printlogo


کد خبر: 225659تاریخ: 1399/7/27 00:00
اخبار

نصب دوربین‌های کنترل معاینه فنی در تهران
معاون نظارت و پایش اداره محیط‌ زیست استان تهران با اشاره به آغاز سرما و تشدید آلودگی هوا گفت: نصب دوربین‌های کنترل معاینه فنی در ۳۶ نقطه از جاده‌های ورودی به شهر تهران طی یک ماه و برخورد جدی با خودروها، موتوسیکلت‌ها و خودروهای سنگین دودزا در دستور کار قرار دارد. محمد رستگاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یک سری تصمیمات و سیاست‌های کاهش و مدیریت آلودگی هوا در سطح ملی هستند که کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا آنها را پیگیری می‌کند. وی ادامه داد: یک سری از راه‌های منتهی به شهر تهران فاقد دوربین‌های نظارتی هستند و احتمال دارد خودروهایی که باعث انتشار آلودگی می‌شوند از این راه وارد پایتخت شوند. از این رو ۳۶ نقطه که نیازمند نصب دوربین هستند، اعلام شدند و هماهنگی‌ها انجام شده تا شهرداری‌ تهران به‌سرعت با هماهنگی پلیس و اداره‌کل راهداری در مدت یک ماه این نقاط را جانمایی و به نصب دوربین اقدام کنند. وی برخورد بیش از پیش با خودروها، موتوسیکلت‌ها و خودروهای سنگین دودزا را یکی دیگر از برنامه‌های مهم برای کاهش آلودگی هوای تهران برشمرد. رستگاری همچنین با اشاره به اینکه پسماندسوزی در اطراف شهر تهران نیز یکی دیگر از عوامل مهم انتشار آلودگی در فصول سرد سال است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که به‌جد پیگیر آن هستیم، جلوگیری از پسماندسوزی در حاشیه شهر تهران است. 
***
فعالیت 4000 مرکز نیکوکاری در کشور
در آیینی که با حضور رئیس کمیته امداد، معاون سیاسی- امنیتی استانداری ایلام و تعدادی دیگر از مسؤولان در پتروشیمی ایلام برگزار شد، نخستین مرکز نیکوکاری صنعت پتروشیمی کشور و همزمان ۱۵ مرکز نیکوکاری استان ایلام فعالیت خود را آغاز کردند. سیدمرتضی بختیاری در این آیین با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۴۰۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح کشور در حال فعالیت است، افزود: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در راستای مردمی شدن فعالیت‌های امداد و توسعه مسؤولیت‌های اجتماعی است و هم‌اکنون بخش عمده‌ای از بار اداره کردن نیازمندان و ایتام از طریق این مراکز نیکوکاری انجام می‌شود. بختیاری افزود: عمده مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد راه‌اندازی شده‌اند و عمده خدمت‌رسانی آنها هم به همان محلات بوده است. 
***
معاون تحقیقات وزیر بهداشت:
رمدسیویر در درمان بیماران کرونا تأثیری ندارد
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از بی‌اثر بودن 4 دارو بر درمان کرونا خبر داد. به گزارش فارس، رضا ملک‌زاده در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: نتایج مطالعه سازمان جهانی بهداشت روی نخستین بازوهای درمانی تحت کارآزمایی بزرگ بالینی روی بیماران بستری مبتلا به «کووید-۱۹» منتشر و اعلام شد که رمدسیویر بدون تأثیر است. ملک‌زاده نوشت: با گذشت حدود 8 ماه از انجام بزرگ‌ترین مطالعه کارآزمایی بالینی سازمان بهداشت جهانی برای درمان بیماری «کووید-۱۹»، نتایج نهایی بررسی‌ها روی نخستین گروه از بازوهای درمانی تحت کارآزمایی بالینی اعلام شد که بر اساس آن 4 داروی ضدویروس «رمدسیویر»، «لوپیناویر»، «اینترفرون- بتا» و «هیدروکسی کلروکین» تاثیری بر درمان، کاهش طول مدت بستری، نیاز به تهویه مکانیکی و مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری مبتلایان به «کووید-۱۹» بستری در بیمارستان نشان ندادند. 
***
جمعیت کشور از سال ۱۴۰۹ وارد سالمندی می‌شود
مطابق داده‌های سازمان ملل متحد، سهم جمعیت سالمند بالای ۶۵ سال ایران از کل جمعیت کشور در سال ۱۴۰۹، به بالای ۱۰ درصد می‌رسد؛ این بدان معناست که جمعیت کشور از سال ۱۴۰۹ وارد سالمندی خواهد شد. به گزارش تسنیم، از اوایل دهه 70 تاکنون، جمعیت افراد کمتر از 15 سال کاهش و جمعیت میانسال و سالمند کشور افزایش یافته است؛ این تغییرات به گونه‌ای بوده که جمعیت کشور در حال حرکت به سمت سالخوردگی است. به دلیل کاهش فرزندآوری و افزایش سن امید به زندگی در میان جوامع، تغییر یافتن ساختار سنی کشورها به سمت سالمندی تا حدودی طبیعی است اما مطالعات و گزارش‌ها نشان می‌دهد روند سالمندی در ایران غیرطبیعی است! بنا بر جدیدترین داده‌های انتشاریافته توسط سازمان ملل متحد، در سال 2020 اندازه‌ جمعیت ایران 84 میلیون نفر برآورد شده است و جمعیت افراد سالمند 65 سال و بالاتر از آن (+65 سال)، بیش از 5 میلیون و 500 هزار نفر است، بنابراین در سال 2020، سهم سالمندان بالای 65 سال از کل جمعیت 6/6 درصد است.
***
دسترسی به غذای سالم سخت شده است
مدیر گروه تحقیقات سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی غذا و تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه گفت: تغذیه اقشار آسیب‌پذیر در شرایط همه‌گیری «کووید-۱۹» بشدت تهدید می‌شود. به گزارش مهر، «فاطمه محمدی‌نصرآبادی» افزود: امروز تنها ۹ گونه گیاهی ۶۶ درصد از کل محصولات تولیدشده را تشکیل می‌دهند، در حالی که حداقل ۳۰ هزار گیاه خوراکی وجود دارد. ما برای تغذیه مردم و حفظ کره زمین باید انواع متنوعی از مواد غذایی را پرورش دهیم. وی در ادامه بیان داشت: حدود ۱۴ درصد از مواد غذایی تولیدشده برای مصرف انسان هر ساله بین مراحل رشد یا پرورش آن تا زمان رسیدن به بازار عمده‌فروشی از بین می‌رود. نصرآبادی گفت: با توجه به نقش پراهمیت مصرف میوه‌ها، سبزی‌ها، لبنیات و آبزیان در سلامت و پیشگیری از روند رو به رشد بیماری‌های غیرواگیر در کشور، تمهیداتی مانند یارانه برای افزایش مصرف این گروه‌های غذایی ضروری به نظر می‌رسد، چرا که دسترسی به غذای سالم اکنون سخت شده است. 

Page Generated in 0/0058 sec