printlogo


کد خبر: 225490تاریخ: 1399/7/22 00:00
دردسرهای استقلال و پرسپولیس پایان ندارد؟
وضعیت بنفش سرخابی

سرخابی‌های پایتخت گویا قرار نیست روز خوش ببینند و هر روز دردسری تازه گریبان تیم‌های محبوب پایتخت را می‌گیرد و در این میان هواداران استقلال و پرسپولیس باید همیشه در هول و ولای کسر امتیاز، بسته شدن پنجره نقل و انتقال و دیگر محرومیت‌ها باشند.
یحیی گل محمدی در حاشیه تمرین دیروز پرسپولیس اظهار داشت: تیم با 14 امتیاز اختلاف با رقبا قهرمان لیگ برتر شده، فینالیست آسیا شده، قهرمان غرب آسیا شده و امروز نخستین تمرین بعد از این قهرمانی و شروع کار برای لیگ جدید است. برخی بازیکنان نیامدند، برخی در تیم ‌ملی هستند و با تیم نصفه و نیمه تمرین می‌کنیم. 
وی ادامه داد: این برای چندمین بار است، خودتان شاهد بودید قرار بود روز گذشته تسویه کنند ولی یک وعده به وعده‌های قبلی اضافه شد و به همین خاطر بازیکنان به تمرین نیامدند. 
سرمربی پرسپولیس درباره اینکه رسول‌پناه مدعی است پرداخت‌ها انجام شده اما به نظر می‌رسد شرایط خوبی وجود ندارد، گفت: من نباید جواب بدهم، آنهایی که متولی این تیم هستند باید جواب بدهند. این تیم مدیرعامل و هیأت‌مدیره دارد. یک نفر به خودش زحمت نداد بیاید خیرمقدم بگوید یا استقبال کند، انگار پرسپولیس یتیم است و صاحب ندارد. نمی‌دانم چه بگویم. 
وی افزود: من و کادرم مثل بقیه بچه‌ها مشکلاتی داریم. ‌بازیکنان ما جلوی پا، سر گذاشتند. با تمام مشکلاتی که وجود دارد غیرت داشتند. هر طور که حساب کنید از نظر امکانات و... پرسپولیس نباید فینالیست می‌شد ولی فقط به خاطر غیرت و همت بچه‌ها این اتفاق افتاد. 
سرمربی پرسپولیس درباره پرداخت ‌طلب برانکو گفت: مطالبات او از ۲ سال پیش مشخص است، هر وقت بحث مطالبات می‌شود می‌گویند پول برانکو؛ ‌طلب برانکو دستاویزی شده تا پول بچه‌ها را ندهند. 
وی درباره وضعیت بازیکنانی مانند شجاع خلیل‌زاده و محمد انصاری اظهار داشت: من نباید در این باره صحبت کنم، باشگاه باید جواب بدهد. انصاری تا آخر امسال به ما نمی‌رسد. او بازیکن مصدوم ما است و امکان استفاده از او وجود ندارد. با نادری هم چند بار صحبت کردم، قرار بود به باشگاه برود ولی مثل اینکه باشگاه تمایلی ندارد، نمی‌دانم چرا، بقیه بچه‌ها هم همین شرایط را دارند. 
گل‌محمدی درباره اینکه بر اساس صحبت‌های مدیرعامل به نظر می‌رسد شرایط پرسپولیس گل و بلبل است، ادامه داد: جواب‌هایی را که شما می‌خواهید باید مدیرعامل بدهد. وضعیت فینالیست آسیا این است؛ ما با 8 نفر تمرین می‌کنیم. 
سرمربی پرسپولیس درباره شجاع خلیل‌زاده هم عنوان کرد: به عنوان یک مربی می‌گویم شجاع خلیل‌زاده و بقیه بازیکنان را می‌خواهم. بقیه مشکلات بین بازیکنان و باشگاه است. شجاع ثابت کرده چقدر پرسپولیس را دوست دارد و به این تیم علاقه‌مند است. چند بار به باشگاه رفته اما مشکلاتش حل نشده است، باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. وی درباره اینکه قبل از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرده بود با این شرایط نمی‌تواند کار کند، افزود: من فعلا می‌توانم به تمرین بیایم و کاری نمی‌توانم بکنم. بگذارید این چند روز بگذرد ببینیم چه می‌شود.
 
* بی‌توجهی سعادتمند به نامه شفر
بی‌توجهی مدیریت پیشین باشگاه استقلال به درخواست وینفرد شفر برای پرداخت بخشی از مطالباتش، باعث شده آبی‌پوشان برای کسب صدور مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و باز شدن پنجره نقل و انتقالات‌شان، با ۳ پرونده شکایت وینفرد شفر، سرور جپاروف و باشگاه پاختاکور ازبکستان روبه‌رو شوند. 
برای کسب مجوز حرفه‌ای، تنها پرونده شکایت شفر باقی‌مانده که مسؤولان استقلال در مکاتبه با AFC با اشاره به بحث تحریم‌ها خواستار مهلت چند روزه برای مشخص شدن پرونده شکایت سرمربی آلمانی سابق خود شده‌اند. نکته عجیب ماجرا در پرونده شفر، عدم پرداخت بخشی از مطالبات این مربی از سوی احمد سعادتمند، مدیرعامل پیشین استقلال است. شفر 20 روز قبل از شروع لیگ قهرمانان آسیا در ایمیلی به معاون امور بین‌الملل باشگاه استقلال اعلام می‌کند حاضر است با دریافت بخشی از مطالبات 600 هزار دلاری‌اش، جلوی حکم فیفا را بگیرد و باقیمانده پولش را نیز در چند مرحله دریافت کند. 
در آن مقطع، قیمت دلار پایین‌تر بود و از طریق یکی از اسپانسرها پولی به باشگاه استقلال داده شده بود تا بخشی از طلب شفر پرداخت شود اما این اتفاق نیفتاد. گفته می‌شود با توجه به اهمیت این پرونده، قرار است نهادهای نظارتی ورود کنند که چرا اقدامی برای پرداخت پول شفر نشده است. 
برای باز شدن پنجره نقل و انتقالات، باشگاه استقلال علاوه بر پرداخت پول شفر، باید مطالبات 200 هزار دلاری پاختاکور ازبکستان و جپاروف را بدهد. تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده است و گفته می‌شود در صورت فراهم شدن منابع مالی تا پایان هفته جاری و پرداخت آن به طلبکاران، پنجره نقل و انتقالات استقلال باز خواهد شد.

Page Generated in 0/0070 sec