printlogo


کد خبر: 225356تاریخ: 1399/7/19 00:00
حادثه

ریزش ساختمان در منطقه فلاح تهران
 مدفون شدن چند  نفر  زیر آوار 
ریزش ساختمان در منطقه فلاح 5 نفر را زیر آوار مدفون کرد. 
سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اعلام خبر ریزش یک ساختمان در منطقه فلاح و مدفون شدن چند نفر زیر آوار، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: حوالی ساعت 7 صبح امروز(دیروز) موضوع احتمال ریزش یک ساختمان در خیابان ابوذر، خیابان فلاح (منطقه 17 شهرداری) به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به‌سرعت آتش‌نشانان ۲ ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران افزود: پنجشنبه‌شب نیز همین مورد به آتش‌نشانی تهران اعلام شد که آتش‌نشانان با حضور در محل، به دفعات اخطارهای لازم را برای تخلیه ساکنان آن دادند و در محل عوامل ستاد بحران و انتظامی نیز حضور داشتند. 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک گودبرداری عمیق (حدود 20 متر) در محل وجود داشت و در مجاورت آن (ضلع شرقی و غربی) ساختمان‌هایی قرار گرفته بودند. 
ملکی عنوان کرد: بخشی از ساختمان در ضلع شرقی تخریب شده و ساکنان آن را تخلیه کرده بودند، همچنین ایمن‌سازی با نوارهای خطر (زرد‌رنگ) انجام و تأکید شده بود که فردی نباید داخل ساختمان‌های مجاور محل گودبرداری شده حضور داشته باشد. 
سخنگوی آتش‌نشانی تهران ادامه داد: صبح امروز(دیروز) نیز آتش‌نشانان مجددا در محل حضور یافتند که حدود ساعت 9 صبح تقریبا نیمی از ساختمان ۲ طبقه قدیمی که در مجاورت ضلع شرقی محل گودبرداری شده وجود داشت، تخریب شد و به‌رغم اعلام و تأکید بر اینکه نباید فردی داخل ساختمان حضور داشته باشد، ظاهرا دقایقی قبل از حادثه افرادی به داخل آن رفته بودند که احتمالا از نگهبانان پروژه بودند. 
وی متذکر شد: در همان لحظه آن بخش از ساختمان در قسمت پروژه گودبرداری شده تخریب شده و این افراد (احتمالا ۳ یا ۴ نفر) زیر آوار کاملا مدفون شدند که تلاش‌ها برای یافتن آنها ادامه دارد. 
به گفته ملکی، احتمال ریزش مابقی بخش‌ها هر لحظه وجود دارد و آواربرداری بسیار ریسک‌پذیر است و آتش‌نشانان با احتیاط کامل مشغول عملیات هستند. 

Page Generated in 0/0056 sec