printlogo


کد خبر: 225705تاریخ: 1399/7/28 00:00
اخبار

توسط بنیاد برکت انجام شد
بهره‌برداری از ۱۳۶۱طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار در کرمانشاه
بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی، تحویل ۱۰ مدرسه سیار و اهدای ۱۰ هزار بسته نوشت‌افزار، از جمله دستاوردهای سفر مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به استان کرمانشاه بود. امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم این استان، ۱۰ مدرسه سیار و ۱۰ هزار بسته نوشت‌افزار را به دانش‌آموزان کرمانشاهی اهدا کرد. مدیرعامل بنیاد برکت درباره اقدامات اشتغال‌زایی این بنیاد در استان کرمانشاه گفت: با افتتاح ۱۳۶۱ طرح جدید، تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در مناطق محروم و روستایی استان کرمانشاه به ۴ هزار و ۲۵۳ طرح رسید که باعث ایجاد ۱۲ هزار و ۷۵۹ فرصت شغلی برای ساکنان این مناطق شده است. وی حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی را ۲ هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۱۴ شهرستان ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه، جوانرود، دالاهو، کرمانشاه، گیلانغرب، هرسین، سنقر، صحنه، قصر شیرین، اسلام‌آباد غرب، کنگاور و سرپل ذهاب و ۵۲۷ روستای استان کرمانشاه تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۲۵ مجری و تسهیلگر این بنیاد فرآیند اشتغال‌زایی در مناطق محروم استان کرمانشاه را مدیریت و پیگیری می‌کنند. مدنی همچنین با اشاره به اهدای ۱۰ مدرسه سیار برکت به دانش‌آموزان کرمانشاهی اظهار داشت: این مدارس سیار برای استفاده دانش‌آموزان عشایر استان کرمانشاه تحویل آموزش‌و‌پرورش عشایری شد. وی افزود: برای ساخت ۱۰ مدرسه سیار برکت ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است. این مدارس سیار قابلیت حمل‌و‌نقل دارند و همراه با عشایر جابه‌جا می‌شوند. مدیرعامل بنیاد برکت درباره امکانات مدارس سیار نیز توضیح داد: هر کدام از این مدارس شامل کلاس درس، حمام و دستشویی و اتاق استراحت برای معلم است. وی در ادامه با اشاره به اهدا و توزیع نوشت‌افزار میان دانش‌آموزان مناطق محروم کرمانشاه نیز گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام امسال یک میلیون بسته لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار ایرانی را در قالب پویش ملی «مشق احسان» میان دانش‌آموزان مناطق روستایی و محروم سراسر کشور توزیع می‌کند که امروز ۱۰ هزار بسته به دانش‌آموزان کرمانشاهی اهدا شد. مدیرعامل بنیاد برکت در سفر خود به استان کرمانشاه همچنین با آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه و نماینده ولی‌فقیه در این استان و هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه دیدار کرد و به تشریح عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی، عمرانی و زیربنایی پرداخت. آیت‌الله علما در این دیدار ضمن تقدیر از عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام در استان کرمانشاه، این ستاد را مایه خیر و برکت در کشور دانست. هوشنگ بازوند نیز بر همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه با بنیاد برکت تأکید کرد.
***
امکان تهیه تبلت و موبایل برای همه دانش‌آموزان وجود ندارد
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه تاکید ما بر آموزش حضوری با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی است، درباره وضعیت محرومیت از تحصیل در مناطق روستایی و عشایر گفت: هنوز آمار دقیق احصا نشده و در حال جمع‌آوری شاخص‌های مختلف هستیم. محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکید ما بر آموزش حضوری است، زیرا بر فرض محال اگر بتوانیم تبلت و گوشی هوشمند برای همه دانش‌آموزان تهیه کنیم باز هم برای پایه اول و دوم ابتدایی، جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و معلم باید حضور داشته باشد تا دانش‌آموز حروف الفبا را بخوبی فراگیرد، از طرف دیگر دانش‌آموزان پایه‌های اول تا سوم کار با تبلت را بلد نیستند. سیفی ادامه داد: به اندازه کافی تبلت در اختیار نداریم. به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان خود نیاز داریم ولی واقعیت این است که این اتفاق نمی‌افتد، زیرا تولید داخلی میسر نیست و با توجه به تغییرات نرخ ارز، از خارج هم نمی‌توانیم این تعداد را وارد کنیم. وی افزود: هدف ما در گام نخست این است که ۱۰۰هزار تبلت را با اولویت دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد تهیه کنیم. یک شرکت داخلی قول‌هایی داده و تولید را شروع کرده است اما اینکه تبلت برای همه دانش‌آموزان فاقد این ابزار فراهم شود، تاکنون میسر نشده است.
***
افزایش جعل و کلاهبرداری در پایتخت
افزایش جرائم مرتبط با جعل و کلاهبرداری، کاهش سهم پایتخت از کل سرقت‌های کشور و در عین حال افزایش سرقت در تهران بزرگ و نیز کاهش ۲۲ درصدی جرائم جنایی، از جمله محورهای مصاحبه با رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ است که به مناسبت هفته ناجا انجام شده است. سردار علیرضا لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، به بیان آماری از وضعیت سرقت در پایتخت پرداخت و گفت: در زمینه سرقت، وضعیت ما در مقایسه با کل کشور در حال بهبود است به‌‌ طوری که تا حدود ۲ سال و نیم پیش ۲۹ درصد از کل سرقت‌های کشور در تهران بزرگ رخ می‌داد اما این آمار امسال به ۲۱ درصد از کل سرقت‌ها کاهش یافته است. وی گفت: در نیمه نخست امسال مجموع جرائم جنایی در پایتخت ۲۲ درصد کاهش داشته است. به گفته وی، متاسفانه وضعیت اقتصادی در افزایش جرائم مرتبط با جعل و کلاهبرداری موثر بوده است، چرا که وقتی قیمت کالایی بالا می‌رود باندهای جعل دست به کار می‌شوند تا از آن سودجویی کنند. لطفی ادامه داد: به عنوان مثال مدتی قبل باند جعل طلاهای عیار پایین را منهدم کردیم. همچنین در حوزه ارز نیز اگر چه موارد معدودی داشتیم اما چندین مورد بود که از شهرهای مرزی اقدام به وارد کردن ارز جعلی کرده بودند. جعل سکه نیز در موارد معدودی بوده که در تمام این موارد با هماهنگی و همراهی بانک مرکزی عملیات‌هایی انجام شده است اما با توجه به شرایط اقتصادی بیشتر جعل مدارکی نظیر سند ملک، مغازه و... افزایش پیدا کرده است.

Page Generated in 0/0072 sec