printlogo


کد خبر: 224833تاریخ: 1399/7/5 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب در پی در گذشت آیت‌الله ممدوحی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله حسن ممدوحی، تاکید کردند: ایشان عالم انقلابی و وارسته‌ای بودند که سال‌ها در خدمت تبیین و نشر معارف اسلامی تلاش و مجاهدت کردند. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله حسن ممدوحی، تاکید کردند: ایشان عالم انقلابی و وارسته‌ای بودند که سال‌ها در خدمت تبیین و نشر معارف اسلامی تلاش و مجاهدت کردند. 
متن پیام معظم‌له به شرح زیر است:
بسم‌الله‌‌الرحمن‌الرحیم
درگذشت عالم بافضیلت جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج‌شیخ حسن ممدوحی رضوان‌الله علیه را به خاندان و فرزندان گرامی و به همه ارادتمندان و شاگردان و مستفیدان از آن بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم. 
ایشان عالم انقلابی و وارسته‌‌ای بودند که سال‌ها در خدمت تبیین و نشر معارف اسلامی تلاش و مجاهدت کردند. امید است این پرونده‌ عمل صالح مقبول حضرت حق متعال و موجب علو درجات آن مرحوم گردد. رحمت و رضوان الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم. 
سیدعلی خامنه‌ای
۳ مهر 99
***
سردار خدادی به یاران شهیدش پیوست
سردار علی(حمید) خدادی، جانباز شیمیایی دوران دفاع‌مقدس و معاون ایمنی و اقدامات تأمینی ستاد کل سپاه که بیش از یک دهه رئیس دفتر سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در سپاه قدس بود، در روزهای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس و پس از یک دوره تحمل بیماری، به حاج‌قاسم و جمع همرزمان شهیدش در دوران دفاع‌مقدس ملحق شد. سردار خدادی، بیش از 80 ماه در جبهه‌های حق علیه باطل در دوران جنگ تحمیلی حضور داشت و چندین‌بار در عملیات‌های مختلف مجروح و بارها به دلیل عوارض شیمیایی در بیمارستان بستری شده بود. وی پس از جنگ تحمیلی نیز در بخش‌های مختلف ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد فرماندهی کل سپاه خدمت کرد و سال‌ها نیز در کنار مدافعان حرم با سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و یارانش همراه بود. سردار سرتیپ خدادی، صبح روز پنجشنبه پس از طی یک دوره بیماری شدید ناشی از عوارض شیمیایی، به لقاءالله پیوست. همچنین مراسم وداع با پیکر سردار شهید حمید خدادی، ساعت ۸ صبح روز گذشته (جمعه ۴ مهر‌) با حضور جمعی از همرزمان شهید، همراه با قرائت زیارت عاشورا در بیمارستان بقیه‌الله با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. 
***
نبرد در فضای مجازی دفاع مقدسی دیگر است
معاون هماهنگ‌کننده سپاه در دومین رویداد سراسری تولید محتوای بسیج با بیان اینکه نبرد در فضای مجازی، دفاع مقدسی دیگر است، اظهار داشت: امروز تنها جایی که آمریکا تلاش دارد همه شکست‌هایش را جبران و به پیروزی تبدیل کند، فضای مجازی است. سردار نقدی افزود: متأسفانه نمی‌دانم به چه دلیل مدیران اجرایی و گردانندگان صحنه فضای مجازی هم با ربات‌ها و کارهای فنی، یک جمعیت کوچک را با هشتگ‌سازی بزرگ جلوه می‌دهند. دست‌های جنگ روانی سیا، موساد و اینتلیجنت سرویس پشت این قضایاست نه نظر مردم. وی در ادامه گفت: امروز در داخل خود آمریکا مردم شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و پرچمش را به آتش می‌کشند. 
***
آمریکا زندان‌ها را هم تحریم کرد!
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه ۲ فرد و ۴ نهاد در ایران اعمال کرده است.  به گزارش فارس، در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا نام ۲ فرد و ۴ نهاد به فهرست «‌SDN» دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اضافه شده است. اسامی نفرات و سازمان‌های تحریم‌شده به شرح زیر است: سیدمحمود ساداتی، محمد سلطانی، زندان عادل‌آباد شیراز، شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز، زندان ارومیه و زندان وکیل‌آباد مشهد. در این بیانیه تصریح شده این تحریم‌ها به موجب «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» (کاتسا) علیه این نفرات و سازمان‌ها اعمال شده است. این قانون، پس از تصویب در مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، ۲ آگوست سال ۲۰۱۷ با امضای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به قانون تبدیل شد. 
***
رونمایی از نشان و پرچم جدید وزارت امور خارجه
نشان و پرچم وزارت امور خارجه در آستانه دویستمین سالگرد تاسیس این وزارتخانه رونمایی شد. طبق اطلاع‌رسانی وزارت خارجه عناصر اصلی این نشان، ستاره هشت پر اسلامی و آرم جمهوری اسلامی است. همچنین این نشان برخوردار از شخصیت‌های معاصر و هویتی به‌روز شده از فرهنگ اسلامی و ایرانی است و عناصری چون تعامل با شرق و غرب عالم و تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری به پاخاسته، مستقل و مقاوم است، در این نشان وجود دارد.
گفتنی است انتخاب نشان جدید وزارت امور خارجه و شکل ساده و مبهم آن مورد تعجب و سوال افکار عمومی قرار گرفته است تا جایی که حتی مورد تمسخر برخی کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است و این پرسش را از سوی کارشناسان به وجود آورده است که جدای از ضرورت تغییر نشان وزارت امور خارجه، در شرایط حاضر در این خطوط ساده کدام یک از نمادهای ملی، دینی و انقلابی یافت می‌شود. 

Page Generated in 0/0070 sec