printlogo


کد خبر: 225355تاریخ: 1399/7/19 00:00
به دستور فرمانده کل قوا، تمام ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت
نیروهای مسلح در کنار کادر درمان

گروه اجتماعی: تمام امکانات درمانی بیمارستان‌های نیروهای مسلح با دستور رهبر حکیم انقلاب در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت تا ظرفیت پذیرش بیماران در کشور به طور محسوسی افزایش یابد. به گزارش «وطن ‌امروز»، ستاد کل نیروهای مسلح روز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو پذیرش و ارائه خدمات درمانی به مبتلایان ویروس کرونا در ۸ ماه گذشته توسط بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیرو‌های مسلح، پس از صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا به سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در تاریخ 17/7/99 تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح با حداکثر ظرفیت در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت. ساعاتی بعد از انتشار این اطلاعیه، سخنگوی سپاه پاسداران از دستور فرمانده کل سپاه برای بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های درمانی این نهاد در لبیک به فرمان فرمانده معظم کل قوا مبنی بر خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی خبر داد. 
سردار رمضان شریف، سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دستور سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه به ستاد فرماندهی کل و همه فرماندهان نیروها و سپاه‌های استانی و همچنین رئیس سازمان بسیج مستضعفین برای خدمت‌رسانی فراگیر به مبتلایان به کرونا در سراسر کشور خبر داد. 
وی افزود: بر اساس دستور فرمانده کل سپاه، مقرر شده همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه بهداشت، درمان و علوم پزشکی این نهاد شامل منظومه مراکز درمانی و بیمارستان‌های ثابت و سیار (صحرایی) و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله‌الاعظم(عج) با آرایش جدید و همه‌جانبه، عملیاتی و در امتداد خدمت‌رسانی‌های ۸ ماه گذشته به ارائه خدمات درمانی مورد نیاز به مبتلایان ویروس کرونا بپردازند. 
سردار شریف همچنین تقویت اقدامات دفاع ‌زیستی و سازماندهی و نقش‌آفرینی بسیجیان در مقابله با موج جدید بیماری «کووید-۱۹» برای ارائه خدمات بهداشتی پیشگیرانه و تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز مردم عزیز در سراسر کشور مانند ماسک و مواد ضدعفونی را از موضوعات مورد تاکید فرمانده کل سپاه در این دستور عنوان کرد. 
از طرفی امیر دریادار‌سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش نیز از لبیک ارتش به فرمان فرمانده کل قوا خبر داد و گفت: همزمان با طی مراحل دریافت ابلاغیه فرمان فرماندهی معظم کل قوا از ستاد کل نیرو‌های مسلح، بلافاصله در ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را انجام دادیم که اهم آن سیاست‌گذاری و ابلاغ سامانه بهداشت و درمان ارتش در مکاتبه‌ای به همه مبادی بهداشتی و درمانی نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی بوده است که با آمادگی صددرصدی، تمام ظرفیت بیمارستان‌ها و امکانات درمانی ارتش را با برنامه‌ریزی جدید و متناسب با افزایش نیاز‌ها در خدمت به مردم به کار گیرند. 
وی افزود: در اسفند ۹۸ نیز پس از شیوع بیماری کرونا، فرماندهی معظم کل قوا تدابیر جدیدی به ستاد کل نیرو‌های مسلح ابلاغ فرمودند که قرارگاهی در سطح ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل شود و خدمات نیرو‌های مسلح را به مردم توسعه دهد و اقدامات لازم را به عمل آورد؛ بر مبنای این تدبیر، امکانات بهداشتی نیرو‌های مسلح بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور گسترش فوق‌العاده‌ای پیدا کرد به طوری که ۳۸ بیمارستان و ۱۲ هزار نفر از کادر درمانی ارتش در خدمت مردم شریف‌مان بود و صد‌ها تیم پزشکی سیار برای کنترل بیماری و بیماریابی شکل گرفت. 
