printlogo


کد خبر: 225671تاریخ: 1399/7/27 00:00
اخبار

مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در حضور رهبر انقلاب برگزار شد
مراسم عزاداری روز شهادت امام رضا(ع) محضر رهبر حکیم انقلاب برگزار شد. مراسم عزاداری روز شهادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام روز گذشته در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برگزار شد. در این مراسم که به علت رعایت ضوابط بهداشتی بدون حضور جمعیت برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی در سخنانی، برادری و ارتباط بین مؤمنان را لازمه درک مراتب توحیدی دانست و گفت: در نگاه دینی و بر اساس روایات متعدد، ایثار و گذشت، خوشرویی، انفاق و گره‌گشایی از جمله مصادیق اخوت مؤمنانه است که این ارتباط لازمه ارتباط با معصوم و تقرب به پروردگار است. همچنین در این مراسم حاج محمود کریمی، مداح اهل‌بیت به ذکر مصیبت و مرثیه‌سرایی پرداخت. 
***
اگر آمریکا امن‌تر شده چرا پیام می‌دهید که به شما فرصت دهیم؟
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ترامپ می‌گوید «آمریکا امروز امن‌تر شده است»، اگر آمریکا امن‌تر شده، چرا در پایگاه‌های‌تان عین بید می‌لرزید و در پیام‌های‌تان خواهش می‌کنید لختی فرصت دهید. سردار سید‌محمد حجازی در پنجمین اجلاسیه مجاهدان در غربت که در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه استکبار جهانی امروز رو به افول است، گفت: شب گذشته جو بایدن، کاندیدای انتخابات آمریکا اعتراف کرد این کشور رو به افول است. او گفت رفتار ترامپ باعث شده آمریکا رو به افول رود. شاید جواب ترامپ این بود که اگر بایدن به جای او بود، آمریکا بیشتر رو به افول بود، پس در اصل افول آمریکا حرفی نیست. جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: ترامپ جنایتکار و آدمکش ادعا و اظهار می‌کند با اقدامات وحشیانه من آمریکا امروز امن‌تر است و بعد از شهادت شهید سلیمانی آمریکا امن‌تر شده، اگر آمریکا امن‌تر شده، چرا در پایگاه‌های‌تان عین بید می‌لرزید و در پیام‌های‌تان خواهش می‌کنید لختی فرصت دهید. سردارحجازی گفت: اگر امن‌تر شده، کجا فرار می‌کنید و برای چه پا به فرار گذاشتید؟
***
نمایندگان مجلس امکان دیدار با رئیس‌جمهور را ندارند
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: متاسفانه دولتمردان به مشکلات مردم توجه نمی‌کنند و نظارت میدانی نمایندگان را نمایشی می‌دانند اما اینگونه نیست. حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید با نظارت‌های میدانی خود مشکلات مردم را حل‌و‌فصل کنند، گفت: همان‌طور که مردم در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت می‌کنند، پس از راه یافتن نمایندگان به مجلس هم باید این ارتباط بین مردم و نمایندگان‌شان در مجلس برقرار باشد. وی بیان کرد: باید همواره شرایط برای انتقال مشکلات مردم به مسؤولان‌ تراز اول بویژه مسؤولان اجرایی کشور وجود داشته باشد تا تصمیمات لازم برای حل مشکلات آنان اتخاذ شود. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: نه تنها مردم، بلکه نمایندگان مجلس هم امکان آن را ندارند که مسائل و مشکلات مردم را به رئیس‌جمهور منتقل کنند و در طول 7 سال گذشته هیچ‌گاه نمایندگان نتوانستند با رئیس‌جمهور دیدار داشته باشند تا درباره مسائل مردم با وی به گفت‌وگو بنشینند. پژمانفر تصریح کرد: در شرایطی که دولت به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کند، نقش نمایندگان مجلس پررنگ‌تر می‌شود و آنان باید بار دولت را هم به دوش بکشند. وی گفت: مردم نسبت به عملکرد دولت اعتراض شدیدی دارند و در شرایطی که دولت دست روی دست گذاشته و نمایندگان مجلس از نزدیک با مردم در ارتباط هستند، دولتمردان مجلس را مورد نقد قرار می‌دهند و می‌گویند این کارها نمایشی است، در حالی که به هیچ‌وجه نمایندگان چنین هدفی ندارند. 
***
سفیر ایران در مسکو:
برنامه اجرایی برای همکاری نظامی با روسیه تهیه شد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با بیان اینکه برنامه‌ای درباره همکاری‌های نظامی ایران و روسیه تهیه کرده‌ایم که با گذشت زمان اجرا خواهد شد، گفت: بعد از ۲۷ مهرماه اگر نیازی به خرید برخی تسلیحات داشته باشیم، هیچ محدودیتی برای ما وجود نخواهد داشت. کاظم جلالی در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفاکس روسیه درباره اینکه آیا در حال حاضر چیز مشخصی در حوزه همکاری‌های فنی و نظامی بین مسکو و تهران وجود دارد؟ اظهار داشت: ما روابط خیلی خوبی با مسکو داریم و روسیه کمک زیادی به ما کرد و با قطعنامه آمریکایی‌ها مقابله کرد و به آن رای منفی داد و ما رایزنی‌های بسیار نزدیکی را در این مساله انجام می‌دهیم. درباره همکاری‌های نظامی باید بگویم البته ما برنامه‌ای در این رابطه تهیه کرده‌ایم و ان‌شاءالله این برنامه‌ها با گذشت زمان اجرا خواهد شد. وی در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه وضعیت مالی در ایران در شرایط تحریم‌های بی‌سابقه به تهران اجازه خرید تسلیحات را می‌دهد و آیا الان در مجموع با احتساب اینکه واضح است ایران تولیدات خود را در این حوزه دارد، چنین ضرورتی وجود دارد؟ عنوان کرد: در بسیاری از حوزه‌های تامین تجهیزات نظامی توانسته‌ایم به سطح بالایی دست یابیم. علاوه بر آن پتانسیل صادرات تجهیزات نظامی خودمان را نیز داریم. با احتساب رفع محدودیت‌ها ما خواهیم توانست تسلیحات خود را صادر کنیم، می‌توانیم آنها را بفروشیم و سود خود را از آن کسب کنیم. اگر نیازی به خرید برخی تسلیحات داشته باشیم، هیچ محدودیتی برای ما وجود نخواهد داشت و ما آماده خواهیم بود در این حوزه کار کنیم. 

Page Generated in 0/0082 sec