printlogo


کد خبر: 225605تاریخ: 1399/7/24 00:00
اخبار

به دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌شود
ساخت یک مدرسه در پی انتشار ویدئویی از یک مدرسه کانکسی
در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی از یک مدرسه کانکسی در یکی از روستاهای سیستان‌وبلوچستان، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام دستور ساخت فوری یک مدرسه در این منطقه را صادر کرد. حجت‌الله نیکی‌ملکی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر افزود: اخیرا ویدئویی در فضای مجازی از وضعیت نامناسب یک مدرسه کانکسی در روستای گواتامک خاش منتشر شد که در آن معلم مدرسه درخواست داشت با توجه به شیوع کرونا و وضعیت کوهستانی منطقه، مسؤولان توجه ویژه‌ای به این دانش‌آموزان بکنند. وی افزود: محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام هم در راستای اقدامات محرومیت‌زدایی ستاد، بعد از انتشار این ویدئو به مدیرعامل بنیاد برکت دستور داد تا فورا اقدامات لازم برای احداث یک مدرسه 4 کلاسه در این منطقه را فراهم کند. 
نیکی‌ملکی خاطرنشان کرد: در سال جاری بنیاد برکت 250 مدرسه جدید در مناطق محروم کشور احداث کرده و تحویل آموزش‌و‌پرورش می‌دهد که از این تعداد تاکنون 150 مدرسه آماده و تحویل این وزارتخانه شده است.
***
چهارمین روز متوالی هوای «ناسالم» در تهران
کیفیت هوای شهر تهران با شاخص ۱۰۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد. به گزارش تسنیم، کیفیت هوای شهر تهران دیروز با شاخص 106 در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون موجب بروز این وضعیت شد. بنابراین افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. از ابتدای سال جاری تاکنون تهران 15 روز هوای پاک داشته که آخرین بار در خردادماه تجربه شد و بعد از آن دیگر هوای پاک به تهران بازنگشته است. 152 روز از سال جاری کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول، 40 روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و 2 روز در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است. 
***
هشدار پلیس درباره سوءاستفاده و اخاذی در پوشش جریمه نقدی کرونا
سرپرست پلیس پیشگیری تهران بزرگ نسبت به سوءاستفاده و اخاذی از مردم در پوشش جریمه ماسک، کرونا و... هشدار داد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: در روزهای اخیر با تشدید نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و الزام استفاده از ماسک در میان شهروندان، برخی نگرانی‌ها درباره جریمه شدن شهروندان مطرح شده است. وی با بیان اینکه بنا به گفته رئیس پلیس پایتخت درباره استفاده از ماسک، رویکرد اولیه ارشادی خواهد بود، گفت: شهروندان توجه داشته باشند که اولا حتما در فضای عمومی ماسک بزنند و ثانیا اگر افرادی در پوشش مامور جریمه یا بازرس به آنان مراجعه کرده و قصد داشتند با دستگاه سیار کارتخوان، به شکل نقدی و... آنان را جریمه کنند، به هیچ عنوان فریب آنان را نخورند و موضوع را به پلیس گزارش دهند. سرپرست پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه اخذ جریمه نقدی در محل از صنوف یا شهروندان وجود ندارد، گفت: تاکنون گزارشی از چنین اقداماتی به پلیس گزارش نشده است. 
***
موانع سد راه  برای خرید واکسن آنفلوآنزا
رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن ارائه توضیحاتی درباره نحوه تامین ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا توسط این سازمان گفت: تحریم‌ها سبب‌ شده در انتقال پول واکسن با مشکلات زیادی روبه‌رو شویم و حتی پول آن را بدون تضمین در اختیار فروشندگان قرار دهیم. دکتر کریم همتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تامین واکسن آنفلوآنزا گفت: تامین حدود ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا بر عهده هلال‌احمر گذاشته شده بود که اقدامات لازم برای تامین این مقدار از تابستان انجام شده است اما متاسفانه هر بار با مانعی برخورد می‌کنیم. وی اظهار کرد: امیدواریم به‌رغم آنکه بانک شهر نیز به عنوان بانک واسط تحریم شد، بتوانیم واکسن را در اختیار مردم قرار دهیم. همتی ادامه داد: تحریم گسترده بانک‌های دولتی و خصوصی سبب شده انتقال پول واکسن برای هلال‌احمر و وزارت بهداشت با مشکل همراه باشد. مجبور هستیم پول را بدون تضمین به فروشندگان بدهیم و این موضوع کاری پرریسک است. 
***
هشدار پلیس درباره ارسال کلیپ‌های چالش مومو برای دانش‌آموزان
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا درباره ارسال کلیپ‌های چالش مومو برای دانش‌آموزان هشدار داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی‌محمد رجبی اظهار داشت: رسیدگی به ارسال پیام‌ها و کلیپ‌های موسوم به مومو به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته و بزودی افراد داخلی که هدف‌شان اذیت و آزار دانش‌آموزان بوده است، گرفتار قانون می‌شوند. وی از والدین درخواست کرد در صورت برخورد فرزندشان با محتوای مومو با آنها صحبت کرده و نگرانی آنها را کاهش دهند، چرا که والدین درک بهتری نسبت به تهدیدات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارند. سرهنگ رجبی افزود: در روز‌های اخیر دوباره شاهد مطرح شدن چالش مومو در سطح برخی استان‌های کشور بویژه استان‌های جنوبی بوده‌ایم و برخی کاربران که بیشتر آنها دانش‌آموز بوده‌اند پیام‌هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو دریافت کرده‌اند؛ دریافت پیام‌ها و کلیپ‌های چالش مومو بیشتر از طریق اپلیکیشن واتس‌آپ بوده است. 

Page Generated in 0/0148 sec