printlogo


کد خبر: 225455تاریخ: 1399/7/21 00:00
سخنگوی وزارت بهداشت:‌ میانگین آمار بستری و قربانیان کرونا در قم بیش از میانگین کشوری است
رکورد مرگ بر اثر کرونا شکست

رکورد مرگ کرونایی دوباره شکسته شد و بیشترین مورد فوتی کرونا روز گذشته به ثبت رسید. سخنگوی وزارت بهداشت دیروز درباره آخرین آمار کرونا گفت: از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه ۳۸۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و آمار مبتلایان تاکنون به ۵۰۰ هزار و ۷۵ نفر رسیده است. 
سیماسادات لاری از فوت ۲۵۱ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: آمار فوتی‌ها تاکنون به ۲۸ هزار و ۵۴۴ نفر رسیده است. وی با اعلام اینکه تاکنون ۴۰۶ هزار و ۳۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در کشور بهبود یافته‌اند، گفت: در حال حاضر ۴۴۸۲ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۴ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۱۴ مورد تست تشخیصی کرونا در کشور انجام شده است. 
وی افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه‌و‌‌بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال‌و‌بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هفته سوم مهر ۹۹، میانگین بروز موارد بستری بیماران کرونایی در کشور در هر ۱۰۰ هزار نفر 19/15 نفر است. 
سیما‌سادات لاری در پایان اعلام آمار روزانه کرونا در کشور افزود: در شرایطی هستیم که مردم کشور نیاز به همبستگی بیشتری برای حفظ سلامت خود دارند و شرط اساسی موفقیت در این دوران حساس همه‌گیری بیماری، همکاری بیشتر و موثرتر مردم فهیم کشورمان با پرسنل نظام سلامت است. 
وی گفت: مطمئنا هرگونه عادی‌انگاری شرایط و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند زمینه لازم را جهت شیوع گسترده‌تر بیماری در کشور فراهم کند. 
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در هفته سوم مهر ۹۹، میانگین بروز موارد بستری در کشور در هر ۱۰۰ هزار نفر 19/15 نفر و متوسط بروز موارد مرگ و میر ۲۲ دهم در هر یک میلیون نفر گزارش شده است. متاسفانه در برخی استان‌ها مانند قم نرخ بروز بستری و مرگ‌و‌میر دارای اختلاف بسیار زیادی با میانگین کشوری بوده است. 
 
* ۱۷ درصد کادر درمان استان تهران کرونا گرفته‌اند
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: تاکنون ۱۷ درصد از کادر درمان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران به «کووید-۱۹» مبتلا شده‌اند. 
 نادر توکلی با اشاره به روند افزایش بیماران کرونایی در استان تهران و کمبود تخت آی‌سی‌یو، افزود: در حال حاضر کار ساخت ۳ بیمارستان با مجموع هزار تخت در مناطق شهر قدس و ملارد، حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و موافقت اصولی برای راه‌اندازی ۳۷۰۰ تخت را هم داریم که با توجه به چالش‌های مالی پیش‌رو، در آینده نزدیک به بهره‌برداری نخواهد رسید. 
وی راهکار رفع کمبود تخت‌های بستری را در کوتاه‌مدت، تامین تجهیزات و افزودن تخت به مراکز درمانی فعال دانست. 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، ابتلا و فرسودگی کادر درمان، افزایش تعداد مبتلایان و مشکلات اقتصادی بیمارستان‌ها در پی کاهش درآمد و افزایش هزینه‌های ناشی از ارائه خدمات به بیماران کرونایی را از دیگر مشکلات بخش درمان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۷ درصد کادر درمان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران به «کووید-۱۹» مبتلا شده‌اند و ۴۵ نفر نیز به شهادت رسیده‌اند.
 

Page Generated in 0/0058 sec