printlogo


کد خبر: 225766تاریخ: 1399/7/29 00:00
شهید غیرت
* شهادت محمد محمدی بسیجی ناهی از منکر توسط اوباش

گروه سیاسی: پاسدار بسیجی «محمد محمدی» از بسیجیان حوزه 153 عاشورای ناحیه کربلای تهران، شامگاه یکشنبه توسط اراذل و اوباش منطقه تهرانپارس مورد ضرب و جرح با چاقو و قمه قرار گرفت و شهید شد. 
به گزارش «وطن امروز»، بر اساس اظهارات شاهدان حادثه، اراذل و اوباش در حین پارک خودرو و خرید نان به اتومبیل خانمی برخورد کردند که پس از اعتراض آن خانم و ورود نانوا به ماجرا، درگیری آغاز شد. 
به گفته شاهدان، اراذل و اوباش با الفاظ بسیار رکیک و با صدای بلند، خانم مورد نزاع و نانوا را مورد خطاب قرار داده و فضای رعب و وحشت در محله ایجاد کردند، در همین حین پاسدار بسیجی محمد محمدی وارد صحنه شده و از اراذل و اوباش می‌خواهد در انظار عمومی، عفت کلام را رعایت کرده و به درگیری خاتمه دهند. 
اما اراذل و اوباش که در ابتدا 3-2 نفر بودند به فحاشی ادامه دادند و با وی نیز درگیر شده و سایر دوستان خود را نیز مطلع کردند. در جریان این درگیری، یکی از این اراذل که از قبل چاقویی را با خود به همراه داشت به پهلوی محمد محمدی ضربه وارد کرد که به دلیل عمق زیاد این ضربه و پاره شدن ریه و قلب، تلاش‌های پزشکان برای مداوا و احیای او بی‌نتیجه ماند و این بسیجی به شهادت رسید. 
گفتنی است ۲ نفر از این اراذل در صحنه جرم دستگیر شدند و 5 نفر دیگر از جمله ضارب متواری هستند. در حالی اراذل و اوباش در سطح شهر تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور همچنان به اعمال مجرمانه خود ادامه می‌دهند که نیروی انتظامی نیز اقداماتش برای مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی را گسترش داده است. طرح‌های ضربتی پلیس برای مقابله با اراذل و اوباش به‌رغم اینکه فضای عمومی شهر را بیش از پیش برای اراذل و اوباش ناامن کرده است اما همچنان که شاهد هستیم اقدامات مجرمانه مخلان نظم عمومی ادامه دارد. 
برخورد قاطع با اراذل و اوباش و حفظ امنیت خواسته اصلی مردم از پلیس به شمار می‌آید و اگر امنیت جامعه مخدوش شود امنیت روانی مردم نیز در این اوضاع نابسامان اقتصادی، مورد خدشه قرار می‌گیرد و می‌تواند سبب بروز ناآرامی‌ها و ناامنی‌های بیشتری در کشور شود. 
بنابراین همان‌گونه که فرماندهان پلیس تاکید کرده‌اند، برنامه‌های پلیس در برخورد با اراذل و اوباش باید با جدیتی بیش از گذشته ادامه پیدا کند. از سوی دیگر سایر نهادها نیز باید حمایت لازم را از پلیس در برخورد با ناامنی‌ها انجام دهند. حمایت از اقدامات قانونی پلیس توسط ۳ قوه یکی از وظایف مهم مسؤولان برای تقویت امنیت در سطح جامعه به حساب می‌آید. 
نکته قابل تأمل اما هجمه رسانه‌های ضدانقلاب به پلیس در هفته‌های اخیر و به موازات گسترش اقدامات علیه اراذل و اوباش است. رسانه‌های ضدانقلاب در هفته‌های گذشته به بهانه‌های مختلف هجمه‌های سنگینی علیه نیروی انتظامی به راه انداختند؛ از نحوه برخورد پلیس با اراذل و اوباش گرفته تا حضور نیروهای انتظامی در سطح شهر، بهانه‌هایی بوده است که رسانه‌هایی چون من‌و‌تو، ایران اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی و... عملکرد پلیس در ایران را زیر سوال می‌برند. این گزاره زمانی مهم می‌شود که رابطه مستقیمی بین هجمه علیه پلیس و ایجاد اقدامات ناامن‌ساز سازماندهی شده در سطح جامعه وجود دارد. به بیان دیگر رسانه‌های ضدانقلاب با بی‌اعتبارسازی پلیس، مقدمه لازم را برای ایجاد اقدامات ناامن‌ساز فراهم می‌آورند. 
روی دیگر سکه آنکه اکثر قریب به اتفاق کادر نیروی انتظامی، با نگاه اعتقادی وارد نیروی انتظامی شده‌اند و همین امر سبب شده، نسبت به کاستی‌های جدی در زمینه حقوق و مزایا و امکانات رفاهی بی‌توجه یا کم توجه باشند، البته این دلیل نمی‌شود که دولت نسبت به ارتقای سطح رفاهی کارکنان نیروهای نظامی و انتظامی بی‌اهمیت و بی‌توجه باشد. حفظ نظم و امنیت در ایران در شرایط فعلی که هجمه‌های سیاسی و اقتصادی گسترش یافته است، نیازمند تعامل و ایجاد یک ارتباط منطقی بین دولت، مردم و پلیس است. مردم به عنوان شهروندان ایرانی باید خود نسبت به حفظ امنیت در شرایط فعلی اهمیت دهند و با نیروهای امنیتی و انتظامی همکاری لازم را داشته باشند. علاوه بر این، دولت و سایر قوای حکومتی نیز باید به وظایف خود در حمایت از پلیس عمل کنند. این حمایت از وضع بودجه مناسب و قوانین حمایتی متناسب گرفته تا پشتیبانی و حمایت از پلیس در سخنرانی‌ها قابل تعریف است. و ضلع سوم، فرماندهان نیروی انتظامی هستند که اقدامات پیشگیرانه و موثر برای حفظ امنیت را به صورت اصولی و با حفظ جنبه‌های قانونی به اجرا بگذارند تا بار دیگر شاهد اتفاقاتی چون اتفاق تلخ شامگاه یکشنبه نباشیم. 

Page Generated in 0/0224 sec