printlogo


کد خبر: 225264تاریخ: 1399/7/15 00:00
اخبار

همکاری ۲  اورژانس برای کمک به مددجویان
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین اورژانس اجتماعی این سازمان و اورژانس ۱۱۵ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کمک و ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان اجتماعی و مددجویان این سازمان، گفت: با این تفاهمنامه، بین خدمات اورژانس اجتماعی و خدمات پزشکی هم‌افزایی ایجاد می‌شود. وحید قبادی‌دانا افزود: این همکاری برای جامعه هدف سازمان بهزیستی یعنی آنهایی که در معرض آسیب هستند یا آسیب دیده‌اند، افرادی که سلامت اجتماعی آنها به خطر افتاده یا افراد دارای معلولیت و سالمندان می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. وی با بیان اینکه این تفاهمنامه موجب افزایش و ارتقای کیفیت خدمات برای ارائه به مردم خواهد بود، ادامه داد: با امضای این تفاهمنامه می‌توان تجمیع خدمت بین ۲ سازمان بهزیستی و سازمان اورژانس ایجاد کرد تا سازمان اورژانس بتواند به دورنمایی که در نظر دارد، برسد. دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور نیز گفت: نزدیک شدن ۲ سازمان بهزیستی و اورژانس کشور می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه هدف را رفع کند؛ مددجویانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند شرایط خاصی دارند، بنابراین باید تمام تلاش خود را برای ارتقای خدمات به آنان به کار گرفت.
***
رئیس مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی:
۵۸ درصد متقاضیان بیمه بیکاری مستأجرند
رئیس مؤسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی گفت: 4/58 درصد متقاضیان بیمه بیکاری در کشور مستاجر و 6/41 درصد مالک هستند. به گزارش ایرنا، روزبه کردونی با اشاره به نتایج نظرسنجی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی از متقاضیان «بیمه بیکاری» عنوان کرد: این نظرسنجی، وضعیت بیش از ۷۰۰ هزار متقاضی بیمه شده تامین اجتماعی را که در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند، مورد ارزیابی قرار داده است. برخی نتایج به دست آمده (برای شماری از متقاضیان بیمه بیکاری که هنوز بیکار هستند) نشان می‌دهد 4/40 درصد از پاسخگویان زن و 6/59 درصد مرد بوده‌اند. وی اظهار کرد: همچنین 2/21 درصد از پاسخگویان «مجرد» و 4/72 درصد «متأهل» هستند. وی با بیان اینکه 6/22 درصد از پاسخگویان دارای قرارداد دائم و 4/77 درصد نیز دارای قرارداد موقت بوده‌اند، افزود: 4/86 درصد از این متقاضیان در گذشته مقرری بیمه بیکاری را دریافت نکرده‌ و 7/76 درصد از آنها اعلام کرده‌اند که خود، درخواست بیمه بیکاری را ثبت کرده‌اند. وی یادآور شد: ۷۶ درصد از متقاضیان هم به صورت تمام‌وقت و ۲۴ درصد ساعتی بوده‌اند و 2/58 درصد از آنها نیز اعلام کرده‌اند کارفرمای مربوط، نسخه‌ای از قرارداد را به آنها تحویل نداده‌ است.
***
افزایش ۲ برابری سرانه پرداختی ایتام کمیته امداد
‌معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: با اجرای طرح «ایران مهربان» سرانه پرداختی ایتام تحت پوشش و فرزندان محسنین ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند. علیرضا عسکریان در گفت‌وگو با مهر، درباره طرح ایران مهربان اظهار داشت: در این طرح با کمک کارمندان دستگاه‌های دولتی و خصوصی، همه ایتام تحت پوشش کمیته امداد دارای حامی می‌شوند. وی با اشاره به اینکه فرزندان محسنین یعنی آنهایی که پدر و مادر دارند اما توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی را ندارند نیز در طرح ایران مهربان دارای حامی خواهند شد، افزود: جشن ایران مهربان فروردین سال آینده برگزار می‌شود و آن زمان دیگر کودکی نیست که حامی نداشته باشد. معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تاکید کرد: همچنین قصد داریم در این طرح سرانه پرداختی به ایتام را از ۴۰۰ به ۷۰۰ هزار تومان در ماه افزایش داده و تقریبا به ۲ برابر میزان فعلی برسانیم. وی افزود: بر اساس قراردادی که با سازمان بسیج منعقد شده نیز قرار است حداقل ۵۰۰ هزار نفر حامی ایتام و محسنین شوند و در این صورت کودک یتیم و محسنین بدون حامی نخواهیم داشت. عسکریان گفت: در حال حاضر سرانه پرداختی به فرزندان محسنین ۲۰۰ هزار تومان است.
***
پایتخت به 9000 اتوبوس نیاز دارد
عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تهران به 9000 دستگاه اتوبوس نیاز دارد، گفت: ضدعفونی حمل‌و‌نقل عمومی و اماکن پایتخت به‌رغم محدودیت‌های مالی، همچنان ادامه دارد. زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با فارس، درباره کمبود اتوبوس در پایتخت اظهار داشت: تأمین امکانات و ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی با هزینه‌های بالا همراه است و دولت باید قطعا همکاری‌های لازم را در این زمینه با شهرداری تهران داشته باشد. وی افزود: بیش از 10 سال است که دولت حتی یک اتوبوس برای پایتخت خریداری نکرده و تحویل نداده است و در حال حاضر فقط 5 هزار و 500 اتوبوس داریم در حالی که نیازها فراتر از این عدد است. نژادبهرام ادامه داد: پایتخت حدود 9 هزار اتوبوس نیاز دارد و کمبود واگن‌های مترو نیز بسیار محسوس است که دولت در این راستا نیز باید اقدامات اساسی و جدی انجام دهد.
***
عضو شورای شهر تهران:
کرایه حمل‌و‌نقل عمومی افزایش می‌یابد؛ شهروندان ما را ببخشند!
عضو شورای شهر تهران با اشاره به تصویب یک‌فوریت افزایش دوباره کرایه حمل‌و‌نقل عمومی در پایتخت گفت: این موضوع از سر ناچاری پیش آمده و امیدواریم شهروندان ما را ببخشند. حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با فارس، درباره تصویب یک‌فوریت افزایش دوباره نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی اظهار داشت: نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی که در حال حاضر از شهروندان دریافت می‌شود، معادل با نرخ تمام‌شده نیست و بسیار کمتر از آن است. وی افزود: در حال حاضر مشکلات مالی در شهرداری تهران ایجاد شده و با افزایش قیمت قطعات یدکی و خدمات دیگر هم مواجه هستیم، بنابراین این موضوعات سبب شده که افزایش دوباره نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی مدنظر مدیریت شهری قرار گیرد. عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برای اینکه بتوانیم ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی را سرپا نگه داریم، مجبور به افزایش دوباره کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی شدیم.

Page Generated in 0/0072 sec