printlogo


کد خبر: 225300تاریخ: 1399/7/16 00:00
ابراهیم صادقی:
مربیگری با دوران بازی تفاوت دارد

این روزها مربیان جوان زیادی وارد عرصه مربیگری در فوتبال کشور شده‌اند که در لیگ یک و حتی لیگ برتر در حال کار هستند و در این میان برخی نیز خوش درخشیده‌اند و در تیم‌هایی که بوده‌اند نتایج خوبی به دست آورده‌اند. یکی از مربیان جوان این روزهای فوتبال ما ابراهیم صادقی است که سکان هدایت باشگاه سایپا را در دست دارد. ابراهیم صادقی در گفت‌وگویی از شرایط مربیان، بازیکنان، داوران، لیگ برتر و خلاصه فوتبال کشور گفت. 
سرمربی جوان تیم فوتبال سایپا درباره لیگ بیستم که قرار است از 10 آبان‌ماه شروع شود، اظهار داشت: چیزی که به لیگ فصل گذشته فوتبال ایران ضربه زد تاخیر 20 روزه در مسابقات بود. ما مربیان برای آماده‌سازی نیاز به 6 هفته آماده‌سازی داریم اما فصل گذشته چند بار وقفه در لیگ ایجاد شد که ریتم کاری مربیان را بر هم زد. در اواخر مسابقات هم کرونا روی شرایط فوتبال تاثیر داشت. ابراهیم صادقی در ادامه با اشاره به شرایط داوری و دستمزد آنها گفت: با احترام به داوران فصل گذشته شرایط خوبی از این نظر هم نداشتیم. فکر می‌کنم باید دستمزد داوران افزایش پیدا کند تا آنها با تمرکز کامل در مسابقات قضاوت کنند. داوری که ساعت 10 شب قضاوت می‌کند و 6 صبح فردا باید به محل کارش برود طبیعتا نمی‌تواند تمرکزی روی قضاوت داشته باشد. باید به داوران توجه بیشتری کرد و قطعا توجه به آنها باعث می‌شود اشتباهات آنها کمتر شود. 
سرمربی تیم سایپا درباره عدم استفاده از مربیان خارجی و اینکه این موضوع چه تاثیری بر مربیان ایرانی خواهد داشت، عنوان کرد: من مخالف حضور مربی و بازیکن خارجی خوب نیستم اما در این چند سال بیشتر بازیکنانی که به فوتبال ایران آمدند کیفیت نداشتند. با این شرایط اقتصادی و نرخ ارز در این مقطع، موافق نیستم مربی و بازیکن خارجی در فوتبال ایران حضور داشته باشد. 
صادقی در ادامه تاکید کرد: جا دارد از مدیریت باشگاه سایپا تشکر کنم که به من اطمینان کرد چون فصل گذشته خوب نتیجه نگرفتم. در لیگی که 13 تغییر مربی داشتیم و فقط 3 مربی تا پایان فصل در تیم‌های خود ماندند من کار سختی داشتم اما اقدام مسؤولان سایپا جای تقدیر دارد. در ادامه آنها تیم را تقویت کردند و باز هم به من اطمینان کردند. 
وی ادامه داد: خیلی خوب است که مربیان لیگ جوان شده‌اند، البته کار خیلی سخت است. همه دوستانی که وارد کار شده‌اند سابقه ملی دارند و افراد بزرگی هستند ولی به همه این دوستان توصیه می‌کنم آن چیزهایی که در دوران بازی یاد گرفتیم چندان در کار مربیگری نمی‌شود به آن موارد بسنده کرد. من 2 سال در کنار آقای دایی بودم و یک سال هم سرمربیگری کردم اما این کافی نیست و باید مطالعه کنیم و ارتباط داشته باشیم. 
سرمربی سایپا تاکید کرد: خیلی از مربیانی که من با آنها کار کرده‌ام الان به من مشورت می‌دهند که مثلا با رسانه‌ها چگونه صحبت کنم، یا مثلا در کجای کارم اشتباه دارم. خوشبختانه دسترسی به منابع خارجی هم این روزها خوب است و سعی می‌کنم زبان انگلیسی‌ام را هم تقویت کنم. امیدوارم از این نسل مربیان حمایت شود و مدیران پشت آنها بایستند. فقط خدا کند از نظر فنی بتوانیم تغییری در فوتبال ایران ایجاد کنیم. 
صادقی درباره امکانات باشگاه سایپا تصریح کرد: ما جزو معدود باشگاه‌هایی هستیم که کمپ تمرینی داریم. یک سالن وزنه، مرکز فیزیوتراپی و زمین چمن خوب داریم، البته می‌توانیم کامل‌تر هم شویم. طبق صحبت‌هایی که با اعضای هیات مدیره داشتیم احتمالا یک هتل هم برای تیم‌های فوتبال و والیبال بسازیم. در نظر داریم حتما مثل سال قبل چند بازیکن هم از پایه‌ها به بزرگسالان منتقل کنیم. وی درباره اینکه این فصل سایپا چه هدف‌گذاری‌ای دارد، گفت: فصل قبل تیم‌مان را خیلی جوان کردیم و در نیم‌فصل هم آن را تقویت کردیم ولی امسال هدف‌مان کسب رتبه تک‌رقمی است. می‌دانم کار سختی داریم چرا که تیم‌های دیگر بازیکنان بهتری نسبت به ما خریده‌اند اما پول همه چیز نیست. 
سرمربی سایپا با اشاره به اینکه گران‌ترین بازیکن سایپا 5/1 میلیارد تومان پول گرفته است، عنوان کرد: بازیکنانی که به آنهاپیشنهاد می‌کردیم ۴-۳ میلیارد پول می‌خواستند و 3 بازیکن اصلی ما هم ارقامی پیشنهاد دادند که نشد آنها را حفظ کنیم. البته اشکالی هم ندارد؛ سعی می‌کنیم بازیکنان دیگری بسازیم.

Page Generated in 0/0100 sec