printlogo


کد خبر: 225752تاریخ: 1399/7/29 00:00
اخبار

سکته قلبی کودک ۱۱ ساله ربطی به چالش مومو ندارد
معاون اجتماعی پلیس فتا درباره فوت کودک ۱۱ ساله خوزستانی به خاطر چالش مومو توضیحاتی داد. 
سرهنگ پاشایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چالش مومو اظهار کرد: چالش مومو یک بازی است که آخرین بار سال ۲۰۱۵ به‌روز‌رسانی آن در کشور انگلستان انجام شد و قبل از آن فرانسه و آمریکا به‌روز‌رسانی این بازی را انجام دادند. 
وی با اشاره به اینکه این بازی اصولا در کشور‌هایی مانند آمریکای لاتین اجرا می‌شد و به هیچ عنوان تحت این عنوان در کشور ما دیده نمی‌شود، افزود: اتفاقاتی که در این باره رخ داده این است که یکسری افراد با ژست‌های خاص تبدیل به خرده‌فرهنگ شده‌اند و برخی افراد که نبوغ خاصی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها دارند با آزار و اذیت سایر کاربران برای خود عرض اندام می‌کنند. 
معاون اجتماعی پلیس فتا تصریح کرد: این اتفاق به این شکل است که لینک‌هایی را برای برخی هموطنان ارسال می‌کنند و باعث می‌شود باز هم شاهد این باشیم که خبر بزرگ‌تر از موضوع باشد، چرا که در حال حاضر خبر ترسناک‌تر از موضوع است. 
وی با تاکید بر اینکه افراد باید دسترسی‌های اکانت‌های خود را ببندند تا حساب کاربری آنها محدود شود، گفت: استان‌های جنوب و جنوب غربی کشور درگیر این چالش هستند و افرادی که اقدام به این امر مجرمانه کرده‌اند، دستگیر شدند.
 سرهنگ پاشایی با بیان اینکه والدین و دانش‌آموزان تماس‌های زیادی با پلیس داشتند و در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند، بیان کرد: پلیس فتا این قول را می‌دهد که این چالش فقط در حد یک شوخی، سرگرمی و تشویش اذهان عمومی است و اقدامات قضایی پلیس فتا علیه این اقدام انجام شده است. وی خاطرنشان کرد: در استان خوزستان کودکی ۱۱ ساله به دلایل وجود بیماری‌های زمینه‌ای، متاسفانه فوت می‌کند و پدر این کودک هیچ شکایتی مبنی بر اینکه این کودک درگیر بازی مومو بوده یا تحت تأثیر این بازی جان خود را از دست داده، اعلام نکرده است. چیزی که پزشکی قانونی هم تایید کرده سکته قلبی کودک است.
***
هشدار درباره فروپاشی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: اگر دولت کمک نکند، ناوگان اتوبوسرانی پایتخت دچار فروپاشی خواهد شد. به گزارش فارس، محمود ترفع درباره آخرین وضعیت اتوبوس‌های پایتخت اظهار داشت: کاهش بی‌سابقه‌ درآمدها و افزایش روزافزون هزینه‌های این شرکت، سبب بروز مشکلاتی در شرکت واحد اتوبوسرانی شده است و اگر با زحمت، امسال را نیز پشت سر بگذاریم، حتما در سال ۱۴۰۰ استمرار خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت دچار مشکل اساسی خواهد شد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با حمایت شهردار تهران انجام شده و پیش‌پرداخت خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس که قرارداد آن چندی قبل منعقد شده نیز واریز شده است، خاطرنشان کرد: تا کمتر از یک ماه آینده، نخستین بخش این قرارداد اجرایی و سری اول اتوبوس و مینی‌بوس‌ها وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت می‌شود و تا ۵ ماه آینده و پایان سال نیز کل ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس خریداری‌شده به ناوگان اضافه خواهد شد. 
***
هدف‌گذاری برای اشتغال‌زایی ۵۰ درصدی زندانیان در ایام کرونا
رئیس سازمان زندان‌ها گفت: آمار اشتغال زندانیان در سال گذشته، ۱۵ درصد بوده که با تمهیدات اندیشیده‌شده، این آمار در ۶ ماه اول امسال به ۲۳ درصد افزایش یافته است. به گزارش «وطن امروز» به نقل از قوه قضائیه، مهدی حاج‌محمدی در نشست شورای عالی قوه قضائیه، از هدف‌گذاری این سازمان برای اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان خبر داد. وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت آن است که این رشد بدون ایجاد ظرفیت‌های جدید و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و در همین شرایط دشوار کرونایی که بسیاری از زندانیان در مرخصی به سر می‌برند، محقق شده است. 
***
رئیس انجمن دیابت ایران:
انسولین‌های تولید داخل جایگزین وارداتی‌ها شود
رئیس انجمن دیابت ایران گفت: با توجه به کمبود انسولین وارداتی در کشور، بهتر است انسولین‌های تولید داخل جایگزین انسولین‌های خارجی شود. اسدالله رجب در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه، حدود ۷ ماه کمبود انسولین وارداتی در کشور داریم و برخی بیماران مبتلا به دیابت که از این نوع انسولین استفاده می‌کنند، بهتر است آموزش‌های لازم را در انجمن دیابت ایران برای جایگزینی انسولین تولید داخل و تزریق آن بگذرانند تا دیگر دغدغه و نگرانی نداشته باشند. وی اظهار داشت: مشکلی در تولید انسولین‌های انسانی نداریم و عملکرد آن در کنترل دیابت بویژه نوع یک خوب بوده و قابل رقابت با انسولین‌های مشابه خارجی است. رجب ادامه داد: انسولین‌ها انواع قلمی، تزریقی و پمپی هستند و بر اساس باور غلط، بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت تصورشان آن است که باید نوع قلمی را استفاده کنند، در حالی ‌که عملکرد قلمی، تزریقی و پمپی برابر بوده و مهم وارد شدن ماده انسولین به بدن این بیماران است. 

Page Generated in 0/0055 sec