printlogo


کد خبر: 225508تاریخ: 1399/7/22 00:00
اخبار

ارجاع گزارش دیوان محاسبات از تخلفات منطقه آزاد اروند به دادسرا
در اجرای دستور رئیس کل دیوان محاسبات کشور مبنی بر حسابرسی ویژه از عملکرد منطقه آزاد اروند، هیأت حسابرسی ویژه رسیدگی به عملکرد این منطقه، یکم شهریورماه 99 تشکیل شد و با بررسی و حسابرسی عملکرد این سازمان از سال 95 تا 98، گزارش تخلفات آن را که حاکی از وقوع تخلف در بخش‌های مختلف منطقه بود، به دادسرای دیوان محاسبات کشور ارسال کرد. به گفته مدیرکل دیوان محاسبات استان خوزستان، در حال حاضر گزارش نهایی تخلفات منطقه آزاد اروند در مرحله رسیدگی و صدور رای در دادسرا و هیأت‌های مستشاری دیوان محاسبات کشور است. یادآور می‌شود مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور درباره رسیدگی به عملکرد مناطق آزاد تاکید دارد که مناطق آزاد جهت تسهیل مراودات تجاری با هدف توسعه مناطق ایجاد شده است و این به معنای مجوز برای بی‌نظمی‌های مالی نیست. درجه آزادی بالا در برخی مناطق آزاد نباید باعث تخلف و انحراف در اهداف این مناطق شود.
***
فروش اقساطی ۳۶۸۸۱  واحد مسکن مهر طی امسال
مدیر امور اعتبارات بانک مسکن آخرین وضعیت افتتاح حساب متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن را اعلام کرد. محمدحسن علمداری از افتتاح حساب ۱۱۵ هزار و ۷۴۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در آن بانک خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۰ پروژه شامل ۱۸۷۰۲ واحد از طرح اقدام ملی مسکن به بانک مسکن معرفی شده که از این تعداد، ۱۸ پروژه شامل ۲۶۴۸ واحد به دفترخانه ارسال و قرارداد پرداخت تسهیلات ۷ پروژه شامل ۱۶۳۲ واحد منعقد شده است. 
علمداری درباره فروش اقساطی مسکن مهر نیز توضیح داد: در سال جاری ۳۶۸۸۱ واحد مسکونی مهر به صورت اقساطی فروخته شده است. به گفته وی، از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تاکنون ۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۸۰۲ واحد به صورت اقساطی فروخته شده است. 
***
رشد ۲۳ درصدی پروازهای عبوری از ایران در شهریور نسبت به مرداد
بر اساس جدیدترین آمار منتشر‌شده شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، طی شهریورماه امسال در 46 فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها نشست و برخاست هواپیما، جابه‌جایی مسافر و بار به ترتیب در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 18، 29 و 35 درصد کاهش یافته است.
 فرودگاه مهرآباد که مردادماه در بخش جابه‌جایی بار، مسافر و نشست و برخاست به ترتیب 30، 25 و 13 درصد نسبت به مرداد 98 کاهش عملکرد داشت، در شهریورماه امسال بهبود عملکرد داشت اما نسبت به شهریور سال گذشته در نشست و برخاست 6 درصد رشد منفی، جابه‌جایی مسافر و بار نیز به ترتیب 15 و 17 درصد رشد منفی داشته است. فرودگاه مشهد نیز در نشست و برخاست، جابه‌جایی بار و مسافر به ترتیب نسبت به آخرین ماه تابستان سال گذشته 55، 59 و 65 درصد رشد منفی را ثبت کرده است. 
در بین فرودگاه‌های اختصاصی نیز جز فرودگاه کیش، عملکرد 5 فرودگاه دیگر در همه شاخص‌ها طی شهریور 99 منفی بوده است. همچنین در بخش پروازهای عبوری نیز میزان کاهش پروازها نسبت به شهریور سال گذشته رشد منفی 56 درصدی را ثبت کرده است. تعداد این پروازها اما در ماه گذشته 10 هزار و 376 پرواز بود که نسبت به مردادماه امسال با 8431 پرواز بالغ بر 07/23 درصد افزایش یافته است. 
***
مهلت واردات کالا پس از تأمین ارز نصف شد
محمدرضا کلامی دیروز در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون به ۵ قلم کالای اساسی شامل روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله جو و ذرت، ۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تخصیص داده شده و همچنین به میزان ۳ میلیارد و ۱۳۵ میلیون دلار نیز ارز مورد نیاز واردات این اقلام تأمین شده است. دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: تأمین ارز به معنای آن است که واردکننده ارز خود را دریافت و به ازای آن ریال پرداخت کرده است. وی با اشاره به یکی از مصوبات مهم جلسه ستاد تنظیم بازار درباره کاهش مهلت واردات کالا، گفت: در این جلسه فرصت ۳ ماهه برای واردات کالا مصوب شد. 
بر این اساس که از زمان تأمین ارز، واردکنندگان حداکثر ظرف ۳ ماه باید کالا را به کشور وارد و از گمرکات ترخیص کنند. کلامی اظهار داشت: بنابراین واردکنندگان دیگر از فرصت ۶ ماهه یا یک‌ساله برای واردات کالا برخوردار نیستند و حداکثر مهلت آنها از زمان تأمین ارز ۳ ماه است. 

Page Generated in 0/0159 sec