printlogo


کد خبر: 225865تاریخ: 1399/8/1 00:00
اخبار

رئیس سابق هلال‌احمر به 12 سال حبس محکوم شد
رئیس سابق سازمان هلال‌احمر به اتهامات مالی گسترده به حبس، شلاق، انفصال از خدمات دولتی و استرداد اموال و پرداخت ۲ برابر مبلغ اختلاس محکوم شد. به گزارش تسنیم، علی‌اصغر پیوندی، رئیس پیشین سازمان هلال‌احمر به اتهام اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال هلال‌احمر به تحمل 12 سال حبس محکوم شد. علی‌اصغر پیوندی به جرم اختلاس یک و نیم میلیارد تومانی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بازداشت شده بود. وی همچنین متهم به دریافت 680 میلیون کارانه غیرقانونی، تحصیل نامشروع 40 هزار یورو از سازمان تدارکات هلال‌احمر و 60 هزار درهم از بیمارستان هلال‌احمر در دوبی و تصرف غیرمجاز از وجوه هلال‌احمر بود که در مجموع به 12 سال حبس تعزیری، انفصال دائم از خدمات دولتی، 74 ضربه شلاق تعزیری، استرداد اموال و پرداخت ۲ برابر مبلغ اختلاس محکوم شد.
***
پیشنهاد جدید برای تردد خودروها در روزهای آلوده پایتخت
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران پیشنهاد داد در روزهای اضطرار آلودگی هوا داشتن معاینه فنی برتر به جای پلاک زوج و فرد معیار تردد خودروها قرار گیرد. حسین مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر اظهار کرد: ۲۰ سال قبل برنامه جامع کاهش آلودگی هوا در ۹ محور تدوین شد که در محور پنجم به بحث معاینه فنی دقیق و مستمر توجه ویژه‌ای شد و بر اساس این محور، معاینه فنی مکانیزه مورد توجه قرار گرفت. وی با بیان اینکه راهکار حل معضل آلودگی هوا چندین سال است که مشخص شده و هر وقت که هوا آلوده می‌شود مجددا همه بر لزوم اجرای راهکارهای کاهش آلودگی هوا تاکید می‌کنند، گفت: در این محورها علاوه بر توجه به معاینه فنی به ارتقای تکنولوژی خودرو، توسعه حمل‌و‌نقل، افزایش کیفیت سوخت و فرهنگسازی نیز توجه شده است که باید درباره میزان موفقیت این راهکارها پرس‌وجو کرد. وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که در روزهای ناسالم و شرایط اضطرار تصمیمات به‌روزتری اتخاذ شود و تردد خودروها به جای آنکه بر اساس پلاک خودرو باشد، براساس میزان آلایندگی خودرو باشد. 
***
آغاز طرح احداث ۳۰ هزار کلاس درس در استان تهران
معاون سیاسی - اجتماعی استانداری تهران از آغاز طرح احداث ۳۰ هزار کلاس درس در استان تهران خبر داد. شکرالله حسن‌بیگی در ششمین جلسه شورای آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به کمبود سرانه‌های آموزشی در استان تهران گفت: بر اساس احصا و شناسایی کمبودهای کلاس‌های درس در استان تهران، مشخص شد که این استان به ۳۰ هزار کلاس درس نیاز دارد. وی ادامه داد: این کلاس‌های درس یا باید ساخته شود یا نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارد که قرار شد این اقدام با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس، خیرین مدارس و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی انجام شود که با هماهنگی فرمانداران و آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها، نیازهای مذکور به فرمانداران ابلاغ شده و تاکنون هم اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. حسن‌بیگی افزود: قانون به اداره کل آموزش‌و‌پرورش اجازه داده قسمتی یا تمام یک مدرسه ارزشمند را بفروشد و به جای آن در دیگر نقطه پایتخت مدارسی احداث کند که این طرح به جبران کمبود فضای آموزش‌و‌پرورش در تهران و شهرستان‌ها کمک می‌کند، چراکه در قبال ملکی باارزش که به فروش می‌رسد بعضا می‌توان چندین مدرسه احداث کرد.
***
محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جاده‌ای در تعطیلات پیش‌رو
جانشین پلیس راه کشور، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تردد در جاده‌ها در بازه زمانی 30 مهر تا 5 آبان را تشریح کرد. سرهنگ ایوب شرافتی در گفت‌وگو با فارس، به محدودیت‌های ترافیکی پلیس راهور جهت تسهیل در تردد شهروندان و مدیریت تردد در تعطیلات پایانی هفته اشاره کرد و اظهار داشت: تردد موتوسیکلت از ساعت 12 ظهر 30 مهر تا ساعت 6 صبح پنجم آبان از محورهای کرج ـ چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران ـ سمنان ـ مشهد و بالعکس ممنوع است. سرهنگ شرافتی تصریح کرد: تردد کلیه تریلرها در محور هراز ممنوع بوده و تردد همه کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 6 الی 2 بامداد روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه از یکم آبان تا پنجم آبان در محور هراز ممنوع است.
***
ضرورت اقدام حاکمیتی برای دورکاری حداکثری
رئیس فراکسیون محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اقدام حاکمیتی نسبت به دورکاری حداکثری در شهر تهران و ممنوعیت‌ سفرهای غیرضرور تاکید کرد. سمیه رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا و جان باختن تعداد زیادی از هموطنان گفت: دورکاری در تهران با توجه به شرایط وخیم کرونایی و آلودگی هوا یکی از تصمیمات و تدابیری است که باید اتخاذ شود. آلودگی هوا که هر ساله با شروع فصل سرد سال اوج می‌گیرد، خود علتی کافی برای این است که بعضی کارمندان تا حد امکان دورکار شوند، چه رسد به اینکه ویروسی مثل کرونا با آلودگی هوا همزمان شده است. وی با بیان اینکه تحقیقات نشان‌دهنده تاثیر ۵۰ درصدی آلودگی هوا بر افزایش شیوع ویروس کروناست، اظهار کرد: این رقم تخمین کمی نیست، به اذعان کارشناسان ذرات کمتر از 5/2 میکرون امکان جابه‌جایی ویروس کرونا را دارند. اگر بخواهیم همین فرض را مبنا قرار دهیم لازم است که بی‌شک تصمیماتی در این زمینه بگیریم. احتمالا بر اثر آلودگی هوا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر خواهد شد. 

Page Generated in 0/0067 sec