printlogo


کد خبر: 225800تاریخ: 1399/7/30 00:00
در مدت ۲۴ ساعت 5039 مبتلای جدید شناسایی شدند و ۳۲۲ نفر به آمار جان‌باختگان اضافه شد
ادامه رکورد شکنی‌های کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت دیروز از شناسایی ۵۰۳۹ مورد جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور طی ۲۴ ساعت خبر داد و گفت: متاسفانه از ظهر روز دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه ۳۲۲ نفر نیز به دلیل این بیماری جان باختند. دیروز بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در یک روز از ابتدای شیوع این بیماری در کشور به ثبت رسید تا شاهد رکورد جدیدی در این زمینه باشیم.
 سیماسادات لاری گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۳۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۲۵۴ نفر از آنها بستری شدند. وی در ادامه افزود: مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۵۳۹ هزار و ۶۷۰ نفر رسید و مجموع مجموع جان‌باختگان این بیماری هم به ۳۱ هزار و ۳۴ نفر رسید. به گفته وی، خوشبختانه تاکنون ۴۳۴ هزار و ۶۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی افزود: ۴۸۱۰ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. 
بنا بر این گزارش، افزایش آمار جان‌باختگان در حالی روندی صعودی به خود گرفته است که کارشناسان تاکید دارند در فصول سرد سال ویروس کرونا قدرت سرایت بیشتری به خود می‌گیرد، از طرفی آلودگی هوا در فصول سرد سال و وارونگی آن باعث می‌شود تا ذرات معلق به دلیل سنگینی هوا ماندگاری بیشتری در فضا داشته باشند و ویروس کرونا با نشستن روی این ذرات معلق شهروندان را بیشتر به این ویروس آلوده می‌کند. بررسی روند افزایش آمار قربانیان کرونا و آلودگی هوای تهران نشان می‌دهد این ۲ شاخص رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند، هر چند پیش‌بینی می‌شود تاثیرات آلودگی‌ هوای تهران در چند روز اخیر، در روزهای آینده مشخص شود.
سیدمحمد پاک‌مهر، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محدودیت‌ تردد تاثیر بسزایی در جلوگیری از چرخش ویروس کرونا در جامعه دارد، تصریح کرد: دولت نسبت به این مهم کم‌توجه است و محدودیت‌ها را در استان‌های پرتردد اجرا نمی‌کند. وی در گفت‌وگو با «وطن امروز» به جریمه افراد خاطی که از ماسک استفاده نمی‌کنند اشاره کرد و افزود: این طرح اقدامی بی‌فایده است، چرا که مردم باید خودشان فرهنگ رعایت اصول بهداشتی را داشته باشند. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: آلودگی هوا نیز در این شرایط کرونایی مزید بر علت شده است، چرا که در مواقع آلودگی هوا دستگاه تنفسی خیلی زود درگیر بیماری می‌شود.
دکتر شروین شکوهی، فلوشیپ بیماری‌های عفونی در بیماران پیوندی هم به تاثیر سرما و آلودگی هوا در تشدید سرایت بیماری «کووید-19» اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان آلودگی هوا ویروس برای چند ثانیه در هوا معلق می‌ماند و این امکان وجود دارد که با دم و بازدم ویروس کرونا وارد ریه شود و بسیار خطرناک است.  شکوهی با بیان اینکه اگر الان جلوی شیوع این ویروس مرگبار گرفته نشود بی‌شک شاهد مرگ‌و‌میر بالاتر در کشور خواهیم بود، اظهار داشت: سیستم بهداشت و کادر درمان خدمات‌رسان و پرستاران بسیار خسته شده‌اند و با افزایش میزان مبتلایان و بستری‌شدگان دیگر توان کار ندارند، چرا که به دلیل نبود جایگزین و تراکم بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌ها دچار خستگی شده‌اند.
 
 

Page Generated in 0/0165 sec