printlogo


کد خبر: 225129تاریخ: 1399/7/12 00:00
اخبار

صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی برای کارگران و کارمندان
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در تشریح طرح جدید این نهاد برای حمایت از کالاهای ایرانی گفت: در گذشته به صورت آزمایشی طرح فروش کالای ایرانی به صورت اقساطی همچون فرش را اجرا کردیم که مورد استقبال قرار گرفت. اصغر نورالله‌زاده اظهار داشت: در دور جدید نیز با یکی از نرم‌افزارهای پرداخت کشور که سهم بسزایی در نظام پرداخت دارد، قراردادی منعقد کردیم تا افراد به صورت اقساط خریداری کنند و صندوق کارآفرینی امید نیز تامین مالی فروشگاه‌ها را انجام دهد. وی توضیح داد: نحوه کار به این صورت است که با برخی فروشگاه‌های معتبر که آمادگی داشته باشند محصولات خود را به صورت اقساط عرضه کنند، قرارداد امضا کردیم و تضمین می‌کنیم که وصول اقساط را انجام دهیم. مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین گفت: در اجرای این طرح اولویت با کارگران، کارمندان و افرادی است که کد بیمه‌ای دارند، زیرا گرفتن استعلام این افراد برای بازپرداخت اقساط امکان‌پذیر است و در گام بعدی افراد عادی هم می‌توانند در این طرح خرید کالای ایرانی شرکت کنند. نورالله‌زاده گفت: تنها تضمین برای پرداخت اقساط دریافت یک فقره چک از متقاضیان است و در مرحله اول اعتبار ۲ میلیون تومان برای خرید نیازهای ضروری از فروشگاه‌های مواد غذایی است و در مراحل بعد سقف ۴۰ میلیون تومان برای خرید لوازم خانگی پرداخت خواهد شد. 
***
تجارت ۳۰ میلیارد دلاری ایران در ۶ ماه نخست؛ بنزین در صدر صادرات
رئیس کل گمرک ایران گفت: مبادلات تجاری ایران با کشورهای خارجی در نیمه نخست سال‌ جاری به ۳۰ میلیارد و ۳۴۹ میلیون دلار و ۶۲ میلیون و ۸۴۲ هزار تن رسید. مهدی میراشرفی اظهار داشت: سهم صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی به استثنای نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین بدون احتساب صادرات از محل تجارت چمدانی در این مدت بالغ بر ۴۶ میلیون و ۳۱۸ هزار تن به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۶۶ میلیون دلار بود که بنزین همچنان در صدر کالاهای صادراتی کشور در نیمه نخست امسال قرار دارد و پلی‌اتیلن، گریدفیلم، متانول و اوره بعد از بنزین ۴ قلم نخست کالای صادراتی کشور بودند. وی افزود: واردات کالا از کشورهای خارجی نیز طی ۶ ماهه نخست امسال به 16 میلیون و 524 هزار تن به ارزش 16 میلیارد و 783 میلیون دلار رسید. به گفته وی، با اصلاح ورود کالاها به کشور، بیش از‌70 درصد کالاهای وارداتی، کالای اساسی است و مابقی نیز عمدتا مواد اولیه، ماشین‌آلات و قطعات و اجزای تولید هستند. 
***
قرارداد شرکت هفت‌تپه با مدیران فعلی فسخ می‌شود
نایب‌رئیس مجلس در تشریح دستاوردهای نشست بررسی مشکلات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، گفت: مقرر شد تا نیمه آبان‌ماه حداقل 3 هزار هکتار نیشکر کشت شود، چرا که اگر کشت صورت نگیرد، ادامه حیات کارخانه منتفی می‌شود، بنابراین خط قرمز مجلس در رابطه با فعالیت‌های شرکت هفت‌تپه انجام این 3 هزار هکتار کشت است. البته تبعات عدم انجام این مهم با شخص آقای استاندار است، چرا که چندین جلسه در این باره قول داده‌اند. علی نیکزاد اظهار داشت: از آنجا که تاکنون حدود 3 ماه حقوق کارگران عقب افتاده است، مقرر شد تا 15 مهرماه حقوق و اضافه کاری تیرماه و مردادماه پرداخت شود. به گفته نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به دنبال پیگیری‌های مجلس، دفترچه بیمه تأمین‌اجتماعی کارگران تا آخر سال هم تمدید شده است.

Page Generated in 0/0061 sec