printlogo


کد خبر: 225503تاریخ: 1399/7/22 00:00
اخبار

سازمان غذا و دارو اعلام کرد
عرضه ماسک ۱۳۰۰ تومانی در داروخانه‌ها
سازمان غذا و دارو اعلام کرد ماسک سه ‌لایه پزشکی با قیمت مصوب ۱۳۰۰ تومان در داروخانه‌های سراسر کشور عرضه می‌شود. بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، با توجه به تاکید ستاد ملی کرونا درباره لزوم استفاده همه آحاد جامعه از ماسک و سهولت دسترسی مردم به ماسک با قیمت مصوب، هماهنگی‌های لازم با تمام شرکت‌های تولید‌کننده و توزیع‌کننده سراسری ماسک سه لایه پزشکی برای تامین و توزیع صورت گرفته است. واحدهای تولیدی ماسک سه لایه پزشکی صنعتی دارای پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو که در فهرست دریافت سهمیه مواد اولیه تولید ماسک هستند، موظف به توزیع ماسک تولیدی خود مطابق سهمیه ابلاغی به شرکت‌های توزیع هستند. بر این اساس، قیمت فروش در کارخانه ماسک سه لایه پزشکی ۱۰۵۰۰ ریال، قیمت توزیع‌کننده ۱۱۵۵۰ ریال و قیمت مصرف‌کننده ۱۳۰۰۰ ریال اعلام شده است. 
***
تولید ۲۷ داروی بیوتکنولوژی در کشور
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تولید ۲۷ داروی بیوتکنولوژی، ۱۲ طرح در حوزه واکسن، ۹۰ ماده اولیه دارویی و ۵۵ طرح در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی را در جهت کسب ۳ درصد بازار جهانی زیست فناوری دانست و گفت: ما تاکنون موفق به کسب نیم درصد از این بازار شده‌ایم و برنامه‌ریزی ما تحقق این بازار با حجم مالی بیش از ۲۳ میلیارد تا افق ۱۴۰۴ است. به گزارش ایسنا، مصطفی قانعی تاکید کرد: ما تصور می‌کردیم که زیست فناوری بسیار قدر است و قادر است مشکلات کشور را رفع کند اما کرونا نشان داد که اینطور نیست و نشان داد که ما با بحث‌های علمی چالش داریم و نیاز است راه‌حل‌هایی را برای این مسائل ارائه دهیم. 
***
وزارت بهداشت هشدار داد
احتمال مرگ ناشی از کرونا در پی مواجهه طولانی‌مدت با آلاینده‌های هوا
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره افزایش احتمال مرگ مبتلایان به «کووید-۱۹» در صورت مواجهه طولانی‌مدت با آلاینده‌های هوا هشدار داد. عباس شاهسونی گفت: نتایج بررسی‌های انجام شده در برخی کلانشهرهای کشور نشان‌ می‌دهد که احتمال مرگ به علت «کووید-۱۹» به ازای هر ۱۰ میکروگرم افزایش غلظت ذرات معلق کوچک‌تر از 5/2 میکرون ۶ درصد، به ازای هر 10 میکروگرم دی ‌اکسید نیتروژن ۱۵ درصد و به ازای هر 10 میکروگرم ازن ۷ درصد افزایش می‌یابد. وی با اشاره به شروع فصل سرد سال و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا به علت وارونگی هوا، از مردم درخواست کرد در روزهای آلوده کمترین تردد را در سطح شهر داشته باشند. شاهسونی در ادامه گفت: نتایج مقالات منتشر‌شده در این زمینه نشان می‌دهد که مواجهه طولانی‌مدت با ذرات معلق و گازهای آلاینده نظیر دی اکسید نیتروژن باعث افزایش بیش از حد گیرنده ACE2 ‌در آلوئل‌های ریه می‌شود که افزایش این گیرنده‌ها باعث افزایش بار ویروس و اختلال سیستم دفاعی بدن در بیمارانی می‌شود که در معرض آلاینده‌های هوا بوده‌اند. 
***
توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها از هفته آینده
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره ضوابط توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها به منظور جلوگیری از قاچاق معکوس واکسن توضیح داد و ابراز امیدواری کرد هفته آینده بخش اول این واکسن‌ها وارد بازار شود. دکتر سیدحیدر محمدی گفت: تلاش‌مان را می‌کنیم تا پایان مهرماه نخستین توزیع را برای اولویت دوم یعنی سالمندان بالای ۶۵ سال و کودکان بین ۵ ماه تا 6 سال انجام دهیم. وی درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها، گفت: با توجه به برنامه‌ای که برای توزیع واکسن آنفلوآنزا داریم، به منظور پیشگیری از عرضه این واکسن در خارج از شبکه توزیع، برنامه‌ریزی‌ای که انجام شده به این صورت است که داروخانه‌های سراسر کشور برای اولویت‌های دوم به بعد که هنوز واکسن برای‌شان توزیع نشده، از طریق سامانه تی‌تک اقدام کنند. محمدی همچنین گفت: قیمت واکسن در داروخانه‌ها حدود ۴۴ هزار تومان است. 
***
رئیس پلیس پایتخت:
گرداندن اراذل و اوباش با حکم قضایی است
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام آمادگی برای همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا در جریمه افراد بدون ماسک، گفت: ما این طرح را شروع کرده‌ایم و در کنار ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم بود. سردار «حسین رحیمی» در حاشیه اجرای طرح ظفر که دیروز در مقر ستاد فاتب برگزار شد، درباره جریمه افراد بدون ماسک گفت: ما هرگونه همکاری را با ستاد مقابله با کرونا خواهیم داشت و تا الان کسی جریمه نشده است. وی ادامه داد: همانطور که رئیس‌جمهوری هم فرمودند در بحث برخورد با کسانی که ماسک نمی‌زنند رویکرد ما بیشتر ایجابی و ارشادی است. ما این طرح را شروع کرده‌ایم و در کنار ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم بود. وی درباره انتقادات مطرح شده علیه پلیس پس از گرداندن اراذل و اوباش در تهران، گفت: مردم باید این را بدانند که پلیس تمام اوباشگران را در خیابان نمی‌گرداند و تنها با افرادی که اقدام به قدرتنمایی و زورگیری و سلب آرامش و آسایش مردم کرده و بر جرم خود اصرار داشته باشند اینطور برخورد خواهد کرد. سردار رحیمی با بیان اینکه پلیس این اقدامات را با حکم مرجع قضایی و نه به دلخواه خودش انجام داده است، گفت: ذات این افراد اوباشگری، گردن‌کلفتی، عربده‌کشی، قداره‌بندی، اخاذی از مردم یک محل و دست‌درازی به نوامیس مردم بود و آنچه که انجام شده برای تادیب آنها بوده است. 

Page Generated in 0/0064 sec