امیر دریادار‌ سیاری خاطرنشان کرد: نقاهتگاه‌های بزرگ و کوچک در استان‌هایی که ارتش جمهوری اسلامی در آنجا مستقر است، شکل گرفت و دیدیم که یک نقاهتگاه ۲ هزار تخت‌خوابی در کمترین زمان در تهران ایجاد شد. رفع آلودگی در شهر‌ها بویژه قسمت‌هایی که شیوع بیماری بیشتر بود، در سطح وسیعی انجام شد. 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: تاکنون نیز برابر همان دستور قبلی، امکانات بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند زیستی حضرت امام رضا علیه‌السلام ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار دارد. 
فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش تاکید کرد: این قرارگاه همزمان با دغدغه خدمت به مردم شریف‌مان، حفظ سلامتی و مصونیت تمام کارکنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی از ابتلا به بیماری کرونا را نیز مدنظر دارد، چرا که توان دفاعی ما به هیچ عنوان نباید ضعیف شود که الحمدلله در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌ایم. 
وی افزود: ارائه خدمات به مردم در سطح جامعه نیز با استفاده از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل انجام شده که البته با فرمان اخیر حضرت امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) با توان بیشتر و با هماهنگی قرارگاه بهداشتی امام رضا(ع) ستاد کل نیرو‌های مسلح، یار و یاور وزارت بهداشت وخدمتگزار مردم عزیزمان خواهیم بود. 
دریادار‌سیاری با بیان اینکه بیمارستان‌های صحرایی ما آمادگی لحظه‌ای دارد که هر جا لازم شود آن را برپا کنیم، افزود: از آنجا که نقاهتگاه‌ها در یک مقطع زمانی مورد استفاده قرار نگرفت، برخی از آنها برابر درخواست سامانه بهداشت و درمان و دانشگاه‌های استان‌ها جمع شد اما این آمادگی وجود دارد که هر جا لازم باشد در مقیاس کوچک‌تر که کاربری بیشتری داشته باشد، با سرعت بیشتری نقاهتگاه شکل بگیرد. 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: ویژگی نیرو‌های مسلح، آمادگی لحظه‌ای است و ما هم این آمادگی را داریم که در کمترین زمان، امکانات بهداشتی و درمانی خود را گسترش و خدمات لازم را به مردم شریف کشور ارائه دهیم. 
وی با اشاره به وضع مطلوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پادگان‌های ارتش گفت: از اسفندماه سال گذشته و از بدو شیوع ویروس کرونا، پادگان‌های ما از نظر کنترل بیماری کرونا مطلوب‌ترین وضع را داشت و این را اعلام می‌کنیم که با توجه به اقدامات شایسته‌ای که مبادی بهداشت و درمان ارتش فراهم آورده‌اند، امروز هم بهترین وضع را از نظر بهداشتی و کمترین آسیب را در زمینه بیماری کرونا داریم و هدف ما همین است که به بهترین نحو این بیماری را کنترل کنیم تا ضمن کمک به سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی و محور، توان رزمی ما نیز حفظ شود. دریادار ‌سیاری خاطرنشان کرد: باز هم تاکید می‌کنیم؛ پادگان‌ها قطعا بهترین مکان برای کنترل بیماری کرونا هستند. 
پیش از این رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح هم اعلام کرد: ۵۶ بیمارستان نیرو‌های مسلح، تجهیز و آماده پذیرش بیماران کرونایی حتی در مناطق مرزی شده‌اند. سردار عراقی‌زاده گفت: افزون بر بیمارستان‌های ثابت، آمادگی احداث بیمارستان‌های صحرایی را در هر نقطه‌ای که وزارت بهداشت صلاح بداند، داریم. 
رهبر معظم انقلاب پنجشنبه به رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح فرمان دادند همه مراکز درمانی نیرو‌های مسلح به بیماران کرونایی اختصاص یابد. سردار سرلشکر باقری هم دستور داد همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح با حداکثر ظرفیت در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گیرد.

Page Generated in 0/0141 sec