printlogo


کد خبر: 225763تاریخ: 1399/7/29 00:00
اخبار

اموال به یغما رفته را باز می‌گردانیم
آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با بیان اینکه مشکلات معیشتی امروز مردم، راه‌حل‌های اقتصادی دارد نه راهکار سیاسی، اظهار داشت: مسؤولان و سیاسیون از حاشیه‌سازی پرهیز کنند و به مسائل اصلی مردم بپردازند؛ «معیشت» و «مقابله با کرونا»، ۲ دغدغه اصلی امروز مردم است. رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: تصمیمات ستاد کرونا باید کارشناسانه، متقن و باثبات باشد و در مقام اجرا، از موضع حاکمیتی به آن پایبند باشند. آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به ابلاغ سند امنیت قضایی گفت: سند امنیت قضایی، بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم توسعه ابلاغ شد. محتوای این سند حق‌الناس است که قبل از اینکه موضوع مدعیان دروغین حقوق بشر باشد، اولا آموزه قرآن کریم و پیامبر رحمت است، ثانیا تاکید همیشگی امام و رهبری. رئیس دستگاه قضا افزود: اما مهم‌تر از ابلاغ سند، اجرای سند است؛ همکاران قضایی خود را در اجرای سند مکلف بدانند. برای اجرای سند امنیت قضایی نیازمند عزم و اراده جدی هستیم. وی افزود: موضوع سند امنیت قضایی حق‌الناس است؛ این حق قبل از غربی‌ها مورد تاکید نبی مکرم اسلام بوده است. ممکن است بگویند مواد سند امنیت قضایی در قانون اساسی آمده است؛ مهم اراده اجرای این موارد است. 
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مهم‌تر از شکست سیاسی آمریکا در تداوم تحریم تسلیحاتی، لغو همه تحریم‌های ظالمانه اقتصادی آمریکا و غربی‌ها علیه ایران است که متاسفانه روز به روز در حال افزایش است، بیان داشت: باید تولید قدرت کنیم تا بتوان با دست پر مقابل زورگویان ایستاد؛ سازوکار تولید قدرت بی‌اثر کردن تحریم‌ها و تسهیل معیشت مردم است‌. رئیس قوه ‌قضائیه با بیان اینکه کسانی که تصور می‌کنند می‌توانند مرتکب جرم شوند و با فرار از کشور از چنگال عدالت بگریزند، سخت در اشتباهند، اظهار داشت: دولت‌های غربی پناهگاه مفسدان اقتصادی و دزدان بیت‌المال نشوند؛ پول اینها برای شما برکتی ایجاد نمی‌کند؛ باید به مردم و خزانه کشور بازگردد. کسانی که به بیت‌المال دست‌اندازی کرده‌اند بدانند آرام نخواهند بود و اموال به یغما رفته را باز خواهیم گرداند.
***
ایران و مالزی همکاری بیشتری برای تحکیم وحدت مسلمانان داشته باشند
رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی با ازهر عزیزان هارون، رئیس مجلس نمایندگان مالزی با اشاره به شروع به کار مجالس ۲ کشور در سال جاری گفت: امیدواریم در دوره جدید پارلمان‌های ۲ کشور در تسهیل و تسریع همه‌جانبه همکاری‌های فی‌مابین بویژه در زمینه همکاری‌های اقتصادی بکوشند. محمدباقر قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود توسعه همکاری‌های فی‌مابین را مهم خواند و گفت: امیدواریم با تشکیل هر چه سریع‌تر کمیسیون مشترک ایران و مالزی شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط ۲ کشور باشیم. قالیباف با محکوم کردن تحریم‌های ضدبشری آمریکا علیه کشورمان گفت: در شرایط کنونی که همه کشورها درگیر بحران شیوع کرونا هستند، رژیم آمریکا تحریم‌هایی ظالمانه و غیرقانونی علیه ملت ایران وضع کرده است که انتظار داریم کشورهای دوست و اسلامی از این تحریم‌ها تبعیت نکنند. قالیباف همچنین با اشاره به ضرورت تقویت وحدت میان کشورهای اسلامی گفت: ایران و مالزی به عنوان ۲ کشور مهم جهان اسلام باید همکاری بیشتری برای تحکیم وحدت میان کشورهای مسلمان و دوری از تفرقه داشته باشند. 
***
روحانی در دیدار رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان:
راه‌حل مشکلات افغانستان مذاکرات سیاسی بین‌الافغانی است
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز گذشته در دیدار «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با بیان اینکه در طول دوره‌ای که افغانستان در برابر تجاوزات بیگانه قرار داشته، ملت و دولت ایران در کنار دولت و مردم این کشور بوده‌اند، گفت: امیدواریم صلح و امنیت پایدار در این کشور برقرار باشد و مردم افغانستان در آرامش زندگی کنند. رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری به موفقیت تلاش‌های شورای عالی مصالحه برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان اظهار داشت: مهم این است که مردم این کشور بعد از سال‌ها جنگ و درگیری به یک صلح واقعی برای حفظ دستاوردهای خود دست یابند و راه‌حل این مشکل نیز گفت‌و‌گوهای سیاسی و مذاکره بین‌الافغانی است. 
روحانی با بیان اینکه دخالت و حضور آمریکا به عنوان یک کشور متجاوز در افغانستان با خواست و نظر مردم این کشور همسو نبوده است، تصریح کرد: دولت آمریکا که در سیاست‌های خود در منطقه و جهان شکست خورده و موفقیتی نداشته است، به دنبال بهره‌برداری انتخاباتی از مذاکرات صلح در افغانستان است. 
رئیس‌جمهور در پایان تاکید کرد: همان‌طور که همیشه در کنار مردم افغانستان بوده‌ایم، در آینده هم حمایت خود را از این کشور و همه جهات و اقوام و گروه‌های صلح‌طلب ادامه خواهیم داد و امیدواریم شاهد برقراری امنیت پایدار در این کشور باشیم. 
عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز در این دیدار از حمایت‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات و تلاش‌ها برای برقراری صلح و امنیت پایدار در این کشور قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران دوست و همسایه خوب افغانستان است. 

Page Generated in 0/0056 sec