printlogo


کد خبر: 225658تاریخ: 1399/7/27 00:00
توسط بنیاد برکت انجام می‌شود
ایجاد ۲۰۰ هزار شغل خرد و متوسط تا پایان سال

بنیاد برکت علاوه بر ساخت‌و‌ساز مسکن، مدرسه، مسجد و زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی، اقدامات وسیعی را در راستای ایجاد اشتغال در مناطق کم‌برخوردار و دورافتاده انجام داده است. 
به گزارش «وطن امروز»، جهادگران بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در جای‌جای ایران‌زمین بویژه مناطق کم‌برخوردار همچنان مشغول کارند تا بتوانند در این مسیر علاوه بر تامین نیازهای اولیه اقشار ضعیف این مناطق، زمینه ایجاد اشتغال را برای آنها فراهم کنند. مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این باره گفت: تا پایان سال ۲۰۰ هزار شغل از طریق بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد خواهد شد. امیرحسین مدنی در مصاحبه با صداوسیما به اشتغال‌زایی در مشاغل کوچک و متوسط اشاره کرد و افزود: در این حوزه که اشتغال کارگاهی، بنگاهی و واحد‌های تولیدی نامیده می‌شود، در ۳۶۰ مجموعه سرمایه‌گذاری شده است. وی مشارکت در سهام، مشارکت مدنی و ارائه تسهیلات را ۳ روش سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های تولیدی خرد و متوسط بیان کرد و گفت: اساس فعالیت ما مشارکت در سهام است، به این حالت که مجموعه‌ای که به صورت نیمه‌فعال است و نمی‌تواند ظرفیت تولید خود را محقق کند یا دچار رکود شده است، بنیاد برکت ورود و ۴۹ درصد از منابع را تامین می‌کند و با راه‌اندازی مجدد، این واحد در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد تا به چرخه تولید بازگشته و احیا شود و بعد از ۳ تا ۵ سال و با جان گرفتن واحد تولیدی، بنیاد برکت از آن خارج می‌شود. مدیرعامل بنیاد برکت همچنین گفت: تاکنون در ۳۶۰ بنگاه و واحد تولیدی سرمایه‌گذاری شده که از ۲۵۰ واحد خارج شده‌ایم و در ۱۱۰ واحد و بنگاه تولیدی فعالیت‌مان ادامه دارد. مدنی افزود: امسال به علت نامگذاری سال ۹۹ با عنوان «جهش تولید»، ۱۱۰ واحد تولیدی را با سرمایه‌گذاری احیا خواهیم کرد.
 وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد احیای واحد‌های تولیدی محقق شده است، گفت: تاکنون ۵۰ بنگاه و واحد‌ تولیدی احیا شده‌ است. مدنی افزود: در برخی زمینه‌ها از جمله پوشاک، آبزیان و لوازم‌التحریر ایرانی- اسلامی به طور خاص ورود می‌کنیم. مدیر عامل بنیاد برکت گفت: در حوزه لوازم‌التحریر ایرانی- اسلامی ۱۱۰ واحد را که ۷۰ واحد آن خرد و ۴۰ واحد کارگاهی بود، احیا و راه‌اندازی کردیم. وی همچنین گفت: بنیاد برکت ۳۰ ماه در کنار فرد متقاضی چه در شغل‌های خرد و چه در مجموعه‌های بنگاهی و کارگاهی قرار می‌گیرد تا این میزان شغل (۲۰۰ هزار شغل) محقق شود.

Page Generated in 0/0063 sec