printlogo


کد خبر: 225005تاریخ: 1399/7/9 00:00
اخبار

بشار رسن؛ جوان، باتجربه و تأثیرگذار
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به معرفی 4 بازیکن هجومی که می‌توانند در این مرحله برای تیم‌شان موثر باشند، پرداخت که یکی از آنها بشار رسن، بازیکن جوان ولی باتجربه سرخ‌هاست. 
سایت AFC درباره رسن نوشت: تعداد کمی بازیکن داریم که در 23 سالگی مثل بشار رسن در مسابقات آسیایی بسیار زیاد شرکت کرده باشند. او سال 2014 موفق شد به همراه تیم‌ ملی فوتبال جوانان عراق در مسابقات زیر 23 سال قهرمان آسیا شود. سپس به همراه باشگاه نیروی هوایی در سال 2016 قهرمان ‌ای‌‌اف‌سی کاپ شد. او بعد از آن به تیمی ایرانی یعنی پرسپولیس منتقل شد و سال‌های خوبی را با این تیم پشت سر گذاشت. او به همراه پرسپولیس سال 2017 به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید و سال 2018 فینالیست شد. 
در لیگ قهرمانان آسیا 2020، رسن گل پیروزی‌بخش پرسپولیس مقابل التعاون عربستان را به ثمر رساند تا تیمش براحتی با 10 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه صعود کند. آن‌ها در مرحله یک‌هشتم مقابل السد با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسیدند. 
رسن با 118 پاس به هم‌تیمی‌های خود در رده دوم بهترین پاسورهای تیمش قرار دارد و تنها وحید امیری با 135 پاس از او برتر است. لژیونر فوتبال عراق با ایجاد 2 موقعیت، دومین بازیکن پس از احسان پهلوان (با ایجاد 10 فرصت گلزنی) است و 6 شوت به سمت دروازه حریفان زده است. 
***
پیشنهاد 6 هزار میلیارد تومانی یونایتد به بارسلونا برای خرید «فاتی»
آنسو فاتی پیش از تمدید با بارسلونا از سوی منچستریونایتد پیشنهاد 136 میلیون پوندی دریافت کرد و با عجله بارسایی‌ها او در نیوکمپ ماند. 
 به گزارش فارس، رادیوکاتالونیا در خبری از پیشنهاد نجومی منچستریونایتد به بارسلونا برای خرید «آنسو فاتی» خبر داد. 
رسانه نزدیک به باشگاه بارسلونا مدعی شد آبی و ‌اناری‌ها پیشنهاد 136 میلیون پوندی منچستریونایتد را رد کردند. 
بلافاصله باشگاه منچستریونایتد تصمیم گرفت پس از مخالفت بارسلونا، مبلغ 154 میلیون پوندی (6 هزار میلیارد تومانی) فسخ قرارداد آنسو فاتی را بپردازد. 
در این شرایط بازیکن بارسلونا راهی منچستریونایتد می‌شد ولی بارسلونا مانع این کار شد. 
رادیوکاتالونیا گزارش داد پیگیری بارسلونا برای بالا بردن فسخ قرارداد آنسو فاتی جواب داد و پیش از پرداخت مبلغ 154 میلیون پوندی منچستریونایتد، فسخ قرارداد او به 363 میلیون پوند ارتقا یافت. 
این اتفاق باعث شد آنسو فاتی در بارسلونا بماند و حالا این باشگاه در آستانه تمدید قرارداد با اوست. فاتی برای ماندن در بارسا تا سال 2024 به توافق رسیده است. 
***
لیورپول یورگن کلوپ 400 گله شد
تیم لیورپول زیر نظر سرمربی توانمند آلمانی خود به آمار فوق‌العاده 400 گل در 270 بازی دست یافت. 
لیورپول در چارچوب هفته سوم لیگ برتر انگلیس به مصاف آرسنال که با سرمربیگری «میکل آرته‌تا» همان تیم قدرتمند سابق شده رفت و به برتری 1-3 رسید. 
دیگو ژوتا با گلی که برای لیورپول به ثمر رساند، آماری دیدنی برای کلوپ خلق کرد. مربی آلمانی که از سال 2015 هدایت لیورپول را بر عهده دارد، توانست به آمار 400 گل دست یابد. این آمار در 270 بازی به دست آمده است. 
همچنین ژوتا که در نخستین بازی خود برای لیورپول گلزنی کرد، توانست به سی‌و‌سومین بازیکنی بدل شود که زیر‌نظر کلوپ در لیورپول گلزنی می‌کند. 
لیورپول فصل جدید لیگ برتر انگلیس را نیز توفانی آغاز کرده و می‌خواهد از مقام قهرمانی خود که پس از گذشت 30 سال به دست آمد، دفاع کند.

Page Generated in 0/0065 sec