printlogo


کد خبر: 225368تاریخ: 1399/7/19 00:00
اخبار

قدرت رزمی نیروی دریایی سپاه حاصل اتکا به روحیه خودباوری است
سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی به مناسبت روز نیروی دریایی سپاه، با بیان بخش‌هایی از رشادت‌های شهید مهدوی در دوران جنگ تحمیلی و درهم‌شکستن هیمنه استکبار جهانی در منطقه خلیج‌فارس که به منظور روحیه دادن به دشمن بعثی وارد نبرد مستقیم با ملت ایران شده بود، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال اسکورت ناوگان تجاری کشورهای منطقه و در عین حال ضربه زدن به ناوگان تجاری و نفتی کشور ما در آب‌های خلیج‌فارس بودند اما شهید مهدوی و شهدای تحت امر، حماسه‌ای جاوید آفریدند. در ادامه سردار تنگسیری به دستاوردهای نیروی دریایی سپاه در حوزه تلفیق توانمندی‌های دریایی و هوایی بویژه در بخش پهپادی اشاره کرد و گفت: همان روحیه سلحشوری و ایمان موجود در شهید مهدوی، اکنون نیز در وجود فرزندان ملت ایران در نیروی دریایی سپاه جاری و ساری است. وی عنوان کرد: اقتدار و قدرت رزمی بالایی که اکنون در نیروی دریایی سپاه به وجود آمده، برگرفته از توان داخلی و اتکا به روحیه خودباوری فرزندان همین سرزمین است.
***
مسدود کردن ۹۲ دامنه وب‌سایت توسط آمریکا با اتهام‌زنی به ایران
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد دامنه ۹۲ پایگاه اینترنتی را که به ادعایش «ایران از آنها برای اثرگذاری بر سیاست داخلی و خارجی آمریکا» استفاده می‌کرده است، مسدود کرد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تایمز آو ایندیا، وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور ۹۲ دامنه پایگاه اینترنتی از جمله ۴ پایگاه‌ قانونی خبری را مسدود کرده است. وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده است این سایت‌ها با گردآوری اطلاعات از گوگل و همچنین شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیسبوک مسدود شده‌اند. 
***
سفر وزیر امور خارجه به چین
وزیر امور خارجه کشورمان دیروز بعدازظهر با استقبال مقامات چین وارد استان «یون نان» در جنوب این کشور شد. محمدجواد ظریف که به دعوت «وانگ یی» وزیر خارجه چین و در رأس هیأتی بلندپایه به چین سفر کرده است، با استقبال مقامات این کشور وارد استان یون نان در جنوب چین شد. ظریف با همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه روز جمعه در صفحه توئیتر خود با اشاره به سفر وزیر خارجه کشورمان به چین نوشت: «وزیر امور خارجه روز جمعه برای ملاقات با وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین به این کشور خواهد رفت. در پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و چین، ۲ کشور مصمم به گسترش بیش از پیش مشارکت راهبردی با یکدیگر هستند. با وجود فشار حداکثری ایالات‌متحده، چین شریک نخست اقتصادی ایران است».
***
پمپئو:
تا موافقت ایران با مذاکرات جامع به فشار حداکثری ادامه می‌دهیم
وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در پی اعمال تحریم‌های جدید ایالات‌متحده علیه نهادهای بانکی و مالی کشورمان، مدعی شد این تحریم‌ها ایران را از آنچه «حمایت مالی از تروریسم و اخاذی هسته‌ای که جهان را به خطر می‌اندازد» خواند، منع می‌کند. مایک پمپئو با اشاره به اینکه کمپین فشار حداکثری اقتصادی ما تا زمانی که ایران خواهان برقراری مذاکرات جامع جدیدی درباره رفتارهای خصمانه خود نباشد، ادامه خواهد یافت‌، مدعی شد: ایران از بودجه‌ای که مختص مردم ایران بوده است برای تامین مالی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و بسیج استفاده کرده است. 
دولت آمریکا پنجشنبه گذشته ۱۸ بانک ایرانی را که ادعا کرده است تاکنون تحریم‌های پیشین آمریکا را دور زده‌اند، تحریم کرد و نهادهای مالی خارجی و غیرایرانی را در خطر توبیخ شدن در اثر تجارت و تبادلات مالی با آنها قرار داد. تحریم‌های جدید ارتباط این بانک‌ها را با نظام پولی بین‌المللی قطع می‌کند. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره این تحریم‌ها گفت: اقدام امروز برای تعیین بخش مالی و تحریم ۱۸ بانک بزرگ ایرانی نشانگر تعهد ما به متوقف کردن دسترسی غیرمجاز به دلارهای آمریکاست. برنامه تحریم‌های ما تا زمانی که ایران حمایتش از فعالیت‌های تروریستی را متوقف کند و به برنامه‌های هسته‌ای‌اش پایان دهد، ادامه خواهد داشت. اقدامات امروز همچنان تبادلات بشردوستانه برای حمایت از مردم ایران را مجاز خواهد کرد!
***
دیدار سفیر ایران در مسکو با ریابکوف درباره برجام
وزارت خارجه روسیه از دیدار سفیر ایران در مسکو با معاون وزیر خارجه این کشور درباره برجام و مسائل دوجانبه خبر داد. وزارت خارجه روسیه از دیدار کاظم جلالی و سرگئی ریابکوف در مسکو خبر داد. در این گزارش آمده است جلالی و ریابکوف درباره مسائل مرتبط با برجام بحث و رایزنی کرده و بر تعهدات خود ذیل این توافق مطابق با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند. همچنین ۲ طرف درباره مسائل مربوط به روابط و همکاری‌های دوجانبه نیز رایزنی کردند.

Page Generated in 0/0144 sec