printlogo


کد خبر: 225801تاریخ: 1399/7/30 00:00
اخبار

توزیع انسولین با کارت ملی در داروخانه‌ها
سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره جزئیات توزیع انسولین قلمی با کارت ملی توضیح داد. به گزارش فارس، کیانوش جهانپور گفت: ارائه کد ملی برای دریافت انسولین تصمیم جدیدی نیست و به منظور احراز هویت افراد مبتلا به دیابت از طریق کد ملی بیماران صورت می‌گیرد. وی افزود: سامانه‌ای در نظر گرفته شده که تمام افراد مبتلا به دیابت که طبق تجویز پزشک، نیازمند دریافت انسولین هستند در این سامانه احراز هویت شده و انسولین قلمی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه انسولین مورد نیاز بیماران بر اساس ثبت کدملی در سامانه و تطبیق اطلاعات بیمار ارائه می‌شود، گفت: علت عرضه انسولین از طریق احراز هویت بیماران به دلیل کمبود دارو نیست، بلکه به خاطر تفاوت قیمتی بسیار زیاد این دارو در داخل کشور نسبت به کشورهای همجوار و جلوگیری از نشت دارو و اطمینان از دسترسی مصرف‌کننده واقعی به انسولین قلمی است. 
***
مخالفت شورای شهر تهران با افزایش ۲۵ درصدی  کرایه مترو و اتوبوس
اعضای شورای شهر تهران به افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو و اتوبوس رای مثبت ندادند. دیروز بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری تهران درباره افزایش نرخ بلیت مترو و کرایه خطوط اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی روی میز شورای شهر قرار گرفت و محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل با قرائت گزارش کمیسیون گفت: شهرداری تهران لایحه‌ای را به شورا آورده که برای بار دوم در سال ۱۳۹۹ نرخ کرایه افزایش یابد. وی با بیان اینکه شهرداری اعلام کرده با توجه به مشکلات شبکه حمل‌و‌نقل عمومی بر اثر شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید درآمدها لازم است ۲۵ درصد به نرخ کرایه‌ها اضافه شود، اظهار کرد: در بررسی‌ها مشخص شد با توجه به پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی، به طور متوسط ۲۰۰ تومان به کرایه‌ها اضافه می‌شود اما اگر ما این را تصویب کنیم معلوم نیست هیات تطبیق با افزایش دوباره کرایه در یک سال موافقت کند. در نهایت لایحه پیشنهادی شهردار تهران درباره اصلاح ردیف ۱۱ بند یک تبصره ۲۴ مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران درباره بلیت مترو و کرایه خطوط اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی رای نیاورد. 
***
آغاز فعالیت پلیس دوچرخه‌سوار در تهران
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز به کار پلیس دوچرخه‌سوار در بخش‌هایی از پایتخت خبر داد. سردار محمدحسین حمیدی در مراسم آغاز به کار پلیس دوچرخه‌سوار در منطقه ۷ تهران گفت: باید عرصه را بر خودروها تنگ‌تر کرد تا انسان بتواند براحتی در شهر زندگی کند. امروز ترافیکی که در مناطق مرکزی وجود دارد نسبت به دیگر مناطق بیشتر و متراکم‌تر است و این به دلیل بافت جمعیتی متراکم در آن است. در این شرایط است که استفاده از دوچرخه می‌تواند تردد را سهولت بخشد، ترافیک را کاهش دهد و آلودگی هوا را نیز کم کند. به گفته وی، در بسیاری از مناطق یاد شده براحتی می‌توان از موتوسیکلت و دوچرخه برای تردد راحت‌تر و پاک‌تر استفاده و آنها را جایگزین خودروها کرد. وی افزود: امیدواریم این طرح را بتوانیم گسترش دهیم و بتوانیم حجم خودروها را در معابر کم کنیم. 
***
توسط بنیاد برکت انجام می‌شود
ایجاد اشتغال در‌ ۴۸۴ روستای مرزی
 بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ۱۱ هزار شغل برای کولبران ۴۸۴ روستای مرزی ایجاد می‌کند. معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت در این باره اظهار کرد: این بنیاد برای کولبران ۴۸۴ روستای مرزی در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه ۳۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی راه‌اندازی می‌کند.
 هادی جوهری که در جلسه همفکری مدیران بنیاد برکت با مدیران اقتصادی کرمانشاه در چارچوب رویداد «کاک برکت» در محل استانداری این استان سخن می‌گفت، تاکید کرد: راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی نزدیک به ۱۱ هزار فرصت شغلی را در مناطق مرزی کشور به‌ وجود خواهد آورد. وی افزود: ۳۴ مجری و تسهیل‌گر در مناطق مرزی ۳ استان کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه مشغول فعالیت هستند و تا امروز ۲۵۰۰ نفر از کولبرانی که متقاضی شغل بوده‌اند برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند. معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد در مناطق مرزی اظهار کرد: بنیاد تمرکز خود را بر اشتغال‌زایی در این مناطق معطوف کرده است و برنامه‌های ویژه‌ای را برای ایجاد فرصت‌های کسب‌و‌کار برای کولبران استان‌های مرزی بویژه ۳ استان کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه دارد. وی تصریح کرد: این ۱۱ هزار فرصت شغلی در ۸ رسته اصلی دامداری سبک و سنگین، پرورش زنبور عسل، طیور، تولیدی پوشاک، صنایع دستی، آبزی‌پروری، خدمات گردشگری و مشاغل فنی راه‌اندازی می‌شود. جوهری از برگزاری رویداد ملی «کاک برکت» خبر داد و خاطرنشان کرد: این رویداد توسط ستاد اجرایی فرمان امام و با همکاری دانشگاه علم و صنعت با هدف اشتغال‌زایی برای کولبران استان‌های مرزی برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این رویداد، جلب مشارکت‌های مردمی و جذب ایده‌ها و پیشنهادات خلاقانه و نوآورانه جهت ایجاد شغل برای کولبران است. معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با تاکید بر فعالیت‌های این بنیاد برای بالا نگه داشتن پرچم اشتغال در کشور گفت: بنیاد تا به امروز بیش از ۶۰ هزار طرح اشتغال‌زایی خرد و خانگی را در کشور راه‌اندازی کرده که ایجاد بیش از ۱۸۰ هزار شغل را به دنبال داشته است. وی بیان کرد: هم‌اکنون ۵۰۰ تسهیل‌گر بنیاد برکت در مناطق محروم سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند و تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد تا پایان سال به ۱۰۰ هزار طرح می‌رسد که باعث راه‌اندازی ۳۰۰ هزار شغل خرد و خانگی می‌شود. 

Page Generated in 0/0123 sec