printlogo


کد خبر: 225469تاریخ: 1399/7/21 00:00
رئیس دستگاه قضا بر برخورد قاطع با ناامن‌کنندگان جامعه تأکید کرد
خط و نشان رئیسی برای اشرار

رئیس قوه‌ قضائیه در جلسه با رئیس کل دادگستری، معاونان و سرپرستان مجتمع‌های قضایی استان تهران با تقدیر از اقدام جهادی همکاران دستگاه قضا در تهران برای رسیدگی به پرونده‌های معوقه و تعیین تکلیف بیش از ۵۰ درصد آنها در نیمه نخست امسال اظهار کرد: کشف حقیقت از پس غبارها، فضاسازی‌ها و مدرک‌سازی‌ها مهم‌ترین وظیفه قضات است. شناخت حق، گرایش به حق و ایستادگی در راه حق برای کسی که می‌خواهد در مقام قضا و احقاق حق و ابطال باطل بنشیند، ضروری است و برای کشف حقیقت باید از وجود مقدس حضرت حق و ائمه معصومین علیهم‌السلام یاری جست. 
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی با اشاره به تکلیف برنامه ششم توسعه در زمینه کاهش اطاله دادرسی از نقش صدور و اجرای بموقع حکم در کاهش جرم نیز سخن گفت و تصریح کرد: احکام قضایی برای بازدارندگی از جرم و تضییع حق هستند و اگر حکمی در زمان خودش صادر و اجرا شود، اثر بازدارندگی خواهد داشت. آیت‌الله رئیسی از تلاش کارکنان و قضات دادگستری تهران در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی نیز تقدیر کرد و آن را در گره‌‌گشایی از کار هزاران نفر مؤثر دانست اما به مسؤولان اجرایی نیز تأکید کرد با اعتبارسنجی و بررسی صلاحیت مجموعه‌های اقتصادی که دنبال جذب منابع مالی مردم هستند، مانع بروز مشکل برای آنها و دستگاه قضایی شوند. 
آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنانش بر لزوم برخورد قاطع محاکم قضایی با اشرار و ناامن‌کنندگان جامعه تأکید کرد و گفت: افراد شرور و سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار تحت هیچ شرایطی نباید از امتیازات و ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند. 
رئیس قوه‌ قضائیه با تأکید بر اینکه جای کسانی که می‌خواهند امنیت جامعه را مختل کنند زندان است تا مردم از شر آنها در امان باشند، تصریح کرد: امنیت برای ما مساله مهم و محوری است و مسؤولان اجرایی و قضایی هرگز نباید اجازه دهند احدی کوچه و خیابان را ناامن کند. 

Page Generated in 0/0063 sec