printlogo


کد خبر: 225246تاریخ: 1399/7/15 00:00
ترامپ بعد از حضور در میان هواداران، در پیام‌های توئیتری از بیمارستان بر ادامه مبارزات انتخاباتی خود تأکید کرد
توئیت از بیمارستان
دونالد ترامپ در پیام‌های پی‌در‌پی توئیتری ضمن تشویق شهروندان به مشارکت در انتخابات و رأی دادن به او، شعارهای انتخاباتی خود را تکرار کرد

گروه بین‌الملل: افزایش اخبار ضدونقیض پیرامون سلامتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سبب شد وی دیروز با حضور سرزده در جلوی بیمارستان، هواداران خود را سورپرایز کند. این دیدار اگر چه چند لحظه بیشتر طول نکشید اما قوت قلبی به هواداران وی بود. در سوی دیگر دموکرات‌ها هم همچنان پرچمدار ایجاد ابهام در وضعیت سلامتی ترامپ هستند به ‌گونه‌ای که «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بعد از انتشار ویدئوی از ترامپ از پزشکان معالج وی خواست گزارش‌های خود را بر اساس واقعیت بنویسند و نه بر اساس درخواست‌های ترامپ.
 
* آغاز دوباره کمپین ترامپ
اتفاق مهم دیروز آغاز دوباره پیام‌های توئیتری ترامپ درباره انتخابات بود که نشان از عزم بالای وی برای پیروزی در انتخابات دارد. انتشار چند نظرسنجی درباره برتری وی بر بایدن هم باعث تقویت کمپین وی شده است. 
دونالد ترامپ در پیام‌های پی‌در‌پی توئیتری ضمن تشویق شهروندان به مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ و رأی دادن به او، شعارهای انتخاباتی خود را تکرار کرد. ترامپ در این پیام‌ها شعارهایی مانند بازگرداندن نیروهای ارتش مستقر در کشورهای دیگر به آمریکا، تاکید بر آزادی شهروندان برای حمل اسلحه، مبارزه با رسانه‌هایی که به نظر او خبرهای نادرست منتشر می‌کنند و مقررات‌زدایی از امور اداری را وعده داده است. ترامپ همچنین از شهروندان واجد شرایط مشارکت در انتخابات درخواست کرده است برای حفظ آزادی مذهب، برقراری جدی نظم و قانون و افزایش شاخص سهام به بالاترین میزان، به او رأی دهند. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در پیام توئیتری دیگری به رأی‌دهندگان ایالت ویرجینیا هشدار داده است در صورتی که به او رأی ندهند، باید با مالیات‌های پایین و حق در اختیار داشتن و حمل سلاح‌های گرم خداحافظی کنند. 
 
* غافلگیری هواداران ترامپ
تعدادی از هواداران ترامپ که دیروز برای حمایت از وی جلوی بیمارستان محل بستری‌اش تجمع کرده بودند، ناگهان وی را با اتومبیل جلوی خود دیدند که برای آنها دست تکان می‌داد. پیش از این حضور، ترامپ با انتشار یک ویدئوی دیگر از کادر پزشکی بیمارستان «والتر رید» و همچنین سایر کارکنان بیمارستان از جمله پرستاران و کادر درمان تشکر کرده بود. وی همچنین از طرفداران خود که مقابل بیمارستان حضور دارند نیز تشکر و اعلام کرده بود احتمالا برای دیدار با آنها بیمارستان را ترک می‌کند که همین‌گونه هم شد و با اسکورت چند اتومبیل ضدگلوله و در حالی که برای هوادارانش دست تکان می‌داد از میان جمعیت عبور کرد. پزشکان ترامپ پیش از این اعلام کرده بودند حال وی رو به بهبود است و ممکن است از بیمارستان مرخص شود تا ادامه قرنطینه را در کاخ سفید بگذراند. مقامات کاخ سفید هم گفته بودند ترامپ مایل است هر چه زودتر به کاخ سفید بازگردد. با این حال شبکه سی‌ان‌ان لحظاتی بعد از حضور ترامپ در میان طرفدارانش با خودرو، گزارش داد ترامپ دوباره به بیمارستان بازگشته است. ترامپ همچنین با انتشار یک فیلم ویدئویی در توئیتر گفت: از وقتی به ویروس کرونا مبتلا شده‌ام، چیزهای زیادی درباره این ویروس یاد گرفته‌ام؛ زمانی که برای درمان سپری کرده‌ام، یک مدرسه واقعی بود. 
 
* طعنه پلوسی به تیم پزشکی ترامپ
در همین حال نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا دیروز بعد از انتشار ویدئوی بازدید ترامپ از هوادارانش، ابراز امیدواری کرد ترامپ قلبش را برای میلیون‌ها فردی که از این بیماری ویروسی تاثیر گرفته‌اند، بگشاید و به آنها توجه داشته باشد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین به پزشکان دونالد ترامپ نیز تاکید کرد درباره وضعیت وی صادق باشند. وی درگفت‌وگویی با برنامه «رو‌در‌رو با ملت» شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: امیدوارم مبارزه ترامپ با بیماری کرونا باعث شود او به میلیون‌ها فردی که از این ویروس تاثیر گرفته‌اند، توجه کند. پلوسی گفت: نگران این مساله هستم که اطلاعاتی که پزشکان به مردم می‌گویند مورد تایید ترامپ باشد و این اصلا علمی نیست. 
 
