printlogo


کد خبر: 225831تاریخ: 1399/8/1 00:00
پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون در شهریورماه 28 درصد مخاطب داشت
هشتگ عصر جدید؛ پربیننده‌ترین برنامه

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی درباره برنامه‌های سیما از نگاه مخاطبان، 4/75 درصد مردم شهریور امسال بیننده سیما بوده‌اند و شبکه «۳» توانسته با برخورداری از ۶ برنامه در میان 10 برنامه پربیننده تلویزیون، در صدر دیگر شبکه‌ها از نظر برخورداری از برنامه‌های پربیننده قرار گیرد. به گزارش «وطن امروز»، بر اساس آنچه که روابط عمومی رسانه ملی گزارش کرده، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد شبکه نسیم با ۲ برنامه «چهل تیکه» و «دست فرمون»، شبکه مستند با «راز بقا» و شبکه یک با «دستپخت» در فهرست شبکه‌های دارای برنامه پربیننده در جدول 10 برنامه پرمخاطب سیما جا گرفته‌اند. 
بر این اساس «هشتگ عصر جدید» از شبکه ۳ با 1/28 درصد بیننده و 7/91 درصد رضایت، «سمت خدا» از شبکه ۳ با 1/24 درصد بیننده و 7/89 درصد رضایت، «راز بقا» از شبکه مستند با 23 درصد مخاطب و با 4/96 درصد رضایت ۳ برنامه پرمخاطب اصلی تلویزیون هستند. همچنین «چهل تیکه» شبکه نسیم با 4/22 درصد مخاطب، «فوتبال برتر» شبکه ۳ با 1/20 درصد مخاطب، «طبیب» شبکه ۳ با 6/19 ‌درصد مخاطب، «اعجوبه‌ها» شبکه ۳ با 9/18 درصد مخاطب، «دستپخت» شبکه یک با 6/18 درصد مخاطب، «گزارش ورزشی» شبکه ۳ با 9/16 درصد مخاطب، «دست فرمون» شبکه نسیم با 8/16 درصد مخاطب در رتبه‌های بعدی قرار دارند. البته نکته مهم در این میان درصد پرمخاطب‌ترین برنامه سیما در این دوره است که 1/28 درصد بیننده برای پرمخاطب‌ترین برنامه تلویزیون در این مدت اخیر، ضعیف‌تر از حد انتظار است، هر چند که نباید از این نکته نیز غافل شد که شهریورماه امسال مصادف با ماه محرم و صفر بود و همین موضوع نیز به طور طبیعی بر میزان مخاطبان تاثیر گذاشته است و نمی‌‌توان از آن غفلت کرد، بویژه آنکه در سال‌های قبل نیز به طور معمول میزان مخاطبان تلویزیون در این بازه زمانی با کمی افت روبه‌رو می‌شد. 
اما نکته مهم در ارتباط با محرم و صفر امسال که بخشی از آن با ماه شهریور همزمان شد، این است که به طور کلی امسال مردم به واسطه شرایط کرونایی پیش آمده، بیشتر از گذشته خانه‌نشین بودند و طبعا باید مخاطبان تلویزیون نیز در این دوره افزایش می‌یافت و این کمتر شدن میزان مخاطبان نسبت به سال‌های قبل را می‌توان ناشی از عدم آمادگی سیما برای تولید و پخش محتوا برای این ۲ ماه و جلب نظر مخاطبان دانست که به نظر می‌رسد برای اصلاح این رویه در ماه‌های پیش‌رو باید برنامه‌ریزی‌های دیگری صورت بگیرد. 

Page Generated in 0/0076 sec