printlogo


کد خبر: 225136تاریخ: 1399/7/12 00:00
اخبار

بایداز ظرفیت شورای حل اختلاف استفاده شود
آیت‌الله ابراهیم رئیسی در نشست شورای عالی قوه‌قضائیه با شورای قضایی استان‌ها، از «حفظ کرامت انسان»، «مبارزه با فساد» و «حمایت از تولید و رفع موانع تولید» به عنوان اولویت مأموریت‌های قوه ‌قضائیه در سال ۹۹ یاد کرد. رئیس قوه ‌قضائیه از «قاچاق کالا» به عنوان یکی از موانع رونق و جهش تولید در کشور یاد کرد و یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در این حوزه را «نابسامانی در صدور کارت‌های بازرگانی و استفاده از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف» عنوان کرد. به گزارش میزان، آیت‌الله رئیسی گفت: صدور کارت‌های بازرگانی برای افراد ناشناس زمینه سوءاستفاده از ارزهای تخصیصی برای واردات را فراهم آورده و گاهی می‌بینیم یا می‌شنویم به نام یک پیرمرد یا پیرزن روستایی یا یک کودک واردات انجام می‌شود که نه از این مسأله خبر دارند و نه اصلا به تجارت و بازرگانی اشتغال دارند؛ این مسأله غیرقابل قبول است. رئیس قوه ‌قضائیه همچنین از اقدامات همکاران دستگاه قضا در استان‌ها برای رفع موانع تولید و احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل و توجه به اشتغال‌زایی در نقاط مختلف کشور تقدیر کرد. آیت‌الله رئیسی لزوم استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف برای کاهش پرونده‌های قضایی را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: در پرونده‌هایی که خصومت فقط با رضایت شاکی قابل حل است، شوراهای حل اختلاف می‌توانند با حل‌و‌فصل دعوا فرصتی را به وجود آورند دادگستری‌ها به مسائل مهم‌تر بپردازند. رئیس قوه ‌قضائیه در همین راستا ابراز امیدواری کرد سازمان کاری شوراهای حل اختلاف، تا پایان سال جاری با تصویب لایحه قانونی آن در دولت و مجلس ارتقا یافته و سازماندهی شود.
***
نماینده روسیه در سازمان ملل:
تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران احیا نشده است
سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد به‌رغم ادعاهای آمریکا، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازنگشته است. به گزارش شینهوا، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل درباره مکانیسم بازگشت تحریم‌ها در جمع خبرنگاران گفت: به نظرم همه چیز واضح است. بازگشت تحریم‌ها رخ نداده است. وی افزود: ما در شرایط بدون بازگشت تحریم‌ها زندگی می‌کنیم. می‌دانم خود آمریکایی‌ها این را درک و تنها از این شرایط برای پیشبرد تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران استفاده می‌کنند تا به سیاست فشار حداکثری‌شان علیه این کشور ادامه دهند. 
***
«فشار حداکثری آمریکا بر ایران» موضوع نشست شورای امنیت
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در نشست شورای امنیت سازمان ملل در ماه اکتبر درباره وضعیت خلیج‌فارس گفت‌وگو خواهند کرد. به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنجشنبه در کنفرانسی خبری گفت: در جلسه آتی شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت خلیج‌فارس گفت‌وگو خواهیم داشت. یکی از وقایع اصلی بحث وزیران درباره وضعیت خلیج‌فارس خواهد بود. صحبت درباره این موضوع به دلیل روند رو به رشد بحران در منطقه است، بویژه درباره اقدامات واشنگتن برای اعمال فشار حداکثری بر ایران و تضعیف اجرای برنامه جامع اقدام مشترک گفت‌وگو خواهد شد. این مقام ارشد روس گفت: هدف از این نشست بررسی دقیق راه‌های ایجاد روابط منطقه‌ای بر اساس اصول همکاری سودمند متقابل با در نظر گرفتن منافع طرف‌های ذی‌نفع است. زاخارووا در ادامه تاکید کرد: ما متقاعد شده‌ایم که مفهوم تجدیدنظر جمعی روسیه درباره امنیت جمعی در منطقه خلیج‌فارس می‌تواند به مبنایی قابل اعتماد برای شکل‌گیری جو اعتماد و یک معماری امنیتی واقعی فراگیر در منطقه تبدیل شود. 
***
ایران جزو ۵ کشور برتر جهان در صنعت پهپادسازی
فرمانده گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تمام قطعات پهپادهای مورد استفاده در نیروهای مسلح ساخت داخل است، گفت: ایران جزو 5 کشور برتر جهان در صنعت پهپادسازی است. به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم ستاد شهرام حسن‌نژاد در حاشیه اهدای «ماکت پهپاد انتحاری کیان» به موزه «مقاومت، ایثار و پیروزی» شهر ری، اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان و های‌تک و همچنین تلاش شبانه‌روزی کارشناسان نیروهای مسلح موجب کسب این موفقیت شده است. فرمانده گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: مدل پهپادهای مورد استفاده در ارتش بر اساس نوع عملیات بسیار متنوع است به گونه‌ای که امروز بیش از ۱۲ مدل پرنده با آمادگی رزمی متفاوت در اختیار داریم و امروز پهپادهای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حراست از مرزهای شمال شرق، غرب و جنوب غرب کشور در خدمت این نیرو قرار دارند. 
***
مقابله نیروی دریایی ارتش با 5 هزار دزدی دریایی
معاون هماهنگ‌کننده نداجا با بیان نقش نیروی دریایی ارتش در اسکورت کشتی‌های ایرانی با اشاره به اینکه امروز در صحنه دفاع از منافع جمهوری اسلامی فعالانه و پرافتخار حضور داریم و اجازه نمی‌دهیم دشمن تحرکاتی علیه این منافع داشته باشد، اضافه کرد: در یک دهه اخیر از ۵ هزار کشتی در مقابله با دزدی دریایی صیانت کردیم‌. ناوگروه‌های جمهوری اسلامی به صورت مستقل فعال هستند و شصت‌و‌نهمین ناوگروه ایران در صحنه آب‌های بین‌المللی حضور دارد. امیر دریادار کاویانی در پایان با اشاره به موضوع خودکفایی صددرصدی نیروهای مسلح در تمام حوزه‌ها بویژه در زمینه دریایی و موشکی گفت: امروز به برکت رهبری هوشمندانه فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کند و به هرگونه تعرضی پاسخ قاطع خواهد داد. 

Page Generated in 0/0063 sec