* رسانه‌های حامی دموکرات‌ها: ترامپ ابتلا به کرونا را پنهان کرده بود
رسانه‌های حامی دموکرات‌ها همچنان به دنبال زمان اصلی ابتلای ترامپ به کرونا هستند و به انتشار اخباری در همین باره مشغولند. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از منابعی در کاخ سفید گزارش داد دونالد ترامپ پس از یک تست فوری کرونا از ابتلای خود به این ویروس خبردار شده اما آن را اعلام نکرده و خواستار آزمایش مجدد شده است. این گزارش در حالی منتشر شده که گمانه‌زنی‌ها در زمینه زمان ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به ویروس کرونا و همچنین مکانی که وی به این ویروس مبتلا شده همچنان ادامه دارد. پس از آنکه جمعه هفته گذشته تست کرونای ترامپ و همسرش مثبت شد، نیویورک‌تایمز به نقل از منابع آگاه، گزارشی را درباره تست مثبت کرونای کارکنان مقیم کاخ سفید تهیه کرد. به‌ رغم آنکه ترامپ روز جمعه از ابتلای خود و همسرش به کرونا خبر داد اما نیویورک‌تایمز گزارش کرد موارد مثبت ابتلا به کرونا در میان کارکنان مقیم کاخ سفید، سوالاتی را درباره چگونگی و زمانی که احتمالاً رئیس‌جمهور در معرض ویروس کرونا قرار گرفته، مطرح می‌کند. بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هیل، «جود دیر» سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره موارد مثبت ابتلا به کرونا در میان 2 نفر از کارکنان مقیم کاخ سفید گفت: کاخ سفید درباره اطلاعات سلامت فردی کارکنان خود اظهارنظر نمی‌کند اما هر گونه موارد مثبت ابتلا را جدی می‌گیرد و برنامه‌ها و رویه‌های گسترده‌ای را برای جلوگیری از شیوع بیشتر (کرونا در کاخ سفید) در نظر گرفته است. وی درباره طرح‌های کاخ سفید برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در این محل گفت: ردیابی کامل تماس‌ها (با افراد آلوده به کرونا) مطابق دستور‌العمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری فدرال‌(CSC) شامل این برنامه‌ها می‌شود و اطلاعیه‌ها و توصیه‌های مناسبی ارائه می‌شود. 
 
* خشم ترامپ از سخنان رئیس کارکنان کاخ سفید
در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره شرایط دونالد ترامپ بعد از ابتلا به ویروس کرونا و بستری شدن در بیمارستان نظامی والتر رید ادامه دارد، خبرها حاکی از آن است که ترامپ از سخنان هشدارآمیز رئیس کارکنان کاخ سفید درباره وضعیت سلامتی‌اش عصبانی شده است. شبکه سی‌ان‌ان که حامی دموکرات‌هاست در خبری به نقل از ۲ منبع مطلع گزارش داد: دونالد ترامپ از دست «مارک میدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید عصبانی است، بعد از اینکه این مقام ارشد بال غربی (کاخ سفید) صحبت‌هایی در تناقض با ارزیابی روز شنبه پزشک کاخ سفید درباره سلامت رئیس‌‎جمهور مطرح کرد. طبق این گزارش، هم‌اکنون این موضوع به طرزی فراگیر در درون کاخ سفید پذیرفته شده است که مارک میدوز آن منبع ناشناسی بوده که روز شنبه به فاصله کوتاهی بعد از سخنان «شان کانلی» پزشک اصلی ترامپ، ارزیابی تیره‌ و تارتری از وضعیت سلامتی ترامپ به رسانه‌ها ارائه داده است. سی‌ان‌ان افزود: ابتدا اعلام شد این منبع کاخ سفید، یک منبع مطلع از شرایط رئیس‌جمهور بود اما بعدا آسوشیتدپرس و نیویورک تایمز اعلام کردند آن منبع، میدوز بوده است. مارک میدوز، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید به خبرنگاران گفته بود: وضعیت اعضای حیاتی (بدن) رئیس‌جمهور طی 24 ساعت گذشته بسیار نگران‌کننده بود و ۴۸ ساعت بعدی درباره وضعیت سلامت او بسیار حیاتی خواهد بود. ما هنوز در یک مسیر روشن برای بهبود کامل (حال ترامپ) قرار نداریم. بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، یک مشاور ارشد ترامپ اعلام کرد رئیس‌جمهور از خرابکاری میدوز بشدت عصبانی شده است. به گفته این منبع ناشناس، مشاوران ترامپ معتقدند مارک میدوز به اعتبار اطلاع‌رسانی‌های تیم پزشکی رئیس‌جمهور آمریکا درباره وضعیت سلامت او آسیب وارد کرده است. 
 
