printlogo


کد خبر: 225519تاریخ: 1399/7/22 00:00
رئیس مجلس با هدف بررسی مشکلات و پیگیری مطالبات مردم به سیستان‌وبلوچستان رفت
تداوم حضور در میدان

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته با هدف بازدید و نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان سیستان و بلوچستان و بررسی مشکلات این مناطق و پیگیری مطالبات مردم عازم این استان شد و در فرودگاه چابهار مورد استقبال رسمی مقامات استانی قرار گرفت. 
به گزارش «وطن امروز»، محمدباقر قالیباف قرار است در این سفر ۳ روزه از شهرستان‌های مختلف سیستان‌و‌بلوچستان بازدید و با مردم گفت‌وگوی چهره به چهره داشته باشد. رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به چابهار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور در استان سیستان‌وبلوچستان پیرو نظارت‌های میدانی مجلس انجام می‌شود، گفت: حداقل یک ماه پیش از حضور در هر استان برای نظارت میدانی موضوعات مختلف استان در مجلس با حضور کمیسیون‌های مربوط و نیز استاندار، مجمع نمایندگان استان و نیروهای جهادی استان بررسی می‌شود. 
قالیباف افزود: در بررسی‌های پیش از سفر گزارش‌های دیوان محاسبات و سازمان بازرسی از پروژه‌های استان نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و در حین سفر هم بررسی میدانی این گزارش‌ها در دستور کار است و در پایان سفر هم یک جمع‌بندی با حضور بخش‌های مختلف خواهیم داشت. رئیس مجلس تاکید کرد: تصمیم‌هایی که در این نظارت‌های میدانی گرفته می‌شود در پرتال مجلس قرار داده می‌شود، از جمله تصمیم‌های نظارت میدانی گذشته در استان خوزستان در این پرتال قرار گرفته و پیگیری‌های بعدی این تصمیم‌ها نیز در تهران ادامه می‌یابد. 
قالیباف افزود: امیدوارم این نظارت میدانی بتواند تحرک بیشتری را به پروژه‌های نیمه‌تمام بدهد و بتوانیم به این استان که در ظاهر محرومیت دارد اما در واقع دارای ظرفیت‌های بزرگ و مهمی است و در حوزه ترانزیت، شیلات، صنعت، گردشگری و کشاورزی ظرفیت‌های خوبی دارد و گنج پنهان است، خدمت بیشتری کنیم. 
رئیس مجلس همچنین با اشاره به پروژه شهر جدید فرودگاهی چابهار که چند وقتی است عملیات اجرایی آن متوقف شده، گفت: تا ۲ هفته دیگر درباره این موضوع تصمیم‌گیری نهایی می‌شود. قالیباف افزود: همه مصمم هستیم شهرفرودگاهی چابهار راه‌اندازی شود که در این بندر کنار فرودگاه، راه‌آهن هم از اولویت‌های برنامه دولت و‌ مجلس است. 
قالیباف سپس در جمع اهالی منطقه محروم میرآباد در حاشیه بندر چابهار حاضر شد و به مشکلات و درد دل مردم منطقه رسیدگی کرد و قول مساعد برای کمک بنیاد مسکن برای مشارکت در ساخت مسکن در این مناطق داد. همچنین در این بازدید مولوی عبدالواحد، امام جمعه موقت چابهار توضیحاتی را درباره ضرورت احداث فرودگاه در کنارک برای توسعه منطقه به دکتر قالیباف ارائه کرد تا از این طریق این منطقه با توسعه بیشتری همراه شود. وی خطاب به رئیس مجلس گفت: با توجه به طرح توسعه سواحل مکران، اینکه فرودگاه در کنارک که 50 کیلومتر فاصله دارد قرار داشته باشد به درد نمی‌خورد. این در حالی است که در منطقه آزاد باید فرودگاه وجود داشته باشد. مولوی عبدالواحد افزود: اگر قرار است مثلا 20 هزار گردشگر وارد چابهار شود، آیا این امکان‌پذیر است که فرودگاه 50 کیلومتر دورتر باشد و از این فاصله به آنها خدمات‌رسانی کنیم؟ اگر یک تاجر بخواهد برای ترانزیت به منطقه آزاد چابهار بیاید آیا می‌تواند در 50 کیلومتری وارد منطقه شود؟ منطقه آزاد الان هم مرز زمینی دارد و هم مرز دریایی و اینکه این منطقه مرز هوایی داشته باشد خواسته بحق منطقه است. رئیس مجلس نیز پس از این نکات تاکید کرد مجلس این نیازها را از نهادهای مسؤول پیگیری خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0131 sec