printlogo


کد خبر: 225249تاریخ: 1399/7/15 00:00
غرب آسیا

رد پای آمریکایی‌ها در حملات مشکوک راکتی عراق
گروه بین‌الملل: در هفته‌های اخیر حملات مشکوک راکتی در مناطق حساس عراق بویژه در مناطق مرتبط با آمریکا و نیروهای پیشمرگه کرد شدت گرفته است. این در حالی است که هیچ گروهی تاکنون مسؤولیت این حملات را بر عهده نگرفته است اما دستگاه رسانه‌ای وابسته به غرب در منطقه انگشت اتهام را در تمام این موارد به سمت حشدالشعبی عراق و گردان‌ها و تیپ‌های تابعه آن نشانه گرفته ‌است. در همین حال تحرکات آمریکایی‌ها در صحنه سیاسی عراق و اعمال فشار از این طریق سبب شده گمانه‌زنی‌ها درباره سناریوی آمریکایی توطئه‌افکنی و رودررو قرار دادن نیروهای عراقی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و نظامی جدی‌تر مطرح شود. 
 
* اصابت راکت به منطقه سبز بغداد
به گزارش «وطن امروز»، در ادامه حملات راکتی مشکوک به برخی مناطق حساس عراق در هفته‌های اخیر، رسانه‌های عراقی بامداد دوشنبه از شلیک راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد و اصابت آن به «الجادریه» خبر دادند. وبگاه شبکه السومریه هم بامداد دوشنبه از اصابت 2 راکت به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد اما اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نکرد. در همین ارتباط، کانال خبری تلگرامی صابرین‌نیوز صبح دیروز اعلام کرد همزمان با شلیک به سمت پایگاه نظامی «ویکتوریا» در نزدیکی فرودگاه بغداد، پایگاه سوم «التوحید» در نزدیکی سفارت آمریکا (در منطقه سبز) نیز مورد حمله راکتی ناشناس قرار گرفت.  
 
* افزایش حملات مشکوک و سناریوی شوم آمریکا
نکته قابل توجه در ارتباط با حملات راکتی اخیر در بغداد و دیگر شهرهای عراق اینکه تاکنون هیچ گروهی مسؤولیت این حملات را بر عهده نگرفته است. این در حالی است که این حملات بعضا شدیدتر از دیگر حملات بوده است. همین مسأله حاکی از مشکوک بودن حملات و توطئه خطرناک آمریکایی‌ها در عراق است. حمله موشکی بی‌سابقه چهارشنبه هفته ‌قبل به پایگاه نظامیان آمریکایی یکی از همین موارد است. با وجود گذشت 6 روز از حمله موشکی بی‌سابقه به پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل در شمال عراق (چهارشنبه گذشته ۹ مهر ۹۹) هنوز عوامل این حمله ناشناس باقی مانده‌اند و به ابهام‌ها در این باره ‌پاسخی داده نشده است. 
 
* سفارت آمریکا عامل حملات راکتی در عراق است
در همین حال دیروز «کاظم الفرطوسی» سخنگوی گردا‌ن‌های سیدا‌الشهدا- وابسته به سازمان حشدالشعبی- نسبت به برخی ادعاها پیرامون نقش حشدالشعبی در حملات اخیر گفت: «ما دلایلی داریم که ثابت می‌کند سفارت آمریکا در عراق از طریق مزدوران خود، در پس حملات راکتی قرار دارد». این فرمانده حشد خاطرنشان کرد: این اتهام نیست، بلکه اطلاعاتی است مبتنی بر ادله؛ آمریکا در پی بر هم زدن وضعیت و تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی است. الفرطوسی در پایان تصریح کرد: آمریکا با چنین عملیات‌هایی قصد دارد توجیهی برای خود ایجاد کند تا بتواند مانند گذشته مقرهای حشدالشعبی و گروه‌های مقاومت را هدف قرار دهد. 
***
رئیس سابق موساد: اسرائیل به سمت دوران تاریکی پیش می‌رود
رئیس سابق موساد هشدار داد«اسرائیل» به سمت دوران تاریکی پیش خواهد رفت. دانی یاتوم تصریح کرد: هر چقدر دولت تدابیر شدیدتری به بهانه کرونا اتخاذ کند، اسرائیل به سمت دوران سیاه‌تری پیش خواهد رفت. وی گفت هدف دولت صهیونیستی از اتخاذ تدابیر شدید، مقابله با کرونا نیست، بلکه اهداف دیگری را دنبال می‌کند و این وضعیت باید متوقف شود. با وجود تدابیر شدید رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با کرونا، روز شنبه نیز بیش از 130 هزار مهاجر صهیونیست علیه نتانیاهو دست به تظاهرات ‌زده و خواستار استعفای او شدند. ‎در همین حال «آویگدور لیبرمن» وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با روزنامه یدیعوت آحارونوت، با انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از احتمال وقوع جنگ داخلی در رژیم صهیونیستی به علت اقدامات نتانیاهو که از محاکمه فرار می‌کند، خبر داد. او که ریاست حزب «اسرائیل خانه ما» را بر عهده دارد، گفت نتانیاهو برای بقای سیاسی و منافع خویش کار می‌کند و هیچ چیز دیگری برایش اهمیت ندارد. این شخصیت راست‌گرای صهیونیستی، همچنین گفت که نتانیاهو نمی‌خواهد از مسائل داخلی از جمله بیکاری، فساد و شرایط بهداشتی ضعیف و تحقیقات قضایی علیه خویش سخن بگوید. 
***
زخم زبان شاهزاده سعودی به فلسطین
شاهزاده بندر بن‌‌سلطان، سفیر اسبق عربستان در آمریکا و از مقامات ارشد سابق دستگاه اطلاعاتی پادشاهی سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه، سخنان تندی علیه فلسطینی‌ها مطرح کرد. شاهزاده «بندر بن‌سلطان» در گفت‌وگو با شبکه العربیه به شکل تندی رهبران فلسطینی را مورد هجمه قرار داد و اظهار داشت که مساله فلسطین یک مساله عادلانه است اما حامیان آن شکست خورده‌اند. بندر بن‌سلطان در ادامه این گفت‌وگو ادعا کرد رهبران فلسطینی در اظهارات اخیر خود سطح پایین صحبت می‌کنند. وی افزود: آنچه رهبری فلسطین شنیدم واقعا دردناک است و نمی‌توان چیزی گفت؛ عجیب نیست که آنها از عباراتی مانند «خنجر به پشت زدن» (فلسطینیان، سازش حکام عرب با رژیم صهیونیستی را خیانت و خنجری از پشت به ملت فلسطین قلمداد کرده‌اند) استفاده می‌کنند، زیرا این سنت آنها در برخورد با برخی طرف‌ها است. شاهزاده سعودی گفت اینگونه اظهارات رهبران فلسطینی ضد سران خلیج‌فارس امری غیرقابل قبول و ردشده است. اعلام موضع شاهزاده سعودی پس از آن صورت گرفت که گروه‌های فلسطینی در مخالفت با عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، ضمن محکوم کردن این اقدامات جلساتی را پیرامون وحدت بین گروه‌های فلسطینی برگزار کردند که ماحصل آن تقویت روابط سیاسی و نظامی گروه‌های فلسطینی پس از 3 دهه اختلاف‌نظر بود. 

Page Generated in 0/0067 sec