printlogo


کد خبر: 224862تاریخ: 1399/7/6 00:00
اخبار

رئیس فراکسیون ورزش از پیگیری قرارداد تحمیلی سرمربی بلژیکی توسط قوه‌قضائیه خبر داد
ممنوع‌المعامله شدن مسببان پرونده ویلموتس!
پرونده مسببان قرارداد تحمیلی سرمربی بلژیکی سابق تیم‌ملی فوتبال ایران توسط قوه‌قضائیه در حال پیگیری بوده و به مراحل جالبی رسیده است. به گفته رئیس کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، حداقل مجازات مسؤولانی از فدراسیون فوتبال که در قرارداد غیرمسؤولانه با مارک ویلموتس دخالت داشته‌اند، ممنوع‌المعامله شدن خواهد بود».
مهدی فروردین، نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند و سرمربی پیشین تیم قشقایی شیراز در مصاحبه با فارس گفت:«دستگاه قضا به تمام جزئیات پرونده رسیدگی می‌‌کند تا آنچه مستحق مسببان قرارداد ویلموتس است، اعمال شود. درست است فدراسیون باید مستقل باشد اما نقش نظارتی دولت زمانی که از فوتبال حمایت می‌کند، نباید نادیده گرفته شود. چگونه زمانی که قرار است از فوتبال حمایت شود، دولت می‌تواند ورود کند اما زمانی که تخلفی رخ می‌دهد، حق نظارت ندارد؟ مطمئن باشید نقش نظارتی بموقع اعمال و اجرا می‌شود، زیرا در این موارد بیت‌المال آسیب می‌بیند».
هفته گذشته نیز سیدنظام‌الدین موسوی اعلام کرده بود در کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، جلسه مفصلی با حضور مسؤولان وزارت ورزش و هیأت‌رئیسه سابق و فعلی فدراسیون فوتبال درباره قرارداد ویلموتس برگزار شده است. 
به گفته نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، اعضای کمیسیون اصل 90 همچنین در جلساتی با مسؤولان مرتبط نهادهای نظارتی این موضوع را بررسی کردند و مقرر شد علاوه بر مطالب بیان شده در جلسه، مطابق سوالاتی که کمیسیون اصل ۹۰ به صورت مکتوب برای نهادهای مربوط ارسال می‌کند، این نهادهای نظارتی گزارش‌های مکتوبی ارائه دهند».
از طرف دیگر قائم‌مقام پیشین سازمان تربیت بدنی از قانونی بودن مراحل رسیدگی به پرونده قرارداد ویلموتس خبر داد و اعلام کرد ورود قوه‌قضائیه به این پرونده، متعاقب گزارش کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بوده که روندی مورد تایید اساسنامه مرجع فیفا محسوب می‌شود. در این باره امیررضا واعظی‌آشتیانی به تسنیم گفت: «وقتی بحث بررسی پرونده سرمربی پیشین تیم ‌ملی از طریق قوه‌قضائیه مطرح شد، عده‌ای نفوذی در ورزش و کسانی که از جاسوسی در ورزش نان می‌خورند، به فیفا اعلام کردند قوه‌قضائیه در کار فوتبال دخالت کرده و بسیار ذوق‌زده شدند که فیفا موضع‌گیری کرده است. آنها خبر نداشتند کمیته اخلاق قبل از اینکه این پرونده رو شود این موضوع را بررسی کرده و بر اساس اطلاعاتی که به دست آمده گزارشی را به مقامات قضایی داده و مقامات قضایی کشور هم بدون محاسبه به این موضوع ورود نکردند. درباره بلاتر هم کمیته اخلاق فیفا به مقامات قضایی سوییس مراتب را اعلام کرد و آنها طی فرآیند قانونی، بلاتر و دیگر افرادی را که در اتفاقاتی که در فیفا نقش داشتند، بازداشت کردند و مورد بازجویی قرار دادند». او فدراسیون جهانی فوتبال را به خاطر عدم نظارتش بر فدراسیون فوتبال ایران مقصر خواند و اینکه فیفا باید در این زمینه به افکار عمومی بین‌المللی پاسخگوی نظارت انجام نداده خودش باشد.  مدیرعامل پیشین استقلال روند کار کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در رابطه با تخلفات قرارداد ویلموتس را کاملا قانونی خواند و گفت: «سوال افکار عمومی و حتی کارشناسان از فیفا این است که اگر فدراسیون فوتبال یک کشور تخلفی کرد و کمیته اخلاق کوتاهی و سکوت کرد، آیا در آیین‌نامه فیفا چنین چیزی پیش‌بینی شده که مقامات آن کشور چه تصمیمی بگیرند؟ فیفا پاسخی در این ارتباط دارد که با فدراسیون‌ها چه برخوردی خواهد داشت؟ امیدوارم فیفا این پیش‌بینی را کرده باشد و برای تنویر افکار عمومی برای کشوری مثل ایران و مشابه آن روشن کند که برخوردش با کمیته‌های اخلاقی که موضوعات را انعکاس نمی‌دهند، چیست؟» طبق گفته واعظی‌آشتیانی، کمیته اخلاق نسبت به قرارداد ویلموتس و اینکه آخرین مبلغ قرارداد او 600 هزار دلار بوده و اینکه چرا با تیم‌ ملی ایران قرارداد 2 میلیون دلاری بسته، به مقامات ذی‌ربط کشور گزارش داده است. پس چارچوبی که فیفا تعریف کرده رعایت شده و کمیته اخلاق ابتدا ورود کرده و این مراحل طی شده است. 
او در پایان درباره شکایت ایران از فیفا گفت: «اینکه پرونده شکایت ایران در ماجرای حکم فیفا در دادگاه CAS به نتیجه برسد یا نه موضوعی جداست و نحوه بستن قرارداد و مبلغ آن یک موضوع دیگر است. هنوز دادگاه CAS نتیجه پرونده را مشخص نکرده که خسارت ویلموتس 6 میلیون دلار است یا نه اما نوع و نحوه قرارداد و میزان آن جای ابهام بسیار دارد و کمیته اخلاق نسبت به این موضوع گزارش داده است. اینکه در دادگاه CAS پیروز باشیم یا نه موضوع اول ما است و نحوه قرارداد و میزان آن مساله دیگری است که باید رسیدگی شود».
***
همسر فوتبالیست ترکیه‌ای برای قتل شوهرش قاتل اجیر کرد
یک زن ترکیه‌ای که برای قتل شوهرش که یک فوتبالیست ملی‌پوش بازنشسته مشهور بود، قاتل حرفه‌ای اجیر کرده بود، تبدیل به جنجالی‌ترین چهره این روزهای رسانه‌های ترک شده است. 
طبق تحقیقات انجام شده توسط پلیس ترکیه، «یاگمور آشیک» 27 ساله به طمع رسیدن به اموال همسر خود «امره آشیک» 46 ساله، بازیکن سابق تیم ‌ملی ترکیه، رقمی معادل یک میلیون پوند به یک قاتل حرفه‌ای پرداخت تا ستاره پیشین گالاتاسرای، بشیکتاش و فنرباغچه را که 8 سال پیش با او ازدواج کرده بود
از پای در آورد. شخصی به نام «اردوی سونگور» که سابقه تیراندازی به آشیک را دارد در اعترافات خود به پلیس گفته که این زن از او خواسته همسرش را به قتل برساند اما پس از ناکام ماندن عملیات ترور سراغ یک قاتل حرفه‌ای رفته است. 

Page Generated in 0/0061 sec