec