printlogo


کد خبر: 225243تاریخ: 1399/7/15 00:00
رونمایی از بسته فیلم‌های اربعینی حوزه هنری و سازمان اوج
این مستندهای اربعینی را از دست ندهید

همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، ۲ مجموعه حوزه هنری و سازمان هنری- رسانه‌ای اوج، تعدادی از آثارشان را که مرتبط با فضای اربعین است برای پخش در تلویزیون و فضای مجازی آماده کرده‌اند. به گزارش «وطن امروز»، مرکز مستند سوره ۳ اثر اربعینی را برای پخش از تلویزیون آماده کرده است؛ مستند‌های «آسمان حسین»، «راه دل» و «معبر». 
مجموعه «آسمان حسین» کاری از علی قدیریان است که روایتی کوتاه از نقاشی‌های عاشورایی عبدالحمید قدیریان را در 10 پرده برای مخاطبان به تصویر می‌کشد؛ این مجموعه 10 قسمتی از 14 مهرماه هر شب ساعت 19:45 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. همچنین سه‌شنبه 15 مهرماه(امروز)، ساعت 22 مستند «راه دل» از شبکه مستند روی آنتن می‌رود. این مستند روایت جذابی برای مخاطبان دارد و داستان آن در رابطه با مشتی اسماعیل، پیرمرد زحمتکش و روشن‌دل کیاسری است که قصد کرده راهی سفر اربعین شود. مستند «معبر» دیگر اثر مرکز مستند سوره حوزه هنری است که روایت متفاوتی از پیاده‌روی اربعین حسینی از نگاه 8 سال دفاع‌مقدس که منجر به پیوند میان این ۲ حادثه بزرگ در قرن اخیر شده است، دارد. این مستند چهارشنبه 16 مهرماه ساعت 19 روی آنتن می‌رود. 
از سوی دیگر سازمان هنری-‌ رسانه‌ای اوج نیز ششمین بسته آثار موضوعی‌اش به مناسبت فرا رسیدن اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) را در سامانه‌های اشتراک‌گذاری فیلم رونمایی کرده که در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. مستند «میهمان» به کارگردانی مسعود دهنوی و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی، در مدت زمان 23 دقیقه به گونه‌ای شاعرانه به صورت موازی رسیدن زائران به مرز مهران و آماده شدن برای پیاده‌روی تا رسیدن به کربلا و حرم اباعبدالله را با اتفاقات برزخ تا بهشت روایت می‌کند. مستند «پیشکش ایرانی» به کارگردانی مجتبی رضوانی و تهیه‌کنندگی مرکز ماوا هم در مدت زمان 34 دقیقه روایتی از گروه سرود خیرالاحباب است که با حضور در میان موکب‌داران عراقی مراسم اربعین حسینی در طول مسیر نجف تا کربلا اقدام به اجرای سرود به زبان عربی می‌کنند. مستند کوتاه داستانی «لیوان بین‎الحرمین» به کارگردانی فرج صالحی و تهیه‎کنندگی احمد شفیعی هم داستان یک لیوان شیشه‌ای است که دوست دارد در موکب باشد و زائران از او استفاده کنند. مستند «روز چهلم» که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله اسدی‌کیادهی در مدت زمان 52 دقیقه ساخته شده، داستان افرادی است که از آمریکای لاتین در راهپیمایی اربعین شرکت و پس از بازگشت از این سفر معنوی خاطرات خود را بازگو می‌کنند. مستند «از کاراکاس به کربلا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله اسدی‌کیادهی هم در مدت زمان 42 دقیقه ساخته شده و روایت دیپلمات ونزوئلایی است که برای شرکت در راهپیمایی اربعین به کشور عراق می‌آید و حین سفر تجربیات خود را از این سفر بازگو می‌کند. همچنین مستند «نعره حیدری» به کارگردانی علی مومنی و تهیه‌کنندگی محمد سامان، روایتی از سفر زائران پاکستانی برای حضور در راهپیمایی اربعین است. هر ساله چند هزار زائر پاکستانی در ایام اربعین حسینی با مشقت تمام و با همه سختی‌ها 2000 تا 4000 کیلومتر را طی می کنند تا به مرز ایران و پاکستان در میرجاوه سیستان‌و‌بلوچستان برسند.

Page Generated in 0/0089 sec