printlogo


کد خبر: 224871تاریخ: 1399/7/6 00:00
اخبار

پرداخت 25 درصد بیمه معلمان مدارس غیردولتی تا پایان مهر
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: با هدف شفافیت میزان پرداختی حقوق معلمان، سامانه‌ای را راه‌اندازی می‌کنیم تا در جریان پرداخت حقوق معلمان توسط مؤسسان باشیم. وی افزود: گله‌مندی معلمان مدارس غیردولتی را شنیدیم و با تعدادی از نمایندگان آنها جلسه داشتیم؛ امسال خیلی سعی کردیم این موضوع را مرتفع کنیم و در این باره کارهای زیادی انجام دادیم. در سامانه الگوی شهریه، قبلا از مؤسسان، نظرات را گرفتیم و میزان پرداختی‌‌شان به معلمان را در سامانه خوداظهاری ارائه کردند اما خوداظهاری مدیران را باید در قالب یک سامانه بیاوریم که در حال پیگیری هستیم تا بدانیم حقوق یک معلم در هر منطقه چقدر است و آیا بیمه آنها پرداخت می‌شود؟ ما امسال 200 میلیارد تومان اعتبار صندوق حمایت را داریم و تلاش می‌کنیم 25 درصد از بیمه معلمان را تا پایان مهرماه پرداخت کنیم. 
***
هیچ تفاوتی بین زندانیان وجود ندارد
رئیس سازمان زندان‌ها با تأکید بر اینکه هیچ تفاوتی بین زندانیان وجود ندارد، گفت: نباید شرایطی ایجاد شود که عده‌ای که از راه کلاهبرداری و چپاول اموال مردم به ثروت‌های بادآورده رسیده‌اند، آن ثروت را در زندان خرج کنند و خود را متفاوت از دیگر زندانیان بدانند. محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها به اتفاق دبیر ستاد حقوق بشر از ندامتگاه تهران بزرگ بازدید کردند و روند فعالیت‌های این مرکز را مورد ارزیابی قرار دادند. رئیس سازمان زندان‌ها در بازدید از ندامتگاه تهران بزرگ گفت: در حاکمیت دینی، هیچ‌گونه تبعیضی در اجرای عدالت قابل قبول نیست و مبادا در زندان طوری عمل شود که بین زندانیان تفاوت وجود داشته باشد. وی با تأکید بر اینکه هیچ تفاوتی بین زندانیان وجود ندارد، افزود: نباید شرایطی ایجاد شود که عده‌ای که از راه کلاهبرداری و چپاول اموال مردم به ثروت‌های بادآورده رسیده‌اند، آن ثروت را در زندان خرج کنند و خود را متفاوت از دیگر زندانیان بدانند. حاج‌محمدی در جمع کارکنان ندامتگاه تهران بزرگ اظهار داشت: یکی از اولویت‌های ما رسیدگی به وضعیت اقتصادی و حل مشکلات و پیگیری مطالبات کارکنان و رفع دغدغه‌های ایشان است که به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است. 
***
کددار شدن ۱۸ هزار تابلوی مزین به نام شهدا در تهران
در حالی که یک سال از ماجرای حذف کلمه شهید از روی تابلوی برخی معابر شهر می‌گذرد، یکی از مدیران شهری اعلام کرد تا پایان سال جاری 18 هزار تابلوی مزین به نام شهدا نصب و کدگذاری می‌شود. معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه خانه طراحان انقلاب این تابلوها را طراحی کرده است، گفت: اسم شهدا هم توسط اساتید خوشنویسی دست‌نویس شده است تا به عنوان یک اثر هنری باشد. جعفری با تأکید بر این موضوع که 18هزار تابلوی شهدا در تهران داریم، گفت:‌ بر سر هر کوچه، معبر، خیابان یا بزرگراه اسامی شهدا را درج کرده‌ایم و قرار است در گام اول یکهزار تابلوی جدید را نصب کنیم. تا پایان سال 18هزار تابلوی مزین به نام شهدا نصب و بارکدگذاری می‌شود و به عبارتی 18 هزار تابلوی شهید در تهران تغییر کرده و کددار می‌شود. 
***
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان:
۸۰ هزار سالمند در کشور دچار پدیده تجرد قطعی هستند
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: ۸۰ هزار سالمند در کشور دچار پدیده تجرد قطعی هستند. حسام‌الدین علامه درباره سن سالمندی گفت: سالمندی در کشورهای کمتر توسعه یافته ۵۵ سال و در کشورهای در حال توسعه که معیار سازمان بهداشت جهانی است ۶۰ سال و در کشورهای توسعه یافته ۶۵ سال در نظر گرفته شده است. جمعیت سالمندان در ایران در سال ۱۳۶۵، ۵ درصد جمعیت کشور بود و در سال ۹۷، به ۱۰ درصد جمعیت کشور رسید و پیش‌بینی این است که سال ۱۴۲۱، جمعیت سالمند ایران ۲ برابر می‌شود و در سال ۱۴۳۵، جمعیت سالمندی از ۳۳ درصد عبور می‌کند. این شتاب سالمندی در جهان کم‌نظیر است. وی افزود: بحث تجرد قطعی از مقوله‌های مهمی است که باید به آن توجه کنیم؛ در حال حاضر حدود ۸۰ هزار سالمند داریم که دچار تجرد قطعی هستند و ۷۰۰ هزار نفر بین ۳۵ تا ۴۰ سال و ۷۰۰ هزار نفر بین ۴۰ تا ۴۵ سال هستند که ازدواج نکرده‌اند و در کل یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر میانسال داریم که ازدواج نکرده‌اند و با این شرایط در ۲۰ سال آینده حدود یک میلیون نفر به تعداد افرادی که تجرد قطعی دارند، افزوده می‌شود. 

Page Generated in 0/0073 sec