printlogo


کد خبر: 225031تاریخ: 1399/7/9 00:00
وحشت از سایه ایران
* نتانیاهو در اظهاراتی خلاف قوانین بین‌الملل گفت به نیروهای مستشاری ایران در سوریه حمله می‌کند!

گروه سیاسی: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در اظهاراتی تهدید کرد اگر ایران نیروهایش را در مناطق شمالی این رژیم مستقر کند، دست به حمله پیش‌دستانه خواهد زد.  
به گزارش «وطن امروز»، بنیامین نتانیاهو روز سه‌شنبه در یک سخنرانی در مراسمی که به مناسبت سالروز جنگ رژیم صهیونیستی با مصر و سوریه (یوم کیپور) در سال 1973 برگزار شد، در اظهاراتی ضدایرانی گفت: حمله پیش‌دستانه کار سختی است. می‌دانم اگر ایران بخواهد خود را در مناطق شمالی (سرزمین‌های اشغالی) مستقر کند، آماده مبارزه با آنها هستیم. این درس مستقیم جنگ یوم کیپور است. نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی در ادامه اظهارات ضدایرانی‌اش افزود: ما هر کاری برای حفاظت از اسرائیل انجام خواهیم داد و از حمله پیش‌دستانه رویگردان نیستیم. 
 اظهارات ضدایرانی نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی از ۲ زاویه قابل پاسخگویی است. نکته اول اینکه حضور مستشاری نیروهای ایرانی در سوریه به درخواست دولت سوریه بوده است و توافق بین ۲ کشور مستقل ربطی به رژیم جعلی صهیونیستی ندارد. خردادماه سال 97 بود که سردار سرتیپ «ابوالقاسم علی‌نژاد» وابسته نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سوریه در گفت‌وگویی اظهار داشت: مستشاران ایرانی به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارند و تا زمانی که آنان نیاز داشته باشند، مستشاران ایرانی در آن کشور باقی خواهند ماند. 
از آن زمان تاکنون مقامات اسرائیلی هر از گاهی سعی کرده‌اند با جوسازی رسانه‌ای، ایران را به خیال خود وادار به عقب‌نشینی کنند که تاکنون تیرشان به هدف نخورده است. یک نمونه از جوسازی‌های رژیم جعلی صهیونیستی اردیبهشت ماه سال جاری بود که رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند ایران کمیت و کیفیت نیروهای خود در سوریه را کاهش داده است. بعد از این ادعا یک مقام مطلع نظامی در گفت‌وگو با نورنیوز، سایت خبری نزدیک به شورای عالی امنیت ملی با تکذیب این ادعا اظهار داشت: هیچگونه تغییری در کمیت و کیفیت حضور مستشاری ایران در سوریه ایجاد نشده است. نکته دومی که درباره سخنان نتانیاهو باید به آن اشاره کرد این موضوع است که اسرائیل اساسا از حیث توان نظامی در حد و اندازه یک حمله پیش‌دستانه به جمهوری اسلامی نیست. تیرماه گذشته نیز که مقامات رژیم جعلی صهیونیستی همین اظهارات را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرده بودند، سردار شکارچی در گفت‌وگویی با واکنش تند به این اظهارات، عکس‌العمل‌های شدید ایران به اقدامات ایذایی اسرائیل علیه نیروهای ایرانی را به آنان یادآور شد. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پاسخ به یاوه‌گویی‌ها و دروغ‌پردازی‌های رژیم جعلی صهیونیستی مبنی بر بمباران و هدف قرار دادن محل استقرار مستشاران ایرانی در سوریه اظهار داشت: رژیم بزدل و کودک‌کش صهیونیستی خوب به یاد دارد که پس از هدف قرار دادن خودروی شهید محمدعلی ‌الله‌دادی در تاریخ 28/10/93 در منطقه قنیطره سوریه که منجر به شهادت آن شهید بزرگوار شد، رزمندگان حزب‌الله لبنان بلافاصله با عبور از موانع پیچیده در مرزهای فلسطین اشغالی با هدف قرار دادن ۳ دستگاه نفربر و خودروی صهیونیست‌ها، ۵ نفر از آنان را به هلاکت رسانده و تعدادی را نیز مجروح کردند. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اضافه کرد: اسرائیل بزدل با حمایت همه‌جانبه آمریکا و برخی کشورهای عربی تمام توان و ظرفیت خود را به‌کار گرفت تا بخشی از ناتوانی‌ها، شکست‌ها و ضعف‌هایش را با بمباران پایگاه تی‌فور (T4) در تاریخ 20/1/97 در سوریه جبران کند که در این رابطه کلا ۷ نفر از مدافعان حرم از ایران در کنار سایر رزمندگان محور مقاومت به فیض عظیم شهادت نائل شدند. سردار شکارچی ادامه داد: لکن محور مقاومت در پاسخ به این اقدام بزدلانه دشمن، پایگاه‌های رژیم جعلی صهیونیستی در بلندی‌های جولان اشغالی را با ۵۰ فروند موشک و راکت هدف قرار داد که تعداد زیادی از اشغالگران صهیونیست هلاک و مجروح شدند. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: لذا به دروغ‌پردازان و خیمه‌شب‌بازان صهیونیست اخطار می‌دهیم اقتدار محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر نیازمایند که در این صورت، دست برتر و قدرتمند و غافلگیر‌کننده را در میدان عمل لمس خواهند کرد. 

Page Generated in 0/0117 sec