printlogo


کد خبر: 224881تاریخ: 1399/7/6 00:00
اخبار

به همکاری با ایران در زمینه تسلیحاتی ادامه می‌دهیم
رئیس‌جمهور ونزوئلا با تاکید بر بومی‌سازی تولید تسلیحات کشورش گفت همکاری با کشورها از جمله ایران در این زمینه ادامه می‌یابد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو در یک سخنرانی با اشاره به اینکه ونزوئلا برنامه دارد تسلیحات بومی تولید کند، مطرح کرد شورای ویژه نظامی و علمی برای این هدف ویژه در ونزوئلا تشکیل می‌شود و همکاری با کشورهایی از جمله ایران در زمینه نظامی ادامه می‌یابد. مادورو در این باره گفت: ما همه چیزهایی که برای ساختن سامانه تسلیحات بومی مورد نیازمان است در اختیار داریم، در حالی که به همکاری با روسیه، چین، کوبا، ایران و همه جهان ادامه می‌دهیم. ما به دریافت دانش و تکنولوژی تسلیحاتی از آنها و البته کمک‌های استراتژیک ادامه می‌دهیم اما باید به سمت استقلال پیش برویم. آمریکا روز دوشنبه هفته گذشته تحریم‌هایی را علیه مادورو برای همکاری کشورش با ایران اعمال کرد. وزیر خارجه ونزوئلا تحریم‌های آمریکا علیه رئیس‌جمهور این کشور را نوعی خصومت تلقی کرده و گفت کاخ سفید نمی‌تواند مانع ایجاد روابط تجاری و اقتصادی کاراکاس با تهران شود. 
***
سفر وزیر خارجه عراق به ایران
وزیر خارجه عراق در سفری از پیش تعیین نشده روز گذشته راهی تهران شد و با وزیر امور خارجه ایران به گفت‌وگو نشست. فؤاد حسین که به منظور رایزنی و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران روز گذشته به تهران سفر کرد، با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار کرد و به گفت‌وگو پرداخت. وزیر خارجه عراق پیش از این در گفت‌وگویی درباره رابطه با ایران عنوان کرده بود کشورش بر اصل توازن در روابط تکیه می‌کند، بغداد در سایه وجود منافع جغرافیایی و اقتصادی با کشور‌های همسایه از جمله ایران، منافع امنیتی و سیاسی نیز با ایالات متحده آمریکا دارد، لذا باید تلاش کند اختلاف بین تهران و واشنگتن بر عرصه داخلی عراق تاثیر نداشته باشد. فؤاد حسین افزود: ما تلاش می‌کنیم سیاست خارجی مبتنی بر شفافیت با کشور همسایه خود داشته باشیم. 
***
فرار به جلوی کویت درباره رابطه ایران با کشورهای همسایه
در حالی که ایران همواره به دنبال گفت‌وگو با کشورهای منطقه برای ایجاد ثبات و امنیت بوده است، نخست‌وزیر کویت از جمهوری اسلامی ایران خواست برای آغاز گفت‌وگوهای منطقه‌ای تدابیر جدی اتخاذ کند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، شیخ صباح خالد الحمد الصباح، نخست‌وزیر کویت که به عنوان نماینده امیر این کشور در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، در بخشی از سخنان خود به مسائل منطقه از جمله ایران پرداخت. وی تاکید کرد: بر اساس اصل حسن همجواری که در منشور ملل متحد نیز وجود دارد، بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم تدابیری جدی به منظور ایجاد اعتماد و آغاز گفت‌وگو اتخاذ کند. شیخ صباح خاطرنشان کرد: این گفت‌وگوها باید بر اساس احترام به حاکمیت کشورها، عدم دخالت در امور داخلی کشورها و کاهش تنش در منطقه خلیج‌فارس باشد، زیرا این امر می‌تواند در تقویت روابط و همکاری‌ها و احترام متقابل سهیم باشد و خواسته‌های تمام کشورها و ملت‌های منطقه از جمله امنیت و ثبات و آسایش را به بار می‌آورد. نخست‌وزیر کویت همچنین تاکید کرد: از تهران می‌خواهیم برای خاموش کردن آتش تنش در منطقه با جامعه بین‌المللی همکاری کند. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال حل بحران‌های منطقه و گفت‌وگو با کشورهای عربی به منظور ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بوده است. 
***
جانشین فرمانده کل ارتش:
آمریکا جرأت ایجاد مزاحمت برای نفتکش‌های ایرانی را ندارد
امیر سرتیپ محمدحسین دادرس، جانشین فرمانده کل ارتش در حاشیه آیین افتتاحیه دوره هشتم دکترای فرماندهی عملیات مشترک و مرکب و دوره سی‌و‌یکم کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از تجارب گرانبهای دوران دفاع‌مقدس همواره مورد تأکید فرمانده معظم کل قوا قرار دارد و نیروهای مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز تمام تلاش خود را برای استفاده از این تجارب گرانبها به کار گرفته‌اند. 
به گزارش روابط عمومی ارتش، وی ادامه داد: نیروهای مسلح کشورمان بر لبه دانش و فناوری حرکت می‌کنند و تجهیزات و فناوری‌هایی داریم که گاهی در دنیای مدرن امروز هم موجود نیست اما بیان آنها به مصلحت نیست. این آمادگی که احترام نظام بین‌الملل را در پی دارد، یعنی قدرت و اقتدار، یک واقعیت گویا و غیر قابل انکار است. 
جانشین فرمانده کل ارتش درباره تلاش‌های مقامات آمریکایی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت: آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب هر آنچه توانسته‌اند انجام داده‌اند؛ آیا چیزی بیش از این می‌توانستند انجام دهند؟ آنها به جای این تلاش‌های بیهوده، بهتر است مشکلات داخلی کشورشان را حل کنند. کشور آنها در حال فروپاشی است، لذا بهتر است به دنبال حل مشکلات خودشان باشند. 
جانشین فرمانده کل ارتش در پایان گفت: امروز به آنچنان قدرت و عزتی رسیده‌ایم که اگر کشتی به آن سوی جهان می‌فرستیم بخوبی مأموریتش را بدون هیچ مزاحمتی انجام می‌دهد و این در واقع پرتو قدرت ما در آن منطقه است که البته ممکن است ما کمتر قدر آن را بدانیم، زیرا در فضای مجازی نمی‌گذارند ما با واقعیت روبه‌رو شویم.

Page Generated in 0/0179 sec