printlogo


کد خبر: 225369تاریخ: 1399/7/19 00:00
تصاویر آزادی نرگس محمدی و اضافه وزن مشهود وی موجب واکنش گسترده کاربران فضای مجازی به خبر‌سازی رسانه‌های ضدانقلاب درباره وضعیت وخیم جسمی او در زندان شد
رژیم چاقی در زندان!

گروه سیاسی: روز پنجشنبه رئیس کل دادگستری استان زنجان از آزادی نرگس محمدی خبر داد. به گزارش قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین صادقی‌نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان در این باره، گفت: مجازات این فرد با استفاده از قانون اخیرالتصویب کاهش مجازات حبس، تقلیل یافت و وی از زندان آزاد شد. صادقی‌نیارکی با بیان اینکه دادگاه درباره این محکوم اعمال تخفیف کرد و با رأفت اسلامی آزاد شد، افزود: نرگس محمدی 10 سال مجازات حبس لازم‌الاجرا داشت که با استفاده از قانون کاهش مجازات حبس و موافقت دادگاه، میزان حبس وی به هشت‌و‌نیم سال کاهش یافت و با پایان محکومیت 8 سال و نیم حبس، وی شب گذشته از زندان آزاد شد. اما نکته قابل توجه درباره آزادی نرگس محمدی علاوه بر برخورد همراه با رأفت قوه قضائیه، بازتاب انتشار تصاویر آزادی وی در فضای مجازی بود. پس از آزادی نرگس محمدی از زندان تصاویری از وی منتشر شد که بیانگر وضعیت جسمانی خوب و اضافه وزن مشهود او بوده است. این در حالی است که هنگام حضور نرگس محمدی در زندان بویژه در ماه‌های اخیر، رسانه‌های ضدانقلاب و خانواده وی خبر از اعتصاب غذای نرگس محمدی، شکنجه او توسط نیروهای امنیتی، ابتلای وی به بیماری کرونا و وضعیت جسمانی بدش در زندان می‌دادند. با این حال تصاویری که از نرگس محمدی منتشر شده بیانگر آن است که نه‌تنها در زندان خبری از اعتصاب غذا و بیماری کرونای او نبوده، بلکه وضعیت زندان برای وی به گونه‌ای بوده است که شرایط جسمانی‌اش نسبت به زمان قبل از زندان، بهبود یافته و اضافه وزن مشهودی پیدا کرده است. یکی از تصاویری که از نرگس محمدی در فضای اجتماعی بویژه توئیتر جلب توجه کرد، ویدئویی از او بود که در آن نرگس محمدی به مناسبت فوت محمدرضا شجریان قطعه مرغ سحر را می‌خواند. همین ویدئو که بیانگر وضعیت «سرحال» نرگس محمدی بود مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت و این دست کاربران با انتشار آن به خبرسازی رسانه‌های ضدانقلاب و خانواده نرگس محمدی درباره وضعیت وخیم جسمانی وی واکنش نشان دادند، بعضی از کاربران نیز این نحوه خبررسانی را با زبان طنز به سخره گرفتند. 
یکی از کاربران توئیتر با انتشار تصاویر نرگس محمدی و پروفسور مسعود سلیمانی که در زندان‌های آمریکا زندانی بود، نوشت: نرگس محمدی امروز آزاد شد و بی‌بی‌سی کلیپ آواز خواندنش را منتشر کرد. ضدانقلاب هر روز از شکنجه شدنش گفتند؛ کلیپ مطربانه و مبتهجانه‌اش خلاف ادعاهاست. آمریکا پروفسور مسعود سلیمانی، دانشمند ما را به ناحق زندانی کرد و کسی از 15 کیلو کاهش وزن، ضعف چشمانش و... نگفت. انقلابی‌ها همین‌قدر مظلومند. یکی دیگر از کاربران نیز با لحن طنز به تصاویر نرگس محمدی واکنش نشان داد و با مقایسه وضعیت سفره‌های مردم در دولت روحانی با وضعیت سفره نرگس محمدی در زندان نوشت: فکر می‌کنم یک اشتباهی در انتصاب سازمان زندان‌ها صورت گرفته. نحوه مدیریت کشور توسط دولت و وضعیت افسارگسیخته قیمت‌ها آنقدر سفره مردم را خالی کرده که حس زندان گوانتانامو به آدم دست می‌دهد. در مقابل رئیس زندان‌ها بلایی بر سر نرگس محمدی آورده که آرزوی مردم است. کاربری دیگر، با هشتگ نرگس محمدی، نوشت: «رفتم دکتر تغذیه، برای کمبود وزنم ۴۰ روز حبس تعزیری تجویز کرد». واکنش کاربری دیگر، حاوی کنایه به رسانه‌های ضدانقلاب بود که مدعی شکنجه نرگس محمدی در زندان‌های ایران بودند. وی در توئیتی، چاقی نرگس محمدی پس از آزادی از زندان را، ورم ناشی از شکنجه توصیف کرد: ببینید رژیم چه بلایی بر سر این بانوی مبارز آورده است... از بس تازیانه خورده، ورم کرده.

Page Generated in 0/0053 sec