printlogo


کد خبر: 225743تاریخ: 1399/7/29 00:00
آخرین اخبار نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال
خبرهای خوب در راه است؟

زهره فلاح‌زاده: پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال در آستانه باز شدن است، البته باز شدنی که طبق گفته مدیران این تیم در دقیقه ۹۰ قرار است رخ دهد. خلیل‌زاده که آخر هفته گذشته برای انتقال پول به حساب وینفرد شفر، سرمربی اسبق خود به ترکیه سفر کرده بود، روز دوشنبه در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد از‌ طلب ۶۰۰ هزار دلاری شفر، ۲۰۰ هزار دلار به حساب کرواسی او حواله کرده و مابقی‌ طلب هم طی روزهای آینده پرداخت می‌شود تا پنجره نقل و انتقالاتی این تیم در آستانه برگزاری لیگ بیستم باز شود. طبق آخرین اظهارنظر سازمان لیگ، باشگاه‌های ایرانی باید تا اول آبان‌ماه (پنجشنبه هفته جاری) نام حداقل ۱۴ بازیکن خود را در لیست هیأت فوتبال استان ثبت کنند و این یعنی استقلال تنها ۷۲ ساعت زمان دارد تا هم پنجره نقل و انتقالاتش را باز و هم بازیکنانش را به صورت رسمی از آن خود کند، البته ممکن است به باشگاه‌ها مهلت بیشتری هم بدهند تا تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس که پنجره نقل و انتقالات‌شان بسته بود، فرصت اضافه کردن بازیکنی را داشته باشند.بارها در این باره نوشتیم که چرا باشگاه‌های ایرانی لحظات آخر متوجه اشتباهات‌شان می‌شوند و چرا باشگاه بزرگی مثل استقلال به جای حل مشکل پنجره
نقل و انتقالات، قدم در راه ایتالیا گذاشت؟ شاید اگر آن زمان پارت به پارت ‌طلب شفر ریخته شده بود، دیگر نیازی نبود استقلال جریمه دیرکرد را هم پرداخت کند. شاید اگر آن زمان‌ طلب شفر به جای مذاکره غیرمؤثر با استراماچونی، سرمربی فصل گذشته استقلال، پرداخت می‌شد، محمود فکری زودتر از اینها سرمربی آبی‌ها شده بود و تمرینات تیمش را سریع‌تر شروع می‌کرد. از این دست اتفاقات و اشتباهات نابخشودنی، باشگاه استقلال تا دل‌تان بخواهد، مرتکب شده و متأسفانه درس عبرتی هم نگرفته است. البته امیدواریم این بار مدیران استقلال با چشمانی باز به ماجرا و پیرامون خود نگاه کنند تا بلکه فصل جدید هوادار دیگر مشکل عدم مدیریت و گیر افتادن تیمش در باتلاق را به چشم نبیند. 
 
* دیاباته منتظر مجوز خروج از فرانسه
غیر از پرداخت‌ طلب شفر و باز شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال، آبی‌ها پس از پرداخت طلب ۳۱۵ هزار دلاری شیخ دیاباته، مهاجم اهل مالی، منتظر بازگشت او هستند. بنا بر اعلام باشگاه استقلال، دلیل تأخیر ورود دیاباته به ایران، انتظار این بازیکن برای اخذ مجوز خروج از فرانسه است و مشکلی بابت حضور آقای گل فصل گذشته لیگ وجود ندارد. اگر استقلال بتواند ستاره خارجی‌اش را حفظ کند، در چند سال اخیر او نخستین خارجی‌ای خواهد بود که در تیم حفظ شده است. 
 
* تکلیف میلیچ چه می‌شود؟
صحبت از بازیکنان خارجی استقلال کردیم. تکلیف هروویه میلیچ، دیگر بازیکن این تیم چه می‌شود؟
خبرنگار «وطن امروز» با مدیر برنامه میلیچ گفت‌وگویی کرده که این مدیر برنامه درباره آینده هافبک کروات گفت: باشگاه استقلال با میلیچ تماس گرفته و خواهان ماندن او شده است. او افزود: باشگاه استقلال در این تماس اعلام کرده آنها به میلیچ احتیاج دارند اما هنوز مشخص نیست این بازیکن می‌ماند یا می‌رود. البته میلیچ به دلیل پرداخت نشدن طلبش، قراردادش را فسخ کرده و باید دید چه اتفاقی در آینده می‌افتد. باشگاه استقلال هم نگران این موضوع است که نکند پول میلیچ را پرداخت کند و او به دلیل فسخ قرارداد به ایران بازنگردد. از طرفی باشگاه استقلال در این مدت با محمد نادری، مدافع چپ فصل گذشته پرسپولیس هم صحبت‌هایی داشته و از آنجا که باشگاه بار دیگر از میلیچ درخواست کرده که در تیم بماند، می‌توان به این نکته پی برد که استقلال با نادری به توافق قطعی نرسیده است. 
 
* از علی کریمی چه خبر؟
هواداران استقلال خواستار حفظ علی کریمی، هافبک مؤثر خود هستند اما در روزهایی که بازیکنان استقلال قرارداد خود را تمدید می‌کردند، کریمی به فکر لژیونر شدن بود و برای ماندن در استقلال شرط مالی گذاشت که مورد موافقت باشگاهش قرار نگرفت. گفته می‌شود مهدی عبدیان، عضو هیأت‌مدیره استقلال که مسؤول نقل و انتقالات باشگاه است، با این بازیکن مذاکراتی داشته و به نتایج خوبی هم رسیده است. البته کریمی در حال حاضر در ترکیه است و باید دید به محض بازگشت به ایران، چراغ سبز نشان می‌دهد یا خیر. 
 
* دلیل طولانی شدن پرونده مظاهری چیست؟
پرونده رشید مظاهری هنوز منجر به صدور رأی از طرف کمیته انضباطی نشده و گفته می‌شود دلیل طولانی شدن این پرونده، جعل شدن قرارداد است که توسط کارشناس خط مورد بررسی قرار گرفته است. استقلال تنها در صورتی می‌تواند از مظاهری در ترکیب تیمش استفاده کند که با باشگاه تراکتور درباره این انتقال به توافق برسد. 

Page Generated in 0/0062 sec