printlogo


کد خبر: 225021تاریخ: 1399/7/9 00:00
اخبار

قیمت مصوب هر شانه تخم‌مرغ ۳۱ هزار تومان شد
دبیر ستاد تنظیم بازار درباره تصمیم دیروز ستاد تنظیم بازار برای قیمت‌گذاری تخم‌مرغ اظهار داشت: قیمت تخم‌مرغ در جلسه قبلی ستاد تنظیم بازار درب مرغداری 12 هزار تومان و برای مصرف‌کننده 14 هزار و 500 تومان به تصویب رسیده بود که برخی برندها متناسب با کشش بازار و هزینه‌های تمام‌شده، قیمت متفاوتی را روی بسته‌بندی خود درج می‌کردند. محمدرضا کلامی افزود: امروز مقرر شد تا تخم‌مرغ 30 عددی بسته‌بندی شناسنامه‌دار دارای زنجیره سرد حداکثر 31 هزار تومان، تخم‌مرغ 20 عددی 22 هزار تومان، تخم‌مرغ 15 عددی 18 هزار تومان، تخم‌مرغ 9 عددی 11 هزار تومان و تخم‌مرغ 6 عددی 7 هزار تومان عرضه شود که این سقف قیمت است و برندهای دیگر زیر این عدد باید رقابت کنند. 
***
احکام قضایی مدیران متخلف گمرک اعلام شد
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، در نشست روز گذشته خود احکام صادرشده در رابطه با تعدادی از مدیران فاسد گمرکی را اعلام کرد و گفت: در پرونده‌ای «رسول صفریان» مدیر سابق گمرک غرب استان تهران به تحمل 15 سال حبس و ضبط ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به عنوان جزای مالی محکوم شده است. «محمدرضا فاقدی‌باباکندی» به جرم مشارکت در اخلال در نظام تولیدی کشور و اتهاماتی دیگر مانند مشروبات الکلی و مواد مخدر به تحمل ۲۰ سال حبس و ضبط 7 میلیارد و هفتصد‌و‌هفتاد میلیون ریال به عنوان جزای نقدی محکوم شده است و بابت سایر اتهامات هم محکومیت‌هایی دارد. «محمدرضا گودرزی» به همین جرم به ۵ سال حبس و ضبط مبلغ ۳ میلیارد و ۷۶۲ میلیون ریال به عنوان جزای نقدی، «جواد علی بیگی» به همین جرم به ۵ سال حبس و جزای نقدی، «علی‌اصغر خشنودی» به همین جرم به ۵ سال حبس و «عباسقلی مهدی قلی‌زاده» به جرم تحصیل مال نامشروع به تحمل ۲ سال حبس و جزای نقدی محکوم شده‌اند. اسماعیلی تاکید کرد: این احکام گویای این است که قوه‌قضائیه از وظیفه خود در برخورد با اخلالگران کوتاه نیامده و کوتاه نخواهد آمد.
***
فروش 19 هزار میلیارد تومان نفت در 5 ماه نخست سال
 بخشنامه بودجه سال 1400 از سوی سازمان برنامه و بودجه منتشر شد. در بخش مقدمه این بخشنامه آمده است:« از اواسط سال ۱۳۹۷ شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به صورت ظالمانه اعمال شد. شدت این تحریم‌ها به نحوی بود که کمترین منابع حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی طی ۵ دهه گذشته در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ حاصل شد. این وضعیت با شیوع ویروس کرونا طی چند ماه اخیر تشدید شده به نحوی که سهم ارزش حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی در 5‌ماه ابتدایی سال جاری از کل منابع بودجه عمومی کمتر از ۳ درصد بوده است». بر این اساس رقم منابع بودجه عمومی بیش از 640 هزار میلیارد تومان بوده که 3 درصد آن بالغ بر 19 هزار میلیارد تومان می‌شود. 
***
سقف وام قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومان شد
بر اساس «دستورالعمل اجرایی تأسیس و فعالیت بانک‌های قرض‌الحسنه و نظارت بر آن» بانک مرکزی می‌تواند با توجه به تورم، در مبلغ این موضوع تجدیدنظر کند. با استناد به این دستورالعمل، کمیسیون مقررات و نظارت موسسات اعتباری بانک مرکزی در هفدهمین جلسه خود مقرر کرد که سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌های قرض‌الحسنه از 200 میلیون ریال به 300 میلیون ریال افزایش یابد. این تصمیم طی بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی به مدیران عامل بانک‌های قرض‌الحسنه رسالت و مهر ایران ابلاغ شده است. 
***
صدور 400 کارت بازرگانی در شهریورماه
سرپرست معاونت مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت گفت: شهریور امسال حدود هزار درخواست صدور کارت بازرگانی در سامانه تجارت الکترونیک به ثبت رسیده که تا امروز حدود ۴۰۰ کارت صادر شده و ۶۰۰ کارت دیگر در دست بررسی است. محمدجواد هادی ادامه داد: تا این لحظه درباره صدور کارت بازرگانی در تمام استان‌ها در فرآیند جدید، نسبت به سال قبل به توانایی ۲ برابری دست یافته‌ایم و کارت‌های بازرگانی با فرآیند جدید و اصلاح شده صادر خواهد شد. 
***
افزایش تخفیف صندوق پالایش یکم
وزیر اقتصاد درباره بازارگردانی در بازار سرمایه گفت: امروز جلسه پایش داشتیم که ببینیم مصوبه شورای عالی بورس چقدر اجرایی شده است. فرهاد دژپسند اظهار داشت: معدنی‌ها بازارگردانی را اجرایی کردند، علاوه بر آن بانک‌ها اقدامات لازم را برای کار انجام دادند، ضمن اینکه سازمان تامین اجتماعی و شستا به گفته وزیر رفاه، کار بازارگردانی را انجام دادند و برخی حقوقی‌ها نیز در آستانه عقد قرارداد هستند؛ فکر می‌کنم به سرعت تا اواسط هفته آینده همه بازارگردانی‌ها عملیاتی شود. وی درباره افزوده شدن تخفیف 10 درصدی به خرید صندوق پالایش یکم افزود: برای کسانی که صندوق پاداش یکم خرید کردند میزان سهام افزایش پیدا می‌کند، یعنی اگر به طور نمونه 10 تا سهام خریده بودند 11 سهام داده خواهد شد که با این تخفیف برای کسانی که در پالایش یکم شرکت کردند تخفیف 30 درصدی کاملا اجرایی شده است.

Page Generated in 0/0120 sec