printlogo


کد خبر: 225456تاریخ: 1399/7/21 00:00
اخبار

9 کشته و 9 مصدوم در ۲ تصادف جاده‌ای
جانشین پلیس راه کشور از وقوع ۲ تصادف در محورهای یزد و خراسان رضوی با 9 کشته و 9 مصدوم خبر داد. 
سرهنگ ایوب شرافتی در گفت‌وگو با فارس،‌ به وقوع یک فقره تصادف فوتی در استان یزد اشاره و اظهار داشت: ساعت 10:40 صبح یکشنبه یک دستگاه کشنده ولوو با سواری پراید در محور بافق- سیریز برخورد کرد. جانشین پلیس راه تصریح کرد: به دنبال این حادثه تصادف که به علت تجاوز به چپ کشنده ولوو به وقوع پیوست 7 نفر کشته شدند و یک نفر هم مصدوم شد. 
وی در ادامه به جزئیات تصادف منجر به فوتی دیگری که ساعت 18 شب گذشته در محور نیشابور رخ داد، پرداخت و گفت: به دنبال برخورد کامیون نیسان با ۳ دستگاه سواری پراید در محور نیشابور ۲ نفر جان باخته و 8 نفر مصدوم شدند. سرهنگ شرافتی خاطرنشان کرد: عدم رعایت مقررات حمل بار توسط کامیون نیسان علت وقوع این تصادف فوتی تشخیص داده شد. 
***
مکاتبات برای نامگذاری یک خیابان در تهران به نام شجریان
رئیس شورای شهر تهران از افزایش هزار میلیاردی استفاده از اوراق مشارکت جهت توسعه حمل‌و‌نقل عمومی در پایتخت خبر داد و گفت:‌ سرانجام املاک واگذار‌شده شهرداری تهران نیز بزودی مشخص می‌شود. 
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صحن امروز یک فوریت لایحه واگذاری اموال منقول و غیرمنقول به تصویب رسید و این مسأله یکی از موضوعاتی است که از 3 سال پیش در شورای شهر مدنظر قرار گرفته ولی به دلیل تغییر شهرداران پایتخت تحقق آن با تأخیر همراه شده بود. وی افزود: واگذاری حدود 2000 ملک مطرح است که درباره 800 مورد از این املاک حساسیت وجود دارد که گزارش مربوط به آن بالاخره ارسال شد و بزودی بررسی‌های لازم در کمیسیون‌های شورای شهر انجام می‌شود و نتیجه اعلام خواهد شد که کدام املاک نباید در اختیار افراد باشد. رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین در صحن امروز شورای شهر اعتراض فرمانداری به یکی از مصوبات شورای شهر درباره ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذی‌حساب و قائم‌مقامان ذی‌حساب شهرداری تهران بررسی و برخی نظرات اصلاح شد که امیدواریم هیأت تطبیق در فرمانداری آن را بپذیرد. هاشمی بیان داشت: ‌همچنین تبدیل 3 هزار میلیارد تومان از اوراق مشارکت به 4 هزار میلیارد تومان جهت توسعه حمل‌و‌نقل عمومی در صحن شورا به تصویب رسید و اقدامات لازم انجام شد. وی در پایان درباره نامگذاری خیابانی به نام مرحوم شجریان گفت: موانع پیش‌آمده در این زمینه برطرف شد و نامه مربوطه امضا‌شده تا مصوبه شورای شهر اجرا شود. 
***
ادامه «نذر خون و پلاسما» تا پایان ماه صفر
سخنگوی سازمان انتقال خون از ادامه برنامه نذر خون و پلاسما تا پایان ماه صفر خبر داد و گفت: از ابتدای شروع جمع‌آوری پلاسمای «کووید-‌۱۹» تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از بهبودیافتگان کرونا، جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند. 
دکتر بشیر حاجی‌بیگی با اشاره به مراجعه ۴۹۰۰ نفر در سراسر کشور جهت اهدای خون در روز اربعین حسینی، گفت: در روز اربعین حسینی و در راستای برنامه نذر خون، ۴۹۰۰ نفر از مردم نوع‌دوست کشور جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۴۰۱۲ نفر موفق به اهدای خون شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/5 درصد رشد داشته است. وی افزود: بیشترین میزان اهدای خون در روز اربعین مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، فارس، آذربایجان غربی و خراسان رضوی بوده است. 
 سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: با توجه به استقبال مردم در سال جاری از برنامه نذر خون که با نذر پلاسمای بهبود‌یافتگان بیماری «کووید-‌۱۹» هم همراه شد، این برنامه تا پایان ماه صفر در همه استان‌های کشور اجرا می‌شود. حاجی‌بیگی در زمینه وضعیت اهدای پلاسمای بهبودیافتگان بیماری «کووید-‌۱۹» گفت: از ابتدای شروع جمع‌آوری پلاسمای «کووید-‌۱۹» تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 8 هزار و ۵۵۰ واحد پلاسما اهدا شده است. بیشترین میزان مراجعه نیز مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، مازندران و آذربایجان غربی بوده است. 
***
بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی هزینه‌ای بابت درمان کرونا پرداخت نمی‌کنند
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ۵۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی سراسر کشور بستری هستند. 
دکتر ابوالفضل آفریده با بیان اینکه متوسط بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی ۵۲ درصد جمعیت کشور است، ادامه داد: در سال جاری برنامه‌های جدیدی مدنظر این سازمان است که از جمله آنها؛ اداره سالمندان، بیماری‌های مزمن، غربالگری و پیشگیری از عوارض بیماری‌ها است. 
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی بیان داشت: بیش از ۵۵ هزار نقر بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی بستری شده‌اند. 
وی اظهار داشت: در بحث درمان بیماران کرونا تا پایان شهریور امسال، حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای درمان مستقیم هزینه شده است و بیمه‌شدگان این سازمان هیچ هزینه‌ای بابت درمان پرداخت نمی‌کنند. 
وی همچنین تصریح کرد: برای ارتقای خدمات درمانی در استان ایلام، برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار است. در این راستا مراکز سرپایی این استان تقویت شده و بر اساس میزان نیاز تلاش می‌شود خدمات ارزان‌تر ارائه شود تا بیمه‌شدگان از خدمات برابر بهره‌مند شوند. 

Page Generated in 0/0073 sec