* جریان‌سازی رسانه‌های مخالف نتانیاهو
دیروز برخی جریان‌های صهیونیست مخالف بنیامین نتانیاهو اقدام به خبرسازی گسترده درباره اوضاع جسمی دونالد ترامپ کردند که البته ساعتی بعد تکذیب شد و خبر منتشره را به دلیل هک توئیتر خود دانستند. صفحه توئیتر منتسب به رسانه صهیونیستی اسرائیل الیوم به نقل از مقامات سفارت رژیم اسرائیل در واشنگتن گزارش داد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قبل از انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان نظامی والتر رید، قدرت را به صورت مکتوب به مایک پنس، معاون خود واگذار کرده است. 
***
[اولویت ترامپ بر بایدن برای سعودی‌ها]
اینگونه به نظر می‌رسد که اعراب حاشیه خلیج‌فارس بویژه سعودی‌ها اگر قرار بر انتخاب بین بایدن و ترامپ باشد، گزینه‌ای جز ترامپ نخواهند داشت. یکی از این دلایل سخنان اخیر بایدن درباره تجدیدنظر در روابط با سعودی‌ها در صورت پیروزی در انتخابات است. 2 روز پیش جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ به مناسبت سالگرد قتل جمال خاشقجی، منتقد آل‌سعود گفت: ما در صورت پیروزی در انتخابات در روابط خود با عربستان تجدید نظر خواهیم کرد. در بیانیه نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمده است ۲ سال پیش عوامل عربستان - گفته می‌شود به دستور محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی - جمال خاشقجی، منتقد و خبرنگار سعودی را ترور کردند. بایدن بدون اشاره به حمایت‌های همه دولت‌های آمریکا از جنایات سعودی‌ها در دنیا، در ادامه تاکید کرد ما به حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن پایان خواهیم داد.

***

[نظرسنجی جدید: ترامپ، بایدن را شکست می‌دهد]
با وجود برخی نظرسنجی‌ها که بایدن را از حالا برنده نهایی انتخابات 13 آبان آمریکا معرفی می‌کنند، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد ابتلای دونالد ترامپ به کرونا هم تاثیری در پیروزی دوباره او در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ندارد. نظرسنجی ماهانه «دموکراسی اینستیتوت ساندی اکسپرس» برای انتخابات ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد ترامپ با کسب ۴۶ درصد حمایت مردمی در مقابل جو بایدن دموکرات با ۴۵ درصد همچنان در مسیر پیروزی در رای‌گیری ۳ نوامبر قرار دارد. با این وجود، پیشتازی کلی او نسبت به نظرسنجی قبلی در ماه سپتامبر ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. این نظرسنجی پس از انتشار اخباری از ابتلای ترامپ و همسرش ملانیا به کرونا تکمیل شد. ۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند بیماری او تاثیری بر رای آنها ندارد، در حالی که ۱۹ درصد گفتند احتمال بیشتری دارد از ترامپ حمایت کنند و تنها ۱۳ درصد احتمال چندانی ندادند. تقریبا دو‌سوم گفتند با ترامپ همدردی کرده و نگران رئیس‌جمهوری آمریکا هستند، در حالی که ۳۸ درصد ابتلای او را نتیجه «کارما» (عملکرد فرد در زندگی) دانستند و این از ماهیت کنونی اختلافات در سیاست آمریکا حکایت دارد. پیشتازی ترامپ در ایالت‌های چرخشی شامل فلوریدا، آیوا، میشیگان، مینه‌سوتا، پنسیلوانیا و ویسکانسین همچنان با 4 درصد اختلاف ۴۷ به ۴۳ درصد است. بدین ترتیب ۳۲۰ رای الکترال به ترامپ و ۲۱۸ رای به بایدن می‌رسد. در حالی که نظرسنجی‌های دیگر از پیشتازی بایدن حکایت دارد. دموکراسی اینستیتوت که به درستی برگزیت و پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ را پیش‌بینی کرد، تنها افرادی را مورد بررسی قرار می‌دهد که «رای‌دهنده احتمالی» هستند، نه تمام رای‌دهندگان ثبت‌نامی. همچنین از کسانی که در بیان نظرات‌شان تردید دارند سوال می‌کند. این نشان می‌دهد ۷۷ درصد حامیان ترامپ به دوستان یا اعضای خانواده‌ خود نظرات واقعی خودشان را نمی‌گویند. ترامپ در بحث اقتصاد از بایدن جلو است؛ ۷۰ درصد فکر می‌کنند اقتصاد در حال بازگشت است و در این زمینه ۶۰ درصد به نسبت ۴۰ درصد به رئیس‌جمهوری آمریکا در مقابل بایدن اعتماد دارند. شرکت‌کنندگان در پاسخ به اینکه چه کسی بیشترین تاثیر مثبت را روی عدالت کیفری داشته است،‌ ۴۱ درصد ترامپ و به همان نسبت کیم کارداشیان را انتخاب کردند و تنها ۱۸ درصد از بایدن نام بردند!

Page Generated in 0/0083 sec