printlogo


کد خبر: 225649تاریخ: 1399/7/27 00:00
پاکدل:
خوشحالیم شوق به هندبال بازگشت

رئیس فدراسیون هندبال گفت: با آغاز لیگ برتر هندبال و پخش از شبکه ورزش، شور و شوق به خانواده هندبال بازگشت و از این بابت خوشحالیم. 
علیرضا پاکدل درباره برگزاری لیگ برتر هندبال اظهار کرد: بعد از ۸ ماه تعطیلی رقابت و تمرینات هندبال و ورزش به دلیل شیوع کرونا که همه دنیا را دربرگرفته، توانستیم مجوز برگزاری لیگ برتر را بگیریم. در همین شرایط در کشورهای اروپایی مثل رومانی و فرانسه هم شاهد برگزاری مسابقات لیگ هستیم. ما هم توانستیم با ارائه پروتکل‌های قوی از وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز برگزاری بازی‌ها را بگیریم که باید از آنها تشکر کنم. رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: ورزشکاران ما بویژه ملی‌پوشان تنها راه معیشتی‌شان همین قراردادهای لیگ برتر است بنابراین آنها خیلی دنبال آغاز مسابقات بودند و با من تماس‌های مکرر می‌گرفتند. مربیان هم منتظر آغاز مسابقات لیگ برتر بودند و در نهایت توانستیم با اخذ مجوز مسابقات را آغاز کنیم. 
پاکدل در ادامه گفت: ما جزو معدود فدراسیون‌هایی هستیم که پروتکل‌هایی که ارائه کردیم بدون هیچ‌گونه ایرادی به تایید رسید. این مسابقات با حفظ پروتکل‌های شدید بهداشتی آغاز شد. اعضای تیم‌ها 2 بار در شهر‌های خود و یک بار در تهران تست کرونا دادند. تونل ضدعفونی داشتیم و موارد بهداشتی در هتل‌ها بشدت رعایت شد تا خدا را شکر بدون هیچ مشکلی مسابقات انجام شود. تا روز پایانی مسابقات هم هیچ فردی که علائم بیماری داشته باشد، یا به سبب بیماری بازی لغو شود نداشتیم. 
رئیس فدراسیون هندبال گفت: نقطه قوت این مسابقات هم خوشحالی و شور و شوق هندبالیست‌ها به خاطر پخش زنده مسابقات بود. هر روز یک دیدار از شبکه ورزش پخش شد و در روز پایانی هم از ۲ شبکه ورزش و امید مسابقات روی آنتن رفت که باید از عوامل شبکه ورزش و همچنین اسپانسرهای حاضر تشکر کنم. 
وی گفت: در این روزها شأن هندبال حفظ شد و این ورزش به روزهای خوب خود بازگشت و این مایه شادی ما و خانواده هندبال است. فکر می‌کنم همه آیتم‌های لازم برای برگزاری لیگ را داشتیم و هیأت تهران نیز میزبانی خوبی داشت و زحمات زیادی کشیدند. باشگاه‌ها هم بدون کمترین حاشیه به میدان آمدند و لیگ در مرحله اول به نقطه پایانی رسید. 
او در پاسخ به این سوال که آیا با این پوشش خوب رسانه‌ای، نبود تیمی از تهران در لیگ برتر بیشتر از پیش حس نشد، گفت: تهران اگر تیم داشته باشد قطعا به نفع هندبال کشور است اما هیأت تهران و ما در فدراسیون بسیار پیگیری کردیم و لحظه آخر هم قرار بود یک تیم داشته باشیم اما اسپانسر یکی از باشگاه‌های پایتخت در لحظه آخر شرایطش مهیا نشد. امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم در پایتخت هم تیمی داشته باشیم. 
پاکدل درباره صحبت‌هایی مبنی بر تغییر تاریخ مسابقات قهرمانی جوانان آسیا هم گفت: نه تغییری نکرده و هنوز همان اول فروردین خواهد بود. ما درخواست دادیم اما هنوز کنفدراسیون هندبال آسیا تاریخ جدیدی به ما اعلام نکرده است و فعلا همان اول فروردین 1400 خواهد بود. وی درباره تیم ستارگان دشتستان که در مرحله اول دور رفت لیگ برتر هندبال غایب بود، گفت: هفته آینده کمیته انضباطی برای آن تصمیم خواهد گرفت. تعدادی مبتلا شده بودند و مشکل داشتند. باید بررسی شود و در نهایت طبق ضوابط تصمیم نهایی گرفته خواهد شد. 
وی درباره تاریخ دور بعدی مسابقات لیگ برتر هندبال گفت: مرحله بعدی احتمالا ۵ آبان‌ماه خواهد بود. 

Page Generated in 0/0229 sec