printlogo


کد خبر: 225618تاریخ: 1399/7/24 00:00
مراسم تشییع پیکر پاک شهدای خان‌طومان امروز برگزار می‌شود
آخرین وداع

گروه سیاسی: پس از برگزاری مراسم وداع با ۵ قهرمان خان‌طومان که سه‌شنبه‌شب در بوستان ولایت مرکز مازندران با حضور موجی از مردم عشاق اهل‌بیت(ع) و شهدا انجام شد، پیکر فرمانده شهید محمد بلباسی روز گذشته در میان استقبال پرشور مردم شهرستان قائمشهر وارد این شهر شد تا برایش مراسم وداع برگزار کنند. طبق قرار قبلی، شب گذشته پیکر مطهر شهید پس از استقبال توسط مردم وارد حسینیه عاشقان ثارالله شد. قائمشهری‌ها شب گذشته با حضور در ورزشگاه شهید وطنی به استقبال تنها شهید مدافع حرم شهر خود محمد بلباسی رفتند تا بعد از ۴ سال با او دیدار و وداع کنند. 
به گزارش «وطن امروز»، مراسم وداع با پیکرهای پاک شهدای مدافع حرم مازندران، شهیدان «محمد بلباسی»، «علی عابدینی»، «حسن رجایی‌فر»، «محمود رادمهر» و «رضا حاجی‌زاده» سه‌شنبه‌شب پس از ورود به بوستان ولایت ساری با حضور خانواده معظم شهدا برگزار شد. گفتنی است فرمانده سپاه کربلای مازندران پیش از این از مراسم تشییع شهدای مدافع حرم در ۵ شهرستان خبر داده بود. بر این اساس سردار مسلمی اظهار کرد: پیکر ۵ شهید مدافع حرم به شهرستان‌های خود منتقل می‌شود تا طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، مراسم شب وداع و تشییع برگزار شود. فرمانده سپاه کربلا همچنین با تصریح بر اینکه در شهرستان‌های ساری، بابل، قائمشهر، آمل و فریدونکنار مراسم شب وداع و تشییع شهدا برگزار می‌شود، افزود: به خاطر توصیه‌های اکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مراسم تشییع شهدا امروز پنجشنبه در ۵ شهرستان به صورت مشایعت خودرویی انجام می‌شود و مردم عزیز و شهیدپرور مازندران می‌توانند برای همراهی شهدا با خودرو‌های خود در این مراسم شرکت کنند.
همچنین مراسم تشییع شهید مدافع حرم مهدی نظری صبح روز گذشته با حضور پرشور مردم در شهرستان اندیمشک برگزار شد. در این مراسم اقشار مختلف این شهر برای تجدید میثاق و گرامیداشت خون شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرکت کردند. شهید مهدی نظری پس از گذشت ۴ سال از مفقودالاثر بودن و بازگشت پیکرش به کشور، روز گذشته در قطعه شهدای مدافع حرم اندیمشک به خاک سپرده شد. 
همچنین مادر شهید مدافع حرم مجید سلمانیان با پیکر فرزندش در معراج شهدای کرج وداع کرد. پیکر این شهید صبح امروز از ساعت 9 با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مشایعت خودرویی از سپاه امام حسن مجتبی(ع) به سمت میدان شهدا و سپس مصلای نماز جمعه کرج تشییع خواهد شد. 
مراسم وداع خصوصی با پیکر مطهر شهید مدافع حرم «زکریا شیری» هم روز سه‌شنبه با حضور اعضای خانواده شهید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در معراج شهدای تهران برگزار شد. مادر شهید شیری پس از گذشت ۴ سال از شهادت فرزندش، با پیکر مطهر او دیدار کرد. مراسم وداع با پیکر پاک این شهید هم امروز در قزوین بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مردم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. ساعت 10:30 روز جمعه هم مراسم وداعی در مسجد امام خمینی(ره) شهر قزوین برگزار می‌شود. پیکر مطهر شهید زکریا شیری ساعت ۹ صبح روز شنبه همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) از خیابان میعاد اقبالیه به سمت گلزار شهدای این شهر تشییع خواهد شد. 
همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان روز گذشته در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: همزمان با ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) پیکر پاک و مطهر ۳ شهید سال‌های دفاع‌مقدس در استان خوزستان تشییع می‌شود. عبدالرضا فرجیان عنوان کرد: بر همین اساس فردا پیکر شهید گرانقدر فرامرز بهروان ساعت 9 صبح از حرم مطهر حضرت سبزقبا(ع) به سمت گلزار شهدای شهیدآباد دزفول تشییع و به خاک سپرده می‌شود.  وی افزود: پیکر مطهر شهید سرفراز روز‌علی ایزدیان نیز ساعت ۱۵ فردا (امروز پنجشنبه) در شهرستان مسجدسلیمان تشییع و در گلزار شهدای کلگه مسجدسلیمان به خاک سپرده می‌شود. وی ادامه داد: تشییع پیکر مطهر شهید حماسه‌ساز وطن روز‌علی کرملایی نیز جمعه ۲۵ مهرماه از سه‌راهی لنگر قدیم به طرف گلزار شهدای روستای مهدی‌آباد برگزار و به خاک سپرده می‌شود. 
فرجیان بیان کرد: شهیدان والامقام فرامرز بهروان، روز‌علی ایزدیان و روز‌علی کرملایی به ترتیب در عملیات‌های بدر، والفجر مقدماتی و خیبر طی سال‌های ۶۳، ۶۲ و ۶۱ به درجه رفیع شهادت نایل آمدند که پیکرشان بتازگی شناسایی و کشف شد. 

Page Generated in 0/0209 sec