printlogo


کد خبر: 225617تاریخ: 1399/7/24 00:00
اخبار

خدمت بی‌منت به مردم قدم در مسیر شهداست
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدای گرانقدر ما هدفی جز خدمت به ملت و کشورمان نداشتند، گفت: خدمت بی‌منت به مردم، قدم در مسیر شهداست. 
محمدباقر قالیباف در یازدهمین یادواره «شهدای وحدت و امنیت» با بیان اینکه ما هرچه داریم به واسطه مجاهدت‌های رزمندگان و شهدای والامقام است، اظهار داشت: فاصله گرفتن از مسیر، اهداف و آرمان‌های شهدا خیانت به خون آنهاست، لذا نباید در مسیری که به واسطه ریخته شدن خون شهدا برای ما هموار شده، لغزش داشته باشیم. 
وی با بیان اینکه دشمنان به واسطه قدرت دفاعی و امنیتی کشورمان از تحمیل خطر و آسیب به ملت ما ناامید هستند، گفت: این ارتقای قدرت به خاطر فرهنگ ایثار و شهادت است. وی ادامه داد: امروز هم فرماندهان ما از ساخت بیمارستان صحرایی تا حضور در مناطق محروم فعال هستند. رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: امروز وظیفه یکایک ما در هر جایی که هستیم، رسیدگی به مناطق محروم و دوردست است. ما با همه وجودمان در خدمت مردم هستیم و تلاش می‌کنیم در مجلس شورای اسلامی اولویت ما چه برای برنامه ۵ ساله هفتم و چه سال آینده توجه به مناطق محروم و افراد مستضعف باشد. 
***
نماینده رهبر انقلاب در سوریه با مردم این کشور خداحافظی می‌کند
 در پی موافقت مقام معظم رهبری، آیت‌الله طباطبایی‌اشکذری، نماینده ولی‌فقیه در سوریه در نماز جمعه این هفته حرم حضرت زینب(س) با مردم سوریه خداحافظی می‌کند. 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله طباطبایی از ابتدای سال ۹۵ به عنوان نماینده رهبر انقلاب در سوریه منصوب شده بود که ارتباط عمیق با عموم مردم این کشور، حضور در جمع رزمندگان مدافع حرم، ارتباط با علما و روحانیون منطقه و همچنین تولیت مصلای حرم حضرت زینب و اقامه نماز جمعه حرم مطهر آن حضرت، از جمله فعالیت‌های ایشان بوده است. 
آیت‌الله طباطبایی در نماز جمعه این هفته حرم حضرت زینب با مردم سوریه خداحافظی و هفته آینده نماینده جدید مقام معظم رهبری در سوریه حجت‌الاسلام و‌المسلمین صفار هرندی معرفی و ایراد خطبه می‌کند.
***
واکنش خطیب‌زاده به خبرسازی درباره دیپلمات ایرانی در بلژیک
سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های اخیر مبنی بر هشدار دیپلمات بازداشت شده ایرانی به مقامات بلژیک را یک خبرسازی سطحی خواند و نقض مصونیت دیپلماتیک و بازداشت اسدالله اسدی و محاکمه وی در بلژیک را بدعتی غیرقابل قبول برشمرد. 
به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده روز گذشته ادعای خبرگزاری رویترز و برخی رسانه‌های اروپایی مبنی بر هشدار دیپلمات بازداشت‌شده ایرانی به مقامات بلژیک را در حد یک خبرسازی سطحی خواند و تصریح کرد: اینگونه خبرسازی‌های بی‌اساس برای بهره‌برداری‌های بعدی و فضاسازی‌های رسانه‌ای تولید و منتشر می‌شود. 
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بازداشت آقای اسدالله اسدی، دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در اروپا را اقدامی از اساس غیرقانونی و نقض فاحش قواعد و رویه‌های بین‌المللی و مفاد کنوانسیون ۱۹۶۱ وین قلمداد می‌کند و بر این اساس قبلا مراتب اعتراض شدید خود را به طور رسمی به مقامات دولت‌های اروپایی ذی‌ربط ابلاغ کرده است. 
خطیب‌زاده افزود: ما معتقدیم نقض مصونیت دیپلماتیک و بازداشت آقای اسدی و محاکمه وی در بلژیک یک بدعت غیرقابل قبول است و وزارت امور خارجه همچنان کشورهای درگیر این پرونده را مسؤول نقض حقوق دیپلمات کشورمان می‌داند و حق پاسخگویی متناسب را برای خود محفوظ می‌داند.
***
وزیران امور خارجه ایران و ژاپن تلفنی گفت‌وگو کردند
در تماس تلفنی روز گذشته محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه با همتای ژاپنی‌اش، درباره تحولات بین‌المللی، منطقه و روابط دوجانبه تبادل ‌نظر شد. 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وزیر امور خارجه انتخاب آقای سوگا به سمت نخست‌وزیری و همچنین انتصاب مجدد آقای موتگی به سمت وزارت خارجه را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد سیاست پیشین این کشور در تلاش برای ایفای نقش ژاپن در کمک به ثبات منطقه در دولت آقای سوگا نیز ادامه یابد. 
ظریف با اشاره به لزوم استفاده جمهوری اسلامی ایران از منابع ارزی خود در ژاپن، اعمال محدودیت‌های غیرقانونی توسط رژیم آمریکا در این مسیر را محکوم کرد و جلوگیری از خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت دانست. 
وزیر امور خارجه تاکید کرد: از دولت ژاپن توقع داریم در چارچوب تعهد عام کشور‌ها به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۲۳۱، مانع این اقدام غیرقانونی آمریکا شود. آقای موتگی از ارسال پیام تبریک دکتر ظریف تشکر و بر تقویت همکاری‌ها در مبارزه با کرونا و ارسال تجهیزات پزشکی با استفاده از منابع مالی ایران تاکید کرد و گفت موضع ژاپن در تلاش برای ثبات‌سازی در خاورمیانه تغییر نکرده است. موتگی افزود ژاپن همواره از برجام حمایت کرده و می‌کند. 

Page Generated in 0/0063 sec