printlogo


کد خبر: 224991تاریخ: 1399/7/9 00:00
مجید مجیدی در مراسم تجلیل از عوامل «خورشید»:
«شمیلا» سلبریتی ونیز بود

مجید مجیدی، کارگردان فیلم سینمایی «خورشید» در آیین تجلیل از عوامل این فیلم سینمایی تأکید کرد:  موضوع «کودکان کار» مسأله‌ای ملی است که همه باید برای رفع مشکلات آنان کمک کنند. 
به گزارش «وطن امروز»، مراسم تجلیل از هنرمندان فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی برگزار شد. فیلم سینمایی «خورشید» در هفتاد‌و‌هفتمین جشنواره فیلم ونیز موفق به دریافت جایزه فانوس جادویی در بخش جنبی این رویداد شد و روح‌الله زمانی بازیگر نوجوان این فیلم جایزه «مارچلو ماسترویانی» ویژه بهترین استعداد بازیگری نوظهور در این رویداد را از آن خود کرد. 
مجیدی در این مراسم گفت: مسأله کودکان کار، مسأله‌ای ملی است و نمی‌شود آن را تنها به دولت‌ها منتسب کرد. هر چند آنها موظف هستند که فکر اساسی کنند و ساخت این قبیل مدرسه‌ها در تمام کشور الزامی است. کار کردن این بچه‌ها را می‌شود در ریل درستی هدایت کرد. این بچه‌ها خلاق هستند، خود روح‌الله زمانی آنقدر ابتکار در همه عرصه‌ها دارد که گفتنی نیست. محمد موسوی هم‌چنین است، به قدری در کار خود اوستا است که بی‌نظیر است. 
کارگردان «خورشید» ادامه داد: ما از 4-3 هزار نفر تست گرفتیم. این به معنای این نبود که بهترین‌ها را انتخاب کنیم، بلکه بیشتر ویژگی‌هایی که می‌خواستیم مدنظرمان بود. در جشنواره ونیز، شمیلا جزو سلبریتی‌های این جشنواره شده بود. بعد از صحبتش هم خیلی‌ها آمدند و ابراز احساسات کردند. کیت بلانشت هم گفت کاش بشود کاری برای آنها کرد و ما دوست داشتیم این جایزه را به کل بچه‌های فیلم بدهیم، چون همه آنها در فیلم درخشان بودند ولی با قانون جشنواره یکی نبود و دبیر جشنواره موافقت نکرد. روح‌الله برای این فیلم خیلی زحمت کشید؛ در این سن درک و آگاهی بالایی نسبت به کار و نقش خود داشت.

Page Generated in 0/0058 sec