printlogo


کد خبر: 225311تاریخ: 1399/7/16 00:00
اخبار

عراق برنامه‌ای برای پذیرش زوار ندارد
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزهای ایران و عراق بسته است و مردم از حضور در مرزها امتناع کنند. 
سردار احمدعلی گودرزی در بازدید میدانی از پایانه مرزی شلمچه گفت: طی چند روز گذشته به صورت هوایی پایش نقاط صفر مرزی از چذابه تا شلمچه انجام شد؛ بحمدالله امنیت در مرزهای کشور ما و عراق کاملا برقرار است و تاکنون مورد خاصی مشاهده نشده است. 
وی با بیان اینکه همکاران بنده اقدامات انتظامی و پیشگیرانه را در عمق و نقاط صفر مرزی انجام داده‌اند و با صلابت به ماموریت خود ادامه می‌دهند، افزود: با مرزبانان عراق گفت‌وگو شده و این کشور هیچ برنامه‌ای برای پذیرش زائر اربعین ندارد؛ مرزها کاملا بسته است و هیچ ترددی انجام نمی‌شود.
این مقام ارشد مرزبانی ضمن قدردانی از لبیک گفتن مردم عزیز به مقتدای خودشان تصریح کرد: مردم ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز مدظله‌العالی هستند و توصیه‌های ایشان را مورد اهتمام قرار داده‌اند؛ ان‌شاء‌الله در روز اربعین از دور به ساحت مقدس سرور و سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) عرض ادب خواهند کرد. 
سردار گودرزی ادامه داد: ما در مجموعه مرزبانی به دنبال سلامت مردم هستیم و ستاد ملی مقابله با کرونا هم یکی از مصوباتش این بود که تحت هیچ شرایطی زائری به کشور عراق اعزام نشود. 
وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی موضوعاتی منتشر شده که صحت ندارد، ادامه داد: مردم به شایعات توجه نکنند و اخبار مربوط را از صداوسیما و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند. 
***
لایحه رتبه‌بندی معلمان در آموزش‌وپرورش نهایی شد
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان نهایی شده و در حال هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی هستیم. 
به گزارش تسنیم، قاسم احمدی‌لاشکی درباره تدوین لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در مجلس نهم و دهم پیگیری شد و نمایندگان به استناد بند «الف» ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه به دنبال آن بودند، نظام رتبه‌بندی معلمان است. 
وی افزود: دولت برای رتبه‌بندی معلمان اقداماتی را انجام داد و طرحی آماده شد که بر اساس آن رقمی به حقوق معلمان اضافه شد و معتقد بودند این نظام رتبه‌بندی است اما اختلاف نظری بین مجلس و دولت وجود داشت و مجلس اعلام کرد باید حتما لایحه رتبه‌بندی ارائه شود. 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه در رتبه‌بندی صرفا به دنبال افزایش حقوق نیستیم و ارتقای جایگاه و منزلت معلمان مدنظر است، متذکر شد: به عنوان مثال در وزارت علوم مربی، دانشیار، استادیار و... را داریم و با هر درجه ارتقای رتبه، حقوق آنها نیز افزایش می‌یابد؛ در رتبه‌بندی هم افراد از ۲ سال سابقه مشمول می‌شوند که از رتبه یک تا رتبه 5 را داریم. 
وی ادامه داد: فوق‌العاده‌ها از 9/0 تا 1/2 در رتبه 5 است و شأنیت معلم نکته اساسی در رتبه‌بندی است. 
***
آب دریاچه ارومیه از میزان پیش‌بینی‌شده بیشتر است
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: میزان آب دریاچه ارومیه امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر‌مکعب بیشتر از میزان پیش‌بینی‌شده است. 
به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری روز سه‌شنبه در بدو ورود به ارومیه گفت: وضعیت دریاچه امسال مطلوب و امیدوار‌کننده است و با پایان طرح‌های مصوب و اجرایی ستاد احیا شاهد افزایش روز‌افزون این پیشرفت‌ها خواهیم بود. 
وی و نمایندگان ۲ استان آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی دیروز جهت بازدید از روند طرح‌های در حال اجرا و مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه در شهرستان ارومیه و پیرانشهر در این استان حضور یافتند. 
***
بارش شدید باران در برخی استان‌ها
کاهش دما در برخی مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ باران در کشور خبر داد و گفت: دمای هوا نیز در برخی مناطق بتدریج کاهش خواهد یافت. 
صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲ روز آینده در شمال غرب، بخش‌هایی از غرب، سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد، همچنین در بخش‌هایی از مرکز، شرق، ارتفاعات زاگرس جنوبی و مرکزی و ارتفاعات کرمان نیز بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت. 

Page Generated in 0/0142 sec