printlogo


کد خبر: 225016تاریخ: 1399/7/9 00:00
اخبار

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هشدار داد
وجود ۴۰۰ ساختمان مشابه پلاسکو در تهران
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وجود ۴۰۰ ساختمان مشابه پلاسکو در تهران خبر داد. اسماعیل نجار در مانور مشترک مدیریت بحران استان تهران با اشاره به بروز ۱۷۰ هزار حریق در کشور به صورت سالانه، گفت: زحمت اطفای این حریق برعهده آتش‌نشانان است؛ امروز آتش‌نشانان با آمادگی جسمی و دانشی که کسب کرده‌اند به همراه امکانات و تجهیزات فراهم شده، جایگاه ویژه و قابل تقدیری را کسب کرده‌اند. وی تاکید کرد: باید از پلاسکو درس بگیریم؛ در حالی که در تهران ۴۰۰ ساختمان شرایط مشابه پلاسکو را دارند باید همه به نکات ایمنی توجه کنیم. حادثه پلاسکو روح و روان ملت را دچار آشفتگی کرد. در بخش دیگری از این مراسم داوری، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ضمن تقدیر از برگزاری مانور مشترک ستاد مدیریت بحران استان تهران، گفت: در روزهای سخت حادثه پلاسکو تلاش‌ها و کمک‌های آتش‌نشانان از سراسر استان برای کمک را فراموش نمی‌کنیم و قدردان این کمک‌ها هستیم. وی افزود: بی‌تردید موضوع ایمنی شهرها باید در دستور کار قرار گیرد. 
***
جمعیت ایران «میانسال» شده است!
متأسفانه آمارهای رسمی نشان می‌دهد کشور وارد میانسالی جمعیت شده است. از اوایل دهه ۹۰ جمعیت گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال ۱۰ درصد کاهش و در مقابل گروه سنی ۳۰ تا ۶۴ سال یا میانسال بیش از ۱۰درصد افزایش داشته است. به گزارش تسنیم، بر اساس آمارهای موجود متأسفانه ساختار سنی کشور در حال تغییر است به طوری که ایران از اوایل دهه 90 وارد مرحله میانسالی جمعیت شده‌ است. طی سال‌های 1385 تا 1395 جمعیت گروه سنی 15 تا 29 سال با سیر کاهشی محسوس حدودا 10 درصدی همراه بوده و در مقابل جمعیت گروه سنی 30 تا 64 سال (میانسال) در همین دوره بیش از 10 درصد افزایش داشته است. به ‌عبارت دیگر جمعیت گروه سنی 30 سال به بالا روند افزایشی خود را با سرعت بیشتر ادامه داده ‌است. گفتنی است، تاکنون به ‌طور مشخص هیچ بودجه‌ای در کشور به مساله استراتژیک جمعیت اختصاص داده نشده است. 
***
فرمانده ناجا: عزاداران حسینی در مرزهای ایران و عراق تردد نکنند
فرمانده نیروی انتظامی گفت: هر سال مراسم اربعین حسینی با حضور پرشور مردم برگزار می‌شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از آن به زائران محترم توصیه می‌شود در مرزها تردد نداشته باشند. به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه رونمایی از چند کتاب با موضوع دفاع‌مقدس، درباره حضور مردم در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) گفت: به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تمام مرزها بسته است و هیچ‌گونه ترددی در آنها صورت نمی‌گیرد. وی ادامه داد: امیدواریم با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا این توفیق نصیب ما شود تا در سال‌های آینده خدمتگزار زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) باشیم. فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: توصیه ما این است که زائران محترم به سمت مرزها نیایند، چرا که با ممانعت همکاران ما در نیروی انتظامی مواجه می‌شوند، البته بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری و اعلام رسمی برگزار نشدن مراسم راهپیمایی اربعین حسینی بحمدالله مردم همکاری خوبی داشتند و هیچ‌گونه ترددی در مرزها صورت نگرفته است.
***
قبر در بهشت‌زهرا(س) رایگان است
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه زمین مربوط به قبر در بهشت‌زهرا(س) رایگان است، گفت: فروش مقبره‌های خانوادگی در بهشت‌زهرا(س) متوقف شده است. حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با فارس، درباره شرایط تدفین و تغسیل متوفیان کرونا در بهشت‌زهرا(س) اظهار داشت: در حال حاضر نسبت به ماه‌های قبل آمار فوتی‌های ناشی از کرونا افزایش یافته ولی با این وجود مشکل خاصی در زمینه تدفین مبتلایان به کرونا وجود نداشته است. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل تأمین قبر نیز وجود ندارد، گفت: هنوز برخی از قطعات در بهشت‌زهرا(س) خالی است و شرایط بحرانی نیست، البته ظرفیت بهشت‌زهرا(س) در فاز اولیه آن تکمیل شده ولی ۲ فاز دیگر در حال حاضر هنوز جای خالی برای تدفین دارد. خلیل‌آبادی گفت: حداکثر تعداد طبقات در قبرهای بهشت‌زهرا(س) ۵ طبقه است و قیمت قبرها نیز براساس مصوبات شورای شهر و نه خارج از این مصوبه دریافت می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت که پول زمین قبر از خانواده متوفیان دریافت نمی‌شود و هزینه اخذ شده بابت کفن و دفن، خودروی حمل متوفی و خدمات و نگهداری بهشت‌زهرا(س) است. 
***
مقرره پرداخت پاداش درآمدی به کارکنان شهرداری مشهد ابطال شد
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مقرره پرداخت پاداش درآمدی به کارکنان شهرداری مشهد و همچنین مقرره تمدید آن را باطل کرد. با شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای اسلامی شهر مشهد و درخواست ابطال مصوبات این شورا درباره پرداخت پاداش ویژه درآمدی به کارکنان شهرداری مشهد، موضوع در دستور کار هیأت عمومی دیوان عدالت اداری قرار گرفت. به گزارش میزان، پس از بحث و بررسی در این مورد رای به ابطال مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد با موضوع پرداخت پاداش ویژه درآمدی به آن دسته از کارکنانی که در تحقق بهینه درآمد‌های عمومی موثر بوده‌اند، داده شد. 

Page Generated in 0/0066 sec