printlogo


کد خبر: 225123تاریخ: 1399/7/12 00:00
اخبار

 ۵۰ درصد مدارس پایتخت فرسوده است
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: ۵۰ درصد مدارس پایتخت فرسوده است. محمد سالاری در نشست بررسی مشکلات و راهکارهای تأمین فضاهای آموزشی منطقه ۲۲ تهران، با بیان اینکه وضعیت فضاهای آموزشی استان تهران و بویژه شهر تهران مطلوب نیست، اظهار داشت: براساس ارزیابی‌هایی که درباره فضاهای آموزشی شهر تهران صورت گرفته، ۵۰ درصد مدارس تهران فرسوده و قدمت اغلب آنها بیش از ۴۰ تا ۵۰ سال است. وی ادامه داد: طبق گزارش مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران، پایین‌ترین میانگین سرانه فضاهای آموزشی در کشور متعلق به استان‌های تهران، البرز، سیستان‌و‌بلوچستان و آذربایجان غربی است و این در حالی است که تراکم دانش‌آموزی در استان تهران بیش از این ۳ استان است. 
***
مدیرعامل سازمان اقتصاد اسلامی خبر داد
پرداخت وام ۱۰ میلیونی به ۸ هزار نفر از مدافعان سلامت
مدیرعامل سازمان اقتصاد اسلامی از پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی بدون کارمزد به ۸ هزار نفر از کادر درمان خبر داد. به گزارش مهر، به منظور تکریم و قدردانی از مدافعان سلامت تفاهمنامه‌ای بین ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران و سازمان اقتصاد اسلامی ایران مبنی بر ارائه وام بدون کارمزد به کادر درمان امضا شد. علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، امضای این تفاهمنامه را اقدامی ارزشمند برای قدردانی از زحمات مدافعان سلامت عنوان کرد. وی با بیان اینکه سازمان اقتصاد اسلامی همواره در فقرزدایی با ابتنا به ارزش‌های انقلاب اسلامی پیشتاز بوده است، از امضای این تفاهمنامه برای تکریم از مدافعان سلامت به عنوان فرزندان برومند کشور که از پیشقراولان نبرد با کرونا هستند، ابراز خرسندی کرد. زالی همچنین با بیان اینکه بیش از ۷ ماه از مبارزه جهادگران سلامت با ویروس کرونا می‌گذرد، گفت: امضای این تفاهمنامه می‌تواند به جبران بخشی از زحمات مدافعان سلامت کمک کند.
***
وضعیت حمل‌و‌نقل عمومی پایتخت از مرز هشدار گذشت
رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که ۲ سال است از وضعیت هشدار درباره سیستم حمل‌ونقل عمومی عبور کرده‌ایم. محسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حال ناخوش سیستم حمل‌و‌نقل عمومی در تهران، گفت: حدود ۲ سال است که از وضعیت هشدار درباره سیستم حمل‌ونقل عمومی تهران عبور کرده‌ایم و همان زمان هشدارهای لازم را به مسؤولان دادیم و در رسانه‌ها نیز اعلام کردیم. وی افزود: واقعیت این است که سیستم حمل‌ونقل عمومی تهران در آستانه کلاپس و فروپاشی است، چرا که 10 سال است ناوگان اتوبوسرانی تهران نوسازی نشده است. در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد اتوبوس‌های تهران فرسوده است و با کمبود ۵۰ درصدی هم مواجه هستیم، یعنی به جای ۹۰۰۰ دستگاه اتوبوس حدود ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داریم. رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در مترو این کمبودها بیشتر احساس می‌شود، چرا که ۳ خط مترو در سال‌های اخیر افتتاح شده اما واگن و تجهیزات آن تامین نشده است و این خطوط از تجهیزات سایر خطوط استفاده می‌کنند، گفت: طبیعی است این مشکلات موجب کمبود تجهیزات و افزایش استهلاک و عدم اورهال و تعمیرات اساسی بموقع تجهیزات می‌شود و اخیرا هم شاهد سوانحی در این حوزه بودیم که به دلیل نداشتن تلفات، متاسفانه رسانه‌ها بسادگی از کنار آن عبور کردند. 
***
۲۰۰ واحد صنفی در بازارچه ساحلی دیلم طعمه حریق شد
در پی آتش‌سوزی بازارچه ساحلی شهر دیلم، ستاد مدیریت بحران و نیروهای مردمی وارد عمل شدند و آتش را به طور کامل مهار کردند. جهانگیر دهقانی، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر در تشریح جزئیات این حادثه به ایسنا گفت: متاسفانه کل بازارچه یادشده در مساحت حدود ۲۳۱۵ مترمربع که شامل ۲۰۰ واحد صنفی توزیعی اجناس خارجی و داخلی است، دچار آتش‌سوزی شد. همچنین رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: گروه‌های جهادی از بدو آتش‌سوزی بازار دیلم در محل حادثه حضور داشته و تا اطفای کامل حریق در کنار نیرو‌های امدادی مشغول خدمات‌رسانی بودند. ذوالفقار عباسی‌فر افزود: بعد از مهار آتش نیز نیروهای جهادگر در محل حادثه حضور داشته و آماده خدمات‌رسانی در کنار دستگاه‌های اجرایی هستند. وی اظهار کرد: صاحبان این ۲۰۰ غرفه که در آتش سوخت، اغلب افراد ساحل‌نشینی هستند که به دلیل بضاعت مالی بسیار پایین، توان اجاره مغازه را نداشته و تنها راه امرار معاش آنها از طریق برپایی بازارچه موقت بوده است. عباسی‌فر با بیان اینکه همه نهادها باید برای کمک به افراد حادثه‌دیده بازارچه دیلم وارد عمل شوند، تصریح کرد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی این آمادگی را دارند که در کنار صنایع نفت و گاز، دستگاه‌های اجرایی و خیرین استان بوشهر اقدام به خدمات‌رسانی کنند. 
***
گرداندن اراذل و اوباش حمله‌کننده به بیمارستان پورسینای رشت
پلیس تعدادی از اراذل و اوباش که با قمه‌کشی در بیمارستان پورسینای رشت باعث ایجاد رعب و وحشت مردم شدند را در سطح شهر چرخاند‌. به گزارش تسنیم، پلیس گیلان آن تعداد از اراذل و اوباش که در روزهای اخیر با هجوم و قمه‌کشی در بیمارستان پورسینای رشت باعث ایجاد رعب و وحشت مردم و کادر درمان بیمارستان شدند را در سطح شهر چرخاند تا درس عبرتی باشد برای کسانی‌که مرتکب چنین جرائمی می‌شوند. ساعت 2 بامداد سه‌شنبه 8 مهرماه تعدادی از اراذل و اوباش با سلاح سرد به بیمارستان پورسینای رشت هجوم برده و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین مردم، بیماران و کادر درمان شدند. این افراد در بیرون از مرکز درمانی نزاع می‌کردند و آن را به داخل بیمارستان کشاندند و در بیمارستان نیز طرفین همچنان به درگیری ادامه داده و باعث مجروح شدن تعدادی از همراهان بیماران شدند.

Page Generated in 0/0055 sec