printlogo


کد خبر: 225545تاریخ: 1399/7/23 00:00
اخبار

ورزشگاه غیراستاندارد زیر ذره‌بین سازمان لیگ
ورزشگاه خانگی تیم فوتبال آلومینیوم اراک استانداردهای لازم را برای میزبانی مسابقات لیگ برتر ندارد. 
با توجه به بازدیدهای میدانی انجام ‌شده از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری امام خمینی اراک و مدت محدود تا شروع مسابقات لیگ بیستم، باشگاه آلومینیوم اراک باید ورزشگاه استاندارد و مناسب دیگری را برای برگزاری مسابقات انتخاب و به سازمان لیگ معرفی کند. در حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ بیستم، سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در دیدار خلیل دارابی، سرپرست باشگاه آلومینیوم اراک، ضمن تبریک به مناسبت صعود این تیم به لیگ برتر  اعلام کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی نمایندگان سازمان لیگ از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری امام خمینی اراک، متاسفانه تا به امروز هیچ اقدامی از سوی اداره کل ورزش و جوانان و متولیان ورزش استان مرکزی جهت رفع نواقص این ورزشگاه انجام نشده است. وی افزود: با این وجود و با توجه به زمان محدود تا شروع مسابقات لیگ برتر و مشکلات ورزشگاه امام‌خمینی اراک، در صورت عدم رفع نواقص، باشگاه آلومینیوم باید ورزشگاه استاندارد و مناسب دیگری را انتخاب و به سازمان لیگ معرفی کند. خلیل دارابی، سرپرست باشگاه اراکی نیز در این دیدار خاطرنشان‌ کرد: امیدواریم با مساعدت اداره ورزش و جوانان و مسؤولان ورزش استان هر چه سریع‌تر شاهد برطرف شدن مشکلات و کاستی‌های ورزشگاه امام خمینی باشیم تا به عنوان تنها نماینده استان مرکزی در لیگ برتر، میزبانی خوب و شایسته‌ای از تیم‌ها داشته باشیم.
***
تاریخ سوپرجام فوتبال تغییر کرد
پرسپولیس - تراکتور بعد از نیم‌فصل لیگ  بیستم
مسابقه سوپرجام فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و تراکتور تبریز نیم‌فصل لیگ برتر بیستم برگزار می‌شود. 
به گزارش «وطن امروز» به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، مسابقه سوپرجام بین ۲ تیم پرسپولیس، قهرمان لیگ برتر و تراکتور تبریز، قهرمان جام حذفی فصل ۹۹-۹۸، نیم‌فصل لیگ برتر بیستم برگزار می‌شود. 
پیش از این سازمان لیگ اعلام کرده بود این مسابقه 5 آبان؛ 5 روز قبل از شروع فصل جدید مسابقات لیگ برتر برگزار می‌شود. 
***
کارشناس عربستانی:
النصر در پرونده شکایت از پرسپولیس در کمیته استیناف شانسی ندارد
کارشناس عربستانی اذعان کرد باشگاه فوتبال النصر در شکایت از پرسپولیس در کمیته استیناف AFC شانسی ندارد. 
این روزها پرونده شکایت النصر از پرسپولیس در کمیته استیناف دوباره به جریان افتاده و باشگاه سعودی بعد از رد ادعایش از سوی کمیته انضباطی این بار می‌خواهد به کمیته استیناف شکایت کند. در همین راستا محمد الدرویش، کارشناس عربستانی در مصاحبه با شبکه «ورزش» عربستان قبل از صدور رای کمیته استیناف از شکست دوباره النصر خبر داد. این کارشناس عنوان کرد: باشگاه النصر در شکایت به کمیته استیناف AFC شانسی ندارد. چون از لحاظ موضوعی این شکایت در کمیته انضباطی رد شده و غالبا کمیته استیناف رای مخالف با کمیته انضباطی نمی‌دهد. وی افزود: تنها جایی که می‌تواند النصر امید داشته باشد این است که کمیته انضباطی بنا به قانون 59 بند یک این شکایت را رد کرده باشد. در این صورت شانسی برای النصر می‌توان متصور شد. به نظرم در حالت کلی شکایت النصر در کمیته استیناف رد می‌شود و این باشگاه باید به دادگاه عالی ورزش(CAS)  امیدوار باشد. النصر از ۲ وکیل مشهور و سرشناس یعنی مارکوس موتا و لوکاس فریر در پرونده اعتراض به رای AFC به کمیته استیناف و همچنین در صورت نیاز در دادگاه عالی ورزش ‌(‌‌CAS)کمک خواهد گرفت. این ۲ وکیل سرشناس حقوقی در پرونده شکایت باشگاه منچسترسیتی برای رفع محرومیت 2 ساله از سوی یوفا به دادگاه عالی ورزش‌(‌‌CAS) حضور داشتند و جزو تیم حقوقی سیتی بودند که در نهایت در دادگاه برنده شدند و محرومیت سیتی بخشیده شد. 
***
محرومیت ۲ ساله در انتظار الهلال
کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد الهلال عربستان را 2 سال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم کند. 
اطلاعاتی از کنفدراسیون فوتبال آسیا شنیده می‌شود که احتمال دارد الهلال به دلیل انصراف از لیگ قهرمانان 2020 به میزبانی قطر 2 سال از حضور در این رقابت‌ها محروم شود. 
الهلال در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2020 مقابل شباب الاهلی دوبی با 11 بازیکن حضور پیدا کرد. حدنصاب دیدارها داشتن 13 بازیکن بود که به همین خاطر ناظر بازی اجازه برگزاری دیدار را نداد. کنفدراسیون آسیا این اقدام الهلال را به منزله کناره‌گیری از مسابقات حساب کرد. به همین خاطر برخی رسانه‌ها خبر می‌دهند AFC به خاطر کناره‌گیری این تیم می‌خواهد 2 سال الهلال را از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم کند. 
***
استفاده دورتموند از مهاجم 15 ساله در لیگ قهرمانان
تیم فوتبال بروسیادورتموند در رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا از بازیکن 15 ساله‌اش استفاده می‌کند. 
دورتموندی‌ها از تمام نیروهای موثر و مفید خود برای حضوری مطلوب در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا استفاده می‌برند. به همین منظور «یوسف موکوکو» مهاجم 15 ساله و تکنیکی که پیش‌بینی می‌شود آینده‌ای درخشان خواهد داشت، یکی از بازیکنان تیم زردپوش در مسابقات خواهد بود.  در این باره «میشاییل زورک» مدیر ورزشی بروسیا دورتموند تایید کرد نام این فوروارد کم سن و سال توسط باشگاهش برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا فرستاده شده است. او گفت: این موضوع که می‌توانیم از موکوکو در لیگ قهرمانان استفاده کنیم، حقیقت دارد، چون نامش را به یوفا اعلام کرده‌ایم. 
موکوکو در 86 بازی برای تیم‌های رده سنی پایه دورتموند موفق به زدن 128 گل شده است. 

Page Generated in 0/0067 sec