printlogo


کد خبر: 225740تاریخ: 1399/7/29 00:00
دور دنیا

رایزنی‌های الکاظمی در اروپا
مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق که یکشنبه‌شب در آغاز سفر دوره‌ای خود به چند کشور اروپایی وارد پاریس شد، دیروز با همتای فرانسوی خود دیدار کرد. وی دیروز با ژان کاستکس، نخست‌وزیر فرانسه دیدار کرد. مصطفی الکاظمی در ادامه سفر دوره‌ای خود به اروپا قرار است به انگلیس و آلمان نیز سفر کند و با مقامات این کشورها علاوه بر بررسی جدیدترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، درباره توسعه روابط دوجانبه و شیوه‌های تقویت همکاری مشترک میان بغداد و این دولت‌ها بویژه در بخش‌های اقتصاد، امنیت و بهداشت رایزنی کند. 
***
نابودی ۹۵ درصدی هسته‌های داعش در کرکوک
علی الحسینی، مسؤول ارتباطات سازمان حشد‌الشعبی در محور شمال عراق، اعلام کرد ۹۵درصد بقایای داعش در کرکوک از بین رفته‌اند. وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: در پی عملیات موفق سازمان حشدالشعبی و سایر تشکیلات امنیتی عراق در کرکوک، ۹۵ درصد بقایای داعش و هسته‌های خفته این گروه تروریستی از بین رفته‌اند و تا مرزهای استان صلاح‌الدین، امنیت کامل برقرار شده و طی چند ماه اخیر هیچ نقض امنیتی صورت نگرفته است. 
***
بهانه‌جویی فرانسه برای حمله به منازل مسلمانان
خبرگزاری فرانسه به نقل از جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه از حمله نیروهای پلیس به ده‌ها خانه که ادعا شده متعلق به شبه‌نظامیان اسلام‌گرا در این کشور است، خبر داد. خبرنگار روزنامه انگلیسی ایندیپندنت هم در توئیتی نوشت: وزیر کشور فرانسه اعلام کرد پلیس این کشور هم‌اکنون در حال حمله به منازل ده‌ها شبه‌نظامی اسلام‌گرا و دفاتر ۵۱ انجمن متهم به ترویج نفرت و خشونت و همچنین جدایی‌طلبی است. دارمانین گفت ۸۰ مورد تحقیقات درباره نفرت‌پراکنی در فضای مجازی در جریان است و او در حال بررسی انحلال برخی گروه‌ها در جامعه مسلمانان فرانسه با این بهانه است. وزیر کشور فرانسه پیش‌تر با ادعای تلاش برای مبارزه با آنچه افراط‌گرایی مذهبی خواند، از بستن دست‌کم ۷۳ مسجد و مدرسه خصوصی اسلامی در سراسر فرانسه از ماه ژانویه به این سو خبر داد. بنا بر گزارش‌ها، دولت فرانسه قصد دارد شماری از اتباع خارجی را که ادعا می‌کند مظنون به «فعالیت‌های افراطی» هستند از خاک این کشور اخراج کند. 

Page Generated in 0/0052 sec