printlogo


کد خبر: 225745تاریخ: 1399/7/29 00:00
اخبار

کمک کرونا به سرمربیان بی‌مدرک!
در سال‌های اخیر یکی از چالش‌های فوتبال ایران اخذ مجوز برای سرمربیانی است که مدرک پرولایسنس مربیگری ندارند. این مسأله یکی از موضوعات مهم فوتبال ایران بوده که برخی سرمربیان داخلی به دلیل نداشتن مدرک پرولایسنس مربیگری نمی‌توانند کارت سرمربیگری بگیرند و به همین خاطر در خیلی از مواقع کارت سرمربیگری به نام سرپرست تیم‌ها و دیگر عوامل صادر شده است؛ موضوعی که امسال هم به نظر وجود دارد. سهیل مهدی، رئیس سازمان لیگ در این رابطه گفت: «این الزاماتی که از طرف کمیته آموزش فدراسیون فوتبال هر ساله اعلام می‌شود بر اساس الزاماتی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به کل کشورهای قاره اعلام کرده است». او افزود: «اصلا بحث داخلی نیست و تمام مربیان باید مدرک پرولایسنس داشته باشند. اخیرا ‌ای‌اف‌سی ملزوماتی را هم درباره نور ورزشگاه‌ها اعلام کرده که آن هم باید اعمال شود. این موضوعی است که از طرف کمیته آموزش به تمام ارکان ذی‌ربط اعلام می‌شود». مهدی درباره اینکه امسال قرار است برای صدور کارت چه راهکاری برای مربیانی که پرولایسنس ندارند به کار گیرند، گفت: «با کمک همکاران‌مان در حوزه نقل و انتقالات شاید به دلیل همه‌گیری کرونا، درخواستی بدهیم به واسطه اینکه دوره‌های پرولایسنس نهایی نشده و مدرس‌ها نمی‌توانند سفر کنند، شاید بتوانیم امسال مجوزها را بگیریم که سرمربیان بتوانند با مدرک «آ» آسیا روی نیمکت بنشینند، در غیر این صورت نمی‌توانند».
***
قاسم‌پور: به جای سرپرست برای مدیر عامل شرط مدرک بگذارند
کارشناس فوتبال گفت: بهتر است به جای سرپرست تیم برای مدیران عامل باشگاه‌ها شرط مدرک مدیریت بگذارند. 
ابراهیم قاسم‌پور درباره شرط مدرک مدیریت برای سرپرستان تیم‌ها در لیگ برتر بیستم اظهار داشت: به نظرم بهتر است به جای اینکه برای سرپرست تیم‌ها شرط مدرک مدیریت قرار بدهند، برای مدیران عامل باشگاه‌ها چنین شرطی بگذارند. چون سرپرست تیم باید کارهای اجرایی مثل رزرو هتل و بلیت هواپیما را انجام بدهد و قرار نیست سیاست‌گذاری کلان برای تیم و باشگاه انجام بدهد. سرپرست اختیار زیادی از خود ندارد که نیازی به مدرک مدیریت باشد. وی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: مدیرعامل باشگاه نیاز به مدرک و تحصیلات مدیریتی دارد زیرا در امر سیاست‌گذاری باشگاه دخیل است و بسیاری از قراردادها را نیز باید منعقد کند. اگر مدیرعامل با بحث‌های علمی و عملی مدیریتی آشنایی داشته باشد مشکلات باشگاه‌ها کمتر خواهد شد. شما ببینید چه قراردادهایی با بازیکنان خارجی در برخی باشگاه‌ها امضا می‌شود. حتی گاهی یک دلال لابی‌ می‌کند و با واسطه‌گری بازیکنان خودش را به مدیرعامل یک باشگاه تحمیل می‌کند. مدیرعامل باشگاه باید کار مدیریت انجام داده باشد و مدرک مدیریت داشته باشد. 
«ابوی فوتبال ایران» درباره اینکه قرار است فقط سرمربیانی با مدرک حرفه‌ای‌‌گری روی نیمکت تیم‌ها بنشینند، عنوان کرد: اگر اشتباه نکنم این قانون قرار بود 4-3 سال قبل اجرایی شود اما به نوعی ماست‌مالی شد. اکنون هم مساله‌ خاصی نیست و فکر می‌کنم با لابی‌گری حل شود! زمانی که یک فرد وام کلانی از بانک می‌گیرد و وثیقه‌ای نمی‌گذارد و بعد هم پاسخگو نیست و بیت‌المال هدر می‌رود، دیگر نباید از فوتبال خرده گرفت که چرا فردی بدون داشتن مدرک مربیگری سرمربی شده است. وی تصریح کرد: برخی سرمربیان دارای مدرک مربیگری هم چه گلی به سر تیم‌ها زده‌اند؟! در یک فصل ۳ باشگاه عوض کرده‌اند. اگر خوب نتیجه می‌گرفتند می‌گفتیم به خاطر نتایج ایده‌آل‌شان بوده است اما این افراد با لابی‌گری و بدون اینکه کار خاصی کرده باشند از یک باشگاه به باشگاه دیگر رفته‌اند. مطمئنا برای مساله مدرک حرفه‌ای مربیگری در این فصل هم راهی پیدا می‌شود. 
***
اردوی تیم‌های ملی تکواندو و پاراتکواندو در قرنطینه!
 اردوی تیم‌های ملی تکواندوی مردان و زنان و پاراتکواندوی کشورمان از دیروز در مرکز جهانی تکواندو آغاز شد. 
اردوی تیم‌های ملی تکواندوی مردان، زنان و پاراتکواندو که قرار بود از روز یکشنبه آغاز شود، با توجه به اعمال محدودیت ستاد مقابله با کرونا درباره منع عبور و مرور به استان تهران، از دیروز (دوشنبه 28 مهرماه) شروع شد. طبق اعلام قبلی رئیس سازمان تیم‌های ملی، ملی‌پوشان صبح دیروز، در ابتدای ورود، تست کرونا دادند و تا مشخص شدن نتیجه تست نیز قرنطینه می‌شوند. تیم ملی تکواندو مردان با ترکیب آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی ۲ المپین تکواندوی کشورمان، سجاد مردانی، سروش احمدی، امیرمحمد بخشی و عرفان ناظمی تمرینات خود را سپری می‌کند. در بخش پاراتکواندو نیز مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی پارالمپین‌های تکواندوی کشورمان تمرینات خود را پیگیری می‌کنند. 
مهلا مومن‌زاده و غزل سلطانی در وزن اول المپیکی (49 کیلوگرم) و ناهید کیانی و یلدا ولی‌نژاد در وزن دوم المپیکی (57 کیلوگرم) نیز در گروه زنان به اردوی تیم ‌ملی دعوت شده‌اند. 

Page Generated in 0/0057